لامبورگینی Urus منصوری با همکاری MTM به توان خروجی چهار رقمی رسید

از دست ندهید

لامبورگینی Urus منصوری خودرویی با توان باورنکردنی است. توانی که با همکاری کمپانی تیونینگ MTM بدست آمده و قرار است به دست مشتریان خاص Mansory برسد. لامبورگینی اوروس به اندازه کافی در گروه رقابتی خود قدرتمند بود. اما منصوری این توان را کافی ندانست و خودرویی تولید کرد تا پیش از بدست گرفتن فرمان آن قرص پروپرانولول مصرف کنید!

لامبورگینی Urus منصوری توسط MTM تیونینگ شده است.
لامبورگینی Urus منصوری توسط MTM تیونینگ شده است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – منصوری ماه ها پیش درگیر یک شکایت رسمی بود. شکایتی که از سوی کمپانی فراری مطرح شده بود و این کمپانی ایتالیایی منصوری را متهم به کپی کاری از محصولاتش کرده بود. هنوز رأی دادگاه در مورد محکوم شدن یا نشدن این تیونر موفق صادر نشده است. اما منصوری هم در این دوران بیکار نبوده و پروژه ای را با همکاری MTM شروع کرده که بسیار چشم نواز است.

قلب تپنده

زیر درب موتور لامبورگینی Urus منصوری یک نیروگاه ۴ لیتری هشت سیلندر است که توان خروجی آن دود از سر هر کسی بلند می کند. بخش مربوط به موتور این خودرو به کمپانی مشهور MTM سپرده شده است.

لامبورگینی Urus منصوری نزدیک بیش از پانصد هزار دلار قیمت دارد.
لامبورگینی Urus منصوری نزدیک بیش از پانصد هزار دلار قیمت دارد.

MTM برای عاشقان خودرو یک نام افسانه ای است. نامی که پیش تر در کنار لوگوی آئودی هایی مشاهده می شد که در اتوبان های سرعت آزاد آلمان؛ برای سوپرکارها خط و نشان می کشیدند. انتخاب این کمپانی برای منصوری بسیار مهم بود. چرا که کوروش منصوری همواره بر کیفیت خودروهایش تأکید دارد و جنس آلمانی برابر است با کیفیت فوق العاده.

MTM چه مسئولیتی در این پروژه داشت؟

تمام اعداد و ارقامی که در مورد لامبورگینی Urus منصوری قرار است بخوانیم؛ ساخته و پرداخته مهندسان MTM است. آنها یک جفت توربوشارژ جدید و بزرگ تر از توربوهای لامبورگینی را برای این خودرو انتخاب کردند. مکش هوا باید قوی تر می شد و این موضوع هم از سوی مهندسان MTM نادیده گرفته نشد.

این تیونر آلمانی فیلتر هوای مخصوصی برای لامبورگینی Urus منصوری انتخاب کرده و در کنار آن؛ از ZF هم کمک گرفتند. ZF گیربکس این خودرو را مورد بهسازی قرار داد تا بتواند گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متری آن تحمل کند.

لامبورگینی Urus منصوری با کمک MTM می تواند ۱۰۰۱ اسب بخار نیرو تولید کند.
لامبورگینی Urus منصوری با کمک MTM می تواند ۱۰۰۱ اسب بخار نیرو تولید کند.

نتیجه فعالیت های MTM در زیر درب موتور لامبورگینی Urus منصوری، ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت است که می تواند آن را در ۳/۶ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت برساند. بیشینه سرعت این خودرو هم به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می رسد.

برای مقایسه جالب است بدانید که Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe قادر است ۶۷۱ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد. گشتاور خروجی موتور این خودرو هم به ۹۰۰ نیوتن متر می رسد.

منصوری و طراحی منحصر به فرد این خودرو

از چهره لامبورگینی Urus منصوری شرارت می بارد. نمی توان منکر این مطلب شد. اما اینکه با خودرویی زیبا رو به رو هستیم یا خیر پرسشی است که پاسخ آن سلیقه ای است. همواره در طول زمان اینگونه بوده که عده ای شیفته طراحی محصولات منصوری بودند و برخی به شدت به آن انتقاد می کردند.

لامبورگینی Urus منصوری
لامبورگینی Urus منصوری

اما در چهره این خودرو چه می بینیم؟ دنیایی از خروجی های هوایی که بر روی درب موتور و گلگیرها دیده می شود و برعکس بیشتر تیونرها این خروجی ها فیک نیستند. حقیقت این است که لامبورگینی به میزان کافی چهره ای عصبانی و خشمگین از Urus ساخته بود.

حال منصوری این چهره را عبوس تر کرده و گفتن این جمله که با خودرویی زیبا طرف هستیم؛ کار مشکلی است. واقع گرا باشیم. هدف از ساخت چنین خودرویی، جلب توجه آن در خیابان ها بود. شاید هیچگاه نبینیم که این خودرو در خیابان یا حتی در اتوبان ها تخت گاز حرکت کند.

لامبورگینی Urus منصوری
لامبورگینی Urus منصوری

اما خواهیم دید که در خیابان های موناکو، لندن یا حتی دوبی، نظر علاقه مندان به خودرو را به خود جلب کند. شاید مهمترین ویژگی ظاهری لامبورگینی Urus منصوری را بتوان اگزوزهای سه تایی آن دانست. خروجی هایی که در میانه سپر عقب کاملاً خودنمایی می کنند.

البته اگر کمی پیگیر اخبار جهان خودرو باشید متوجه خواهید شد که این اگزوزها هم به نوعی کپی کاری از خروجی اگزوزهای سوپرکار Apollo Intensa Emozione است!

لامبورگینی Urus منصوری خودرو جدیدی است؟

ماجرا این است که این خودرو سال گذشته از سوی کمپانی منصوری معرفی شده بود. زمانی که لامبورگینی Urus منصوری به دست مشتریانش رسید، حدود ۶۷۰ اسب بخار قدرت داشت. اما حال دست مهندسان MTM به این خودرو رسیده تا توان خروجی موتور را چهار رقمی کنند.

سال گذشته شما به عنوان یک خریدار می توانستید Urus با با قیمتی در حدود ۳۳۰ هزار دلار خریداری کنید. اگر ۲۰۰ هزار دلار دیگر هم در حساب بانکی خود داشتید می توانستید آن را به ادیشن منصوری تبدیل کنید. البته شاید خیلی ها ترجیح بدهند با این مبلغ یک پورشه ۹۱۱ به گازاژ خود اضافه کنند!

لامبورگینی Urus منصوری  خودرو جدیدی نیست!
لامبورگینی Urus منصوری خودرو جدیدی نیست!

حقیقت این است که کمپانی MTM هم ورژنی از این خودرو را تیونینگ کرده و فروخته بود. اما این نخستین باری است که MTM و منصوری در حقیقت یک خودرو مشترک را تولید می کنند.

آینده Urus در بازار

متاسفانه یا خوشبختانه در آخرین سال هایی زندگی می کنیم که خودروهای اینچنینی را در خیابان ها می بینیم. چه دوست داشته باشیم یا خیر، از چند سال آینده بسیاری از خودروها یا به کلی برقی خواهند شد، یا با پیشرانه های هایبریدی تولید می شوند.

آینده خودروهایی چون لامبورگینی Urus هم چیزی جز این نخواهند بود. شاید خودروهایی مانند لامبورگینی Urus منصوری جزء آخرین خودروهای احتراق داخلی باشند که می توانند با عملکرد خیره کننده خود نگاه هر عابری را جلب کنند.

احتمال می رود که نسل آتی این خودرو با پیشرانه هایبریدی تولید شود. مخصوصاً با پیشرفت های چشمگیر گروه فولکس واگن در زمینه تولید خودروهای برقی، لامبورگینی هم به عنوان یکی از برندهای زیر مجموعه، سهم خود را از این تکنولوژی خواهد گرفت. پس تا زمانی که خودروهای برقی خیابان ها را پر کنند، از وجود و تردد چنین خودروهایی لذت ببریم.

بیشتر بخوانید:

منصوری در دادگاه متهم شد / سرنوشت خودرو ۴XX Siracusa چه خواهد شد؟

رسپکت بهمن موتور در بازار خودرو چین از دنا ارزان‌تر است؛ اما در ایران چطور؟

لوبیای سحرآمیز کرمان موتور؛ خودرو جک اس پنج جدید خطرناک می‌شود

طرح اختصاص بنزین به هر فرد؛از سامانه مبادله بنزین تا واریز سهمیه به حساب بانکی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط