هایما ۷X از سوی ایران خودرو به بازار می آید / مشخصات فنی + آپشن ها و قیمت

از دست ندهید

هایما ۷X براساس اخبار منتشر شده ظاهراً قرار است در ایران خودرو حضور داشته باشد. خودرویی که در طول سه سال عرضه در بازار چین تنها به فروش حدود ۱۲ هزار دستگاهی رسید. البته این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای بهمن موتور نیز باشد. چرا که هایما زیر مجموعه FAW است. پس متعجب نخواهیم شد که در ماه‌های آتی شاهد حضور مجدد خودروهای فاو در بهمن موتور باشیم.

برای مطالعه بررسی آمار فروش سه ساله مینی ون هایما ۷X ایران خودرو در چین اینجا کلیک کنید. 

بیت ران – محمد فتح‌الهی – ایران خودرو دو محصول جدید از برند هایما را برای بازار ایران انتخاب کرده است. هر قدر که این موضوع هنوز از سوی مدیران ایران خودرو تأیید یا تکذیب نشده، اما حضور نمونه‌های اولیه تأییدی بر این مطلب است.

هایما 7X تیپ الیت
هایما ۷X تیپ الیت

ایران خودرو به دنبال حضور در سمگنت MPV ها است. رده‌ای که فردا موتورز با SX6 پیش تر در آن ورود کرده بود. اما هایما ۷X خودرویی متفاوت است. خودرویی که حداقل از لحاظ بصری برتری قابل توجهی نسبت به طراحی جعبه‌ای شکل SX6 دارد.

دانگ‌فنگ SX6 که توسط فردا موتور عرضه می‌شود
دانگ‌فنگ SX6 که توسط فردا موتور عرضه می‌شود

در کنار ۷X، ایران خودرو قرار است یک شاسی بلند را نیز در بازار خودرو کشور عرضه کند. خودرویی که می‌تواند دوباره برند هایما در ایران را زنده کند.

سگمنت MPV در ایران

چندین خودرو پیش‌تر شانس خود را در سگمنت MPVهای ایران آزموده بودند. در زمان آزاد بودن واردات خودرو به کشور، کیا کارنز یکی از همین دست خودروها بود.

تصویر عقب هایما 7X
تصویر عقب هایما ۷X

کارنز در بازار ایران به موفقیت قابل توجهی دست نیافت. اما با گذشت زمان هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. برای مثال کافیست بدانیم نمونه‌های ۲۰۱۶ این خودرو با کارکردهای نزدیک به صد هزار کیلومتر در رنج قیمتی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

مرسدس بنز کلاس B و ب ام و سری ۲ اکتیوتورر هم در این بازار برای مدتی حضور داشتند. البته این کلاس خودرویی بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، در ایران طرفداران بسیاری ندارد.

برای نمونه کشور ترکیه را می‌توان قلمرو MPVها قلمداد کرد. در بازار ترکیه یک خودروساز یک شرط اساسی برای موفقیت دارد. آن هم ارائه محصولی در رده MPVها است.

هایما ۷X ایران خودرو

برند هایما همانند بسیاری از چینی‌های دیگر در حال به روز شدن است. خودروهای جدید برند هایما حداقل از لحاظ طراحی ظاهری کم کم در حال فاصله گرفتن از محصولات مزدا هستند. هایما ۷X نیز از این قاعده مستثنی نیست.

۷X خودرویی است که بنا به گفته هایما، توسط پینین فارینا ایتالیا طراحی شده است. پینین فارینا را از کجا می‌شناسیم؟ از دوران همکاری با برند فراری. اما سالهاست که این دو نام از یکدیگر جدا شده‌اند. فراری اکنون خود محصولات خود را طراحی می‌کند و پینین فارینا هم زیر چتر حمایتی ماهیندرا هندوستان است.

از پینین فارینا تنها یک نشان ایتالیایی باقی مانده است. ماهیندرا هندوستان این کمپانی ایتالیایی را در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۱۶۸ میلیون یورو خریداری کرد.

طراحی هایما ۷X

اگر بگوییم که برند هایما در حق ۷X کم کاری کرده است، سخن درستی نخواهد بود. پینین فارینا کار خود را در زمینه طراحی به درستی انجام داده و شاید در نگاه اول متوجه نشویم که با یک MPV چینی رو به رو هستیم.

چراغ‌های مخفی شده در سپر جلو و جلو پنجره بسیار بزرگ هایما ۷X بخشی از ترند طراحی روز خودرو است. در نمای عقب هم ترکیب دو رنگ باعث شده تا این بخش، چشم نواز باشد.

در نمای کناری هم سعی شده با خطوط متفاوت، ارتفاع این خودرو کمتر از آنچه هست به نظر برسد. طراحی داخلی این خودرو نیز جذاب به نظر می‌رسد.

نمای کناری با رنگ Clear Sky Blue
نمای کناری با رنگ Clear Sky Blue

نمایشگرهای بزرگ و ترکیب دو رنگ داخل، آن چیزی است که خریداران این سگمنت می‌خواهند. مسئله اصلی کیفیت ساخت ۷X است. در نتیجه تا زمانی که نمونه‌ای از این خودرو در بازار عرضه نشود، نمی‌توان در اینباره اظهار نظر کرد.

محیطداخلی هایما 7X - تیپ فلگشیپ
محیط داخلی هایما ۷X – تیپ فلگشیپ
مشخصات فنی هایما ۷X

برند هایما، ۷X را با دو موتور در بازار چین به فروش می‌رساند. موتور ضعیف‌تر ۱/۵ لیتری توربو (۱۴۹۷ سی‌سی) است! این موتور که با کد HM474Q-T شناخته می‌شود؛ ۱۶۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دورهای ۱۸۰۰ تا۴۰۰۰، تولید می‌کند. مصرف سوخت این موتور ۷/۸ لیتر در ازای هر صد کیلومتر است.

پیشرانه قوی‌تر که با کد HMAGA16-YF نامیده می‌شود؛ ۱/۶ لیتر (۱۵۹۴ سی‌سی) حجم دارد. ۱۹۴ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه  و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور در دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰، حاصل کارکرد این چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور نسبت به نمونه ضعیف تر مصرف سوخت کمتری هم دارد. این رقم ۷/۶ لیتر در ازای هر صد کیلومتر است.

برند هایما تأکید دارد که هر دو موتور از توربوشارژهای الکتریکی استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود تأخیر کمتری در زمان به مدار آمدن توربو توسط راننده احساس شود. گنجایش محفظه سوخت هایما ۷X نیز ۵۵ لیتر بوده که برای ترددهای داخل شهر کافی به نظر می‌رسد.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۸۱۵، ۱۸۷۴ و ۱۷۲۰ میلیمتر. فاصله بین دو محور ۷X نیز ۲۸۶۰ میلیمتر ذکر شده و ارتفاع آن از سطح زمین به ۱۷۰ میلیمتر می‌رسد. وزن خالص ۷X نیز رقمی برابر با ۱۶۷۰ کیلوگرم است.

در این میان باید به یک نکته مهم اشاره کرد. با توجه به ابعاد رینگ‌های نمونه وارد شده به ایران، احتمالاً ایران خودرو هایما ۷X را با موتور ۱/۶ لیتری عرضه خواهد کرد. چرا که این نسخه از رینگ ها تنها مختص به تیپ های لاکچری و فلگشیپ است که در ادامه به آنها می‌پردازیم. 

تکنولوژی موتور هایما ۷X

هر دوی این موتورها با تکنولوژی DVVT تولید شده‌اند. این تکنولوژی که مخفف Dynamic Variable Valve Timing به معنای سوپاپ های باز و بسته شونده متغییر است. یک نکته مهم درباره موتور ۱/۵ لیتری این است که پاشش سوخت در آن چند نقطه‌ای است. این روش MPFI نامیده می‌شود. موتور قوی‌تر اما از سیستم تزریق مستقیم سوخت Direct Injection بهره می‌برد.

تفاوت این دو تکنولوژی در چیست؟ سیستم MPFI زمانی سوخت را وارد سیلندر می‌کند که پیستون در کورس خود باشد. تکنولوژی Direct Injection که به GDI هم معروف است انعطاف بیشتری دارد. یعنی هر زمانی که در چرخه احتراق لازم باشد سوخت را به سیلندر تزریق می‌کند.

هر دو موتور براساس گفته های برند هایما، باید از سوخت با اکتان ۹۵ استفاده کنند. سوختی که کیفیت آن حداقل در شهری مانند تهران، متغییر است.

گیربکس هایما ۷X

نکته مهم این است که نیروی هر دو موتور هایما ۷X توسط گیربکس ۶ سرعته AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. جعبه دنده ای که جای خالی آن در بسیاری از خودروهای چینی بازار ایران احساس می‌شود.

گیربکس شش سرعته هایما 7X
گیربکس شش سرعته هایما ۷X

تعلیق جلوی هایما ۷X از نوع مک‌فرسون است. در عقب تعلیق چند نقطه‌ای مالتی لینک دیده می‌شود. تمامی مدل‌ها با ترمزهای دیسکی (خنک شونده در جلو) به بازار آمده‌اند اما سایز رینگ و تایرها متفاوت است.

رینگ هایما 7X - تیپ فلگشیپ
رینگ هایما ۷X – تیپ فلگشیپ

برند هایما این محصول را با رینگ‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی به چینی ها می‌فروشد. با توجه به اخبار بدست آمده احتمالاً نمونه‌ای که از سوی ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد، مجهز به رینگ های ۱۸ اینچی است.

امکانات رفاهی هایما ۷X

این خودرو در بازار چین در سه سطح رفاهی عرضه می‌شود. نسخه Elite دارای کمترین سطح امکانات رفاهی است. نمونه Luxury وضعیت بهتری دارد و در ورژن Flagship هایما هر آنچه لازم باشد را ارائه کرده است.

تک تک این نسخه‌ها را بررسی کرده تا در زمان معرفی این خودرو از سوی ایران خودرو متوجه شویم کدام نسخه برای بازار ایران انتخاب شده است.

امکانات هایما ۷X الیت

رینگ های ۱۷ اینچی متعلق به این نسخه است. ترمز پارک برقی امکانی است که تمامی مدلهای ۷X از آن بهره‌مند هستند. هیچ کدام از نسخه های این خودرو تایر یدکی فول سایز ندارند. ترمزهای ABS و EBD نیز همانند بسیاری از خودروهای چینی در هایما ۷X نیز دیده می‌شوند.

سامانه‌های کنترل کشش و کنترل پایداری هم امکانی است که تمامی نسخه ها از آنها بهره‌مند هستند. همچنین هشدار نبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و سامانه کنترل فشار باد تایرها در تمامی نسخه ها حضور دارند.

نمونه الیت تنها دارای دو ایربگ است. از لحاظ ایمنی، سرنشینان عقب نسخه الیت هیچ محافظی در برابر برخوردهای احتمالی ندارند.

سنسور پارک عقب در تمامی مدل ها یکسان است، اما نسخه الیت تنها به داشتن دوربین دید عقب بسنده کرده است. کروز کنترل در هر سه مدل وجود دارد و سه مود رانندگی اسپرت، کامفورت و برفی در تمامی ورژن‌ها مشترک هستند.

ترمز پارک اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت در سربالایی ها و سرازیری ها، سانروف پانورامیک باز شونده، سیستم ورود بدون کلید، روکش چرمی فرمان، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچی در داشبورد، آیینه‌های برقی، برف پاکن عقب و خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب در تمامی مدل‌ها وجود دارند.

نسخه الیت در پشت فرمان از صفحه نمایش ۷ اینچی استفاده می‌کند که نسبت به سایر مدل‌ها کوچک‌تر است.

امکانات هایما ۷X لاکچری

در نسخه Luxury مهمترین نکته ظاهری وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی است. باتوجه به اخبار بدست آمده، نمونه‌ای که به ایران وارد شده است نیز دارای همین سایز از رینگ و تایر است. پس احتمال عرضه این نسخه در کشورمان بیش از سایر ورژن‌هاست.

علاوه‌بر این موضوع، ایربگ‌های جانبی برای سرنشینان جلو و پرده‌ای برای سرنشینان عقب هم در این نسخه دیده می‌شوند. دوربین ۳۶۰ یکی از مهمترین امکاناتی است که در این ورژن وجود دارد. درب صندوق عقب در تیپ لاکچری برقی است و حافظه نیز دارد.

