سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی ؛ اعلام کشورهایی که مشتری این محصول روسیه هستند

از دست ندهید

سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی و یک جنگنده نسل پنجم محصول روسیه است. سوخو-۵۷ بر فراز آسمان کدام کشورهای خارجی عملیاتی می‌شود؟

بیت ران – یک نشریه آمریکایی به دریافت سفارش‌های خارجی برای خرید جنگنده نسل پنجم و برتری هوایی سوخو-۵۷ ساخت روسیه اشاره کرد و نوشت، گزارش‌ها حاکی از ابراز علاقه مشتریان بین‌المللی به این هواپیمای جنگی است.

جنگنده سوخو-57 بر فراز آسمان کدام کشورهای خارجی عملیاتی می‌شود؟
سوخو-۵۷ جنگنده نسل پنجم محصول روسیه

یک نشریه آمریکایی در مطلبی به احتمال فروش جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷» ساخت روسیه به هند، الجزایر و ترکیه اشاره کرد.

هفته‌نامه آمریکایی «نشنال اینترست» در مطلبی در این زمینه نوشت، خریداران خارجی بالقوه این جنگنده شامل الجزایر، هند و ترکیه به ویژه با توجه به اینکه ایالات متحده این کشور را از برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه خارج ساخت.

سوخو-۵۷ بر فراز آسمان کشورهای خارجی عملیاتی می‌شود

این نشریه نوشت، جنگنده سوخو-۵۷ ساخت روسیه به زودی می‌تواند بر فراز آسمان کشورهای خارجی عملیاتی شود زیرا آخرین گزارش‌ها حاکی از ابراز علاقه مشتریان بین‌المللی به این هواپیمای جنگی نسل پنجم است. سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های فنی-نظامی شماری درخواست از مشتریان خارجی برای خرید جنگنده  سوخو-۵۷ دریافت کرده است.

سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی

این هواپیما برای برتری هوایی و عملیات حمله ساخته شده و می تواند انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را مورد حمله قرار دهد. این  جنگنده تک سرنشین و دو موتوره اولین هواپیمای روسی است که دارای فناوری رادارگریز است، سوخو-۵۷ سرعت مافوق صوت دارد. گفته می‌شود در مجموع ۷۶  فروند  جنگنده سوخو-۵۷ تا سال ۲۰۲۸ به ارتش روسیه تحویل داده می‌شود که ۲۲ فروند از این هواپیماها تا سال ۲۰۲۴ وارد خدمت می‌شوند.

سوخو-۵۷ در خاورمیانه علاقه‌مندانی دارد

بخش همکاری‌های فنی نظامی روسیه گفته است که درخواست‌هایی در مورد هواپیمای سوخو-۵۷ دریافت شده، اگرچه هیچ کشوری از خاورمیانه در میان آنها وجود ندارد،با این وجود مشتریان خارجی این منطقه نیز به این هواپیما علاقه نشان می دهند. روسیه البته تاکید دارد که اولویت اصلی تامین هواپیمای سوخو-۵۷ قبل از سفارشات خارجی، وزارت دفاع روسیه است.

به گزارش فارس، آگاهان نظامی همچنین با توجه به احتایج ایران به نوسازی ناوگان جنگنده‌های خود گمانه‌ زنی‌های در زمینه خرید جنگنده سوخو کرد‌ اند البته پیش بینی می شود ایران جنگنده سوخو-۳۵ خریداری کند.

درباره انواع سوخو بخوانید:

آیا سوخو ۳۵ به ناوگان نیروی هوایی افزوده خواهد شد؟

سوخو S-70 اوخوتنیک ؛ اولین هواپیما بدون سرنشین روس‌ها

سوخو ۳۵ فلانکر ؛ توانایی بهترین جنگنده روس‌ها دربرابر رقبا

ایران و احتمال خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵

چند وبگاه تخصصی امور نظامی اخیرا مدعی احتمال فروش جنگنده‌های «سوخو-۳۵ اس ایی‌» از سوی روسیه به ایران شدند.

سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی و یک جنگنده نسل پنجم محصول روسیه است
سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی و یک جنگنده نسل پنجم محصول روسیه است

وبگاه آمریکایی «۱۹۴۵» به نقل از وبگاه «اویاسیون‌لاین» نوشت که روسیه درخواست‌هایی برای فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ SE از سوی ترکیه و الجزایر دریافت کرده اما با توجه به وضعیت هشداردهنده خاورمیانه این کشور خواستار فروش این جنگنده‌های چند منظوره به ایران است.

در این گزارش  آمده است که روسیه دستکم ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ را به ایران می‌فروشد. این جنگنده‌ها در ابتدا قرار بود به مصر فروخته شوند، اما آمریکا، مصر را تهدید به تحریم کرد. بنابراین ۱۵ فروند از این نوع جنگنده‌ها که اینک آماده شده ممکن است تا اوایل سال آینده میلادی و بر اساس قرار داد دو جانبه عازم ایران شوند.

حساسیت روی ایران 

این وبگاه در ادامه نوشت، (رژیم) اسرائیل و عربستان سعودی احتمالاً به انتقال این هواپیماها به ایران توجه خواهند کرد، زیرا از توانایی‌های سوخو-۳۵ واقفند. روسیه چهار فروند سوخو-۳۵ را ماه اکتبر در سوریه مستقر کرد و امیدوار است که آنها به دولت اسد کمک کنند.

سوخو-۳۵ توانایی انجام گستره‌ای از دشوارترین مانورها را در بالاترین کیفیت داراست. شرکت آمریکایی «رند کورپوریشن» پس از یک بررسی در سال ۲۰۰۸، جنگنده سوخو-۳۵ را برتر از جنگنده «اف-۳۵» خواند. در پاسخ به این ادعاها، شرکت «لاکهید مارتین» و وزارت دفاع ایالات متحده این گفته‌ها را بی‌پایه و اساس خوانده و مدعی شدند که به استثنای جنگنده «اف-۲۲»، جنگنده اف-۳۵ در نبردهای هوایی به میزان چهار برابر، برتر از هر جنگنده دیگر است.

بیشتر بخوانید:

تانک کرار تحویل نیروی زمینی سپاه شد؛ با تانک تی ۷۲ ام ارتقا یافته آشنا شوید

تاریخچه و مشخصات جنگنده سوپر اتاندارد + استفاده در جنگ ایران و عراق

بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه رونمایی شد؛ جزئیات اوخوتنیک اس ۷۰

سریع ترین هواپیمای جهان را آمریکا می سازد + جزئیات فنی و تصویر

ایران چند فروند تام کت دارد؟ همه آنچه باید از اف-۱۴ ایران بدانیم

شرکت هواگرد روسی میگ را بشناسید + انواع جنگنده تولیدی آن




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط