سرهنگ سیدهادی هاشمی رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ درباره ایمنی پایین یا به عبارت بهتر نداشتن ایمنی خودروهای داخلی و همچنین مافیای صنعت خودرو گفت «کیفیت پایین خودروهای داخلی و گزارشهایی که از نقص فنی خودروها داده میشود به ماجرای پشت پرده خودروسازان مربوط میشود».
قطعهساز خودش عضو هیئتمدیره خودروسازی است مگر از این فاجعه بالاتر داریم؟
به گفته او «معلوم نیست پشت پرده چه خبر است و چه مافیایی وجود دارد. مثلا قطعهساز خودش عضو هیئتمدیره خودروسازی است مگر از این فاجعه بالاتر داریم؟»
این مقام ارشد سابق پلیس راهور معتقد است که «در کشور ما این همه دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی وجود دارد چطور میشود یک نفر نتواند به خودروساز بگوید بالای چشمت ابرو است؟».
او افزوده که «در دنیا مسئول ایمنی و سلامت مردم کشور شخص رئیسجمهور است، ولی در کشور ما دولت، رئیسجمهور و وزارت صمت نماینده خودروساز هستند نه مردم و این یک فاجعه است. اگر رانتها برداشته شود، مسئله خودروسازی و مشکلات آن حل میشود».

امیدی به خودروسازی در کشور ما نیست
به گفته هاشمی «یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمعآوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. میدانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تایید صلاحیت نشد. منظورم این است این مافیا همه را در خودش غرق کرده است و به اعتقاد من امیدی به خودروسازی در کشور ما نیست».
او با اشاره به اینکه اگر «تعرفههای گمرکی برداشته شود و رقابت ایجاد شود» گفته که «والله اگر خودروسازهای داخلی ما بتوانند در سال حتی یک خودرو بفروشند. مطمئنا با ورود خودروهای باکیفیت این خودروهای بیکیفیت که آدمکش هستند جمع میشوند».
او آماری داده از بیشترین طبقهی جامعه که در تصادفات کشته میشوند: «تقریبا اکثر کشتههای حوادث رانندگی دهکهای پایین جامعه هستند که به دلیل گرانی توان خرید خودروی باکیفیت را ندارند».
هاشمی در ادامه از اینکه خودروسازی و صنایع ما یک وزیر دارد اما وزیر به مردم پشت کرده و به سمت خودروساز رفته است» و همچنین از اینکه در این ماجرا «هیئت دولت» و «بانک مرکزی» هم «به مردم و کشور پشت کردند و رفتهاند سمت خودروساز» ابراز تاسف کرده است.
او گفته “تصادفات در ایران عجیب و غریب است”؛ اما چرا؟
به گفته وی «یک تصادف که اتفاق میافتد سرنشینان وسایل نقلیه به ۳ صورت آسیب میبینند: کششی، فشاری یا برشی. برشی این است که مثل چاقو اعضای بدن سرنشینان را میبُرد، در آسیب فشاری سرنشینان به بدنه ماشین میخورند و له میشوند و کششی یعنی اینکه برخورد خودرو فشار منفی ایجاد میکند که نسوج داخلی بدن را پاره میکند و ظاهر شخص سالم است اما به دلیل خونریزیهای داخلی فرد میمیرد. معمولا در تصادفات یکی از این اشکال باعث آسیب سرنشینان وسایل نقلیه میشود، اما در اکثر تصادفاتی که در کشور ما رخ میدهد سرنشینان به هر ۳ شکل آسیب میبینند».
بیشتر بخوانید:
استاندارد جهانی عملکرد ایربگ خودرو + دلایل عمل نکردن کیسه هوا در تصادف بهبهان
فراخوان میلیونی برای کیسه هوا خودرو؟ / آیا شرکتهای ایرانی به سرنوشت تاکاتا ژاپن دچار می شود؟
ایران خودرو : در برخی خودروها بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است
ACU ایربگ داخلی سازی شد / ایربگ خودرو چگونه عمل می کند؟
فراخوان تویوتا برای ۳.۴ میلیون خودرو به دلیل نقص کیسه هوا
دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن در جریان حادثه ای در ایران
کیسه هوای عابر پیاده چیست و چگونه عمل می کند؟
تاثیر کیسه هوای خارجی خودرو در آسیب تصادف
دامی کیست و چه نقشی در صنعت خودرو دارد؟
منبع: اعتمادآنلاین
مشکل اینه که صنعت خودروسازی ما داره از پلتفرم ۳۰-۴۰سال پیش استفادهٔ میکنه و اگر اونارو بزاره کنار و بره یه پلتفرم کاملا ایمن بیاره و با اون بسازه اونوقت مشکل حل میشه(مثال ۴۰۵،پرشیا،سمند،دنا،آردی،روآ،آریسان همشون پلتفرم(شاسی) ۴۰۵ رو دارن یا پلتفرم کیاموتورز کره پراید که چندتا تقویت تبدیل شده به ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰)این دوتا پلتفرمی که مثال زدم،سال ۱۹۸۷ یک ستاره ایمنی گرفتن،انتظار دارن الان ماشینیکه براساس این پلتفرم ساخت میشه ایمن باشه‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️
باقتدار بهترین ومدرن ترین ارابه های مرگ را میسازیم وباوقاهتنامش را خودرو میگذاریم