صندلی راننده بصورت برقی تنظیم می‌شود و می‌تواند مانند تیپ فلگشیپ؛ نویگیشن، مالتی مدیا، تلفن، ایرکاندیشن و نور اتمسفر داخلی خودرو را با فرمان صوتی روشن یا خاموش کرد.

در هر دو نسخه لاکچری و فلگشیپ امکان روشن کردن خودرو با ریموت وجود دارد. برخلاف نسخه الیت، در تیپ لاکچری و فلگشیپ چراغهای مه شکن در سپر جلو دیده می‌شوند.

سنسور باران تنها بین این نسخه و ورژن بالاتر یعنی فلگشیپ مشترک است. برخلاف نسخه الیت که ایرکانیشن دستی دارد، در تیپ های لاکچری و فلگشیپ تهویه مطبوع اتوماتیک دیده می‌شود. البته هر دو مدل ذکر شده ایرکاندیشن دو نقطه ای ندارند.

فیلتر PM2.5 و سامانه ایجاد یون های منفی در داخل کابین نیز از امکانات ویژه این دو نسخه بشمار می‌روند.

امکانات هایما ۷X فلگشیپ

تیپ فلگشیپ هایما ۷X دارای چند ویژگی برتر است. در نمای ظاهری رینگ‌های ۱۹ اینچی دیده می‌شوند. چراغهای جلو در این نسخه هم برخلاف نسخه های دیگر بجای هالوژن، LED هستند. این چراغ ها تنها در این ورژن قابلیت روشن و خاموش شدن بصورت خودکار را دارا هستند.

ایربگ‌های جانبی علاوه بر ردیف اول، در ردیف دوم نیز وجود دارند و این نسخه سنسور پارک جلو نیز دارد. تیپ فلگشیپ همچنین امکان پارک کردن خودرو بصورت خودکار را نیز به مالک ارائه می‌دهد.

سامانه‌های هشدار نقاط کور، کنترل حرکت خودرو بین خطوط، هشدار تصادف و ترمز خودکار نیز مختص نسخه فلگشیپ هستند. صفحه نمایش پشت فرمان در این نسخه بزرگ تر از تیپ های الیت و لاکچری است. این صفحه نمایش برخلاف دو نسخه پایین تر بجای ۷ اینچ، ۱۲/۳ اینچی است. شارژر بدون سیم تلفن همراه هم امکانی است که تنها خریداران این نسخه از آن بهره‌مند خواهند شد.

قیمت هایما ۷X در چین

هایما ۷X خودرو ارزان قیمتی نیست. در نتیجه نباید انتظار آن را داشته باشیم که ۷X خودرویی باشد که قشر متوسط جامعه به راحتی آن را خریداری کنند.

نسخه الیت این خودرو در بازار چین ۱۲۵/۸۰۰ یوان قیمت خورده است. براساس نرخ تبدیل ارز ۴/۱۷۰ تومانی امروز (بهمن ماه ۱۴۰۰)؛ این قیمت معادل ۵۲۴/۵۸۶/۰۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته در بازار چین!

آپدیت فروردین ۱۴۰۲: قیمت این نسخه براساس نرخ ارز ۷/۱۹۰ تومانی امروز چهارم فروردین ۱۴۰۲ معادل ۹۰۴/۵۰۲/۰۰۰ تومان است. 

این نرخ با احتساب مالیات، عوارض، هزینه تولید، پول چای و… چیزی در حدود ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان خواهد بود. تیپ لاکچری نیز قیمت ۱۳۹/۸۰۰ یوانی دارد. یعنی ۵۸۲/۹۶۶/۰۰۰ میلیون تومان. باز هم تأکید می‌کنیم که این قیمت مختص یک خریدار چینی است.

آپدیت فروردین ۱۴۰۲: قیمت این نسخه براساس نرخ ارز ۷/۱۹۰ تومانی امروز چهارم فروردین ۱۴۰۲ معادل ۱/۰۰۵/۱۶۲/۰۰۰ تومان است. 

تیپ فلگشیپ که دارای کامل ترین آپشن ها است، ۱۴۹/۸۰۰ یوان قیمت دارد. رقمی معادل ۶۲۴/۶۶۶/۰۰۰ میلیون تومان. با این تفاسیر اگر این نسخه برای کشورمان انتخاب شود، باید شاهد حضور هایما ۷X در رده خودروهای بالای یک میلیارد تومان باشیم.

آپدیت فروردین ۱۴۰۲: قیمت این نسخه براساس نرخ ارز ۷/۱۹۰ تومانی امروز چهارم فروردین ۱۴۰۲ معادل ۱/۰۷۷/۰۶۲/۰۰۰ تومان است. 

آمار فروش هایما ۷X

برای مطالعه بررسی آمار فروش سه ساله مینی ون هایما ۷X ایران خودرو در چین اینجا کلیک کنید. 

این بخش برای ایران خودرویی ها جذاب نخواهد بود. هایما ۷X محصولی است که در سال ۲۰۲۰ در بازار چین دیده شده، اما میزان فروش آن تعریفی ندارد.

در ماه نخست عرضه به بازار، ۱۴۶ مشتری چینی برای خرید این خودرو صف کشیدند. هر چند این صف بسیار طولانی نبود، اما در ماه دوم فروش (نوامبر ۲۰۲۰ – آبان ۱۳۹۹) تعداد خریداران ۷X به ۱۷۳ نفر رسیدند.

دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) میزان فروش این خودرو با ۳۸۱% رشد به ۸۳۲ دستگاه رسید که رقم فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رفت. البته شادمانی این فروش برای هایما پایدار نبود.

پس از دو ماه تجربه حضور در بازار خودرو چین، مینی ون هایما ۷X توانست سال ۲۰۲۰ میلادی را با فروش ۱/۱۵۱ دستگاهی به پایان برساند.

الیت
الیت

نخستین ماه سال ۲۰۲۱ با فروش ۵۲ دستگاهی برای این خودرو آغاز شد. در فوریه ۳۱۱ مشتری برای خرید این خودرو اقدام کردند و این رقم در ماه سوم آن سال به ۹۴۱ دستگاه رسید. بیشترین فروش هایما ۷X در بازار چین نیز در همان ماه اتفاق افتاد.

لاکچری
لاکچری

در آپریل روند فروش این خودرو مجدداً کاهش یافت و ۸۵۵ نفر مشتری این خودرو شدند. ماه May فروش هایما ۷X به ۸۷۳ دستگاه رسید و این رقم با کاهش مجدد در ماه Jun رقم ۷۲۴ دستگاهی را نشان داد.

افت فروش این خودرو در ماه جولای بسیار محسوس بود. تنها ۳۵۶ مشتری درخواست خرید ۷X را ثبت کردند و این رقم در ماه های آگوست و سپتامبر به ترتیب به ۳۳۰ و ۳۰۰ دستگاه رسید!

فلگشیپ
فلگشیپ

در نوامبر ۲۰۲۱ تعداد مشتری های این خودرو قدری بیشتر شد و هایما توانست ۵۶۱ دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. در دسامبر همان سال نیز تنها ۵۱۷ نفر مالک این خودرو در بازار چین بودند.

هایما در نهایت پرونده سال ۲۰۲۱ را با فروش ۶/۵۹۵ دستگاهی از این خودرو بست تا جمع فروش دو سال این خودرو در بازار چین تنها ۷/۷۴۶ دستگاه باشد.
هایما ۷X را بخریم یا نه؟

موضوع مهم قیمت این خودرو است و اینکه آیا توان خرید آن را داریم یا خیر! در وهله اول باید منتظر زمان معرفی این خودرو و قیمت اعلام شده آن از سوی ایران خودرو باشیم.

در گام دوم باید عنوان کرد که هایما ۷X در بازار میلیارد نفری چین به فروش قابل توجهی دست نیافته است. اگر کمی به جستجو در فضای وب بپردازیم، مشخص می‌شود که محبوب‌ترین MPV بازار چین، بیوک GL8 است. خودرویی آمریکایی که تنها در ماه گذشته میلادی ۱۴/۰۲۲ دستگاه از آن توسط چینی‌ها خریداری شده است.

در نتیجه، چینی‌ها هم مانند ما به بحث کیفیت اهمیت می‌دهند. طبیعتاً آنها هم در زمان خرید یک خودرو به این موضوع فکر می‌کنند که در ازای پرداخت مبلغ، خودرو مورد نظر ارزش خرید دارد یا خیر.

اگر بیوک GL8 را هم به عنوان یک خودرو خارجی در نظر نگیریم، Wuling Capgemini دومین MPV پر فروش در بازار چین است. خودرویی که ۴/۲۸۶ دستگاه از آن فقط در طول یک ماه گذشته به فروش رفته است.

خودرو جدید ایران خودرو، به عنوان یک MPV کاربردی، گزینه بسیار مناسبی حداقل در مقایسه با SX6 فردا موتورز بشمار می‌رود. اما پرسش این است که ۷X می‌تواند خودرویی باشد که سلیقه بازار را به سمت خرید خودروهای MPV تغییر دهد یا خیر.

آپدیت فروردین ماه ۱۴۰۲

۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ طی مراسمی ایران خودرو از این محصول جدید چینی مجدداً رونمایی کرد. در این رونمایی رسماً اعلام شد که تولید هایما ۷X آغاز شد.

براساس اعلام رسمی ایران خودرو، فروش این خودرو خانوادگی هفت نفره در اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز خواهد شد. از آنجایی که هنوز شرایط و نحوه فروش این خودرو مشخص نیست، قیمتی هم برای آن اعلام نشد.

اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این خودرو در مقایسه با هایما ۸S حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان گرانتر خواهد بود. به محض اعلام شرایط فروش هایما ۷X این نوشتار نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فروش خودرو سازها بیشتر از تولید آنها شد + کدام خودرو آمار تولید بیشتری دارد؟

Sehol E10X خودرو برقی کرمان موتور با ۳/۶ متر طول و ۳۰۲ کیلومتر پیمایش به بازار می آید

دنا پلاس توربو دنده ای ایران خودرو قیمت خورد / یک دنده اضافه، ۱۵ میلیون بیشتر!

کراس اوور ایران خودرو آماده شد + آنچه از این خودرو می دانیم




14 دیدگاه

    • مگر گزینه های دیگری هم هست وقتی ی جیزی انحصاری باشه همین، اش کشک خالته بخوری نخوری…….. ملت فعلا مجبورا بین بد و بدتر انتخاب کنن

    • شاشیدم تو این سیاست این رانت خواران حکومتی که دیدم تو این مملکت به این آشغال های چینی چنان توصیف میکنن آدم فکر میکنه با جنرال موتور طرف حساب
      خاک بر سر این سردمداران که کشور رو فروختم به این چینی های کمونیست بی دین
      که همان کمونیست های بی دین شعورشان میرسه ماشین آمریکایی سوار بشن

  1. تورا به خدا قسم به جای این اسباب بازیهای چینی رنو اسپیس را وارد کنید به خدا به همین رنو هم راضی هستیم آزمایشش را پس داده
    خود چینی ها ولکس واگن سوار میشن برای ما این تحفه ها را میارن

    • وقتی قیمت تارا اتوماتیک شده ۷۷۵ میلیون انتظارمان چیه؟؟؟اینکه میگیم آشغال صد پله از تارا اتوماتیک بهتر نیست…؟

  2. قطعا از ماشینهای ایرانی مثلا ساندرو یا … خیلی خیلی سرتر هستند، من با ششصد تومان قطعا جک میخرم نه ساندرو یا ال نود

    • پس تو از ماشین چیزی سرت نمیشه
      واقعا کیفیت ساندرو رو داری با این اشغال مقایسه میکنی؟؟؟؟؟
      ممکنه امکاناتش کم باشه ولی کیفیتش عالیه. آرمی که روی جلو پنجره ساندرو هست می ارزه به کل این اشغال چینی
      کلا تمامی ماشین های ایرانخودرو اشغال هستن همشون
      خدا لعنتشون کنه

  3. باسلام واقعاً مایه تأسف وشرمساری است،هرچه ماشین آشغال مثل ایران خودرو و سایپا خورد مردم بی چاره می‌کنند،که در کشورهای دیگر نصف قیمت نمیخرند،وحال نوبت خودروهای چینی که در کشورهای همسایه نصف قیمت عرضه می‌شود،اما تو کشور ما دوبرابر؟

  4. مسئولین که در خواب بسر میبرند و کشور را به حراج و غارت سپردند . وای به روزی که ورق برگردد آنچنان حالتان را بجا بیاورند که هر چی دارید بدهید تا جانتان را زودتر بگیرند .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط