خودرو سایپا ساینا فیس لیفت در راه است / وانت تیبا هم تولید می شود؟

از دست ندهید

به تازگی سایپا از تولید سپهر و سهند خبر داد. البته این دو محصول هنوز در حد یک پروژه هستند اما آنچه محتمل است خودرو سایپا ساینا فیس لیفت در راه است. وانت تیبا هم تولید می شود؟

بیت ران – مهدی درفشی: اخیرا امیرحسین جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل خودروسازی سایپا خبر از عرضه محصولات جدید سایپا داد.

یک منبع آگاه به بیت ران خبر داد که “پروژه سپهر و سهند بر مبنای پلتفرم X200 مشابه با تیبا است.”

وی ادامه داد: “سدان جدید سایپا با نام سپهر در اصل نسخه فیس لیفت خودروی ساینا است؛ سپهر نیز وانت جدید این شرکت است. احتمالا این وانت جایگزین وانت ۱۵۱ خواهد شد.

جایگزین وانت پراید چه خودرویی است؟
سایپا ساینا فیس لیفت در راه است / وانت تیبا هم تولید می شود؟
مشخصات فنی احتمالی

به احتمال زیاد، سایپا از موتور M15GSI در سهند و سپهر استفاده خواهد کرد.

موتور M15GSI در واقع موتور بهبود یافته تیبا است. این موتور نسبت به موتور M15، در قسمت های مختلف دچار تغییرات شده است.

در موتور بهبود یافته تیبا دریچه گاز از مکانیکی (سیمی) به برقی تغییر یافته است. همچنین زاویه پاشش سوخت و متریال مورد استفاده در منیفولد دود، تغییر کرده است.

علاوه بر تغییرات اعمال شده بر موتور M15، موتور بهبود یافته تیبا به سیستم VVT نیز مجهز شده است. این موتور توانایی اخذ استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد. اگر چه، این موتور همچنان هشت سوپاپ است.

همه تغییرات و بهینه سازی های انجام شده، باعث شده تا موتور بهبود یافته تیبا به نسبت M15، حدود سه اسب بخار و هشت نیوتن متر گشتاور بیشتری داشته باشد.

عجله سایپا در نام گذاری؟

معمولا پروژه ها در مراحل تکوین و توسعه، با کد شناخته می شوند. پس از رونمایی است که نام خودروها مشخص می شود.

البته سایپا پیش از رونمایی، نام دو محصول جدیدش را مشخص کرد. محصولاتی که فعلا در حد پروژه های مرکز تحقیقات سایپا هستند.

همیشه نام گذاری محصولات خودروسازان داخلی از عجایب ویژه این صنعت است. در مقابل سایپا، ایران خودرو قرار دارد که پیش از انتخاب نام تارا برای سدان جدیدش، آن را با همان کد پروژه پیش فروش کرذ!

بیشتر بخوانید:

هدف از طراحی مگا پلتفرم سایپا چیست؟ / جایگزین پراید چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

توقف تولید سمند ؛ “این خودرو با ظاهر فعلی‌اش رفتنی است”

ایران خودرو از توقف تولید پژو ۲۰۶ خبر داد / خودروهای جایگزین پژو ۲۰۶

جایگزین وانت پراید مشخص شد؛ وانت سپهر سایپا تولید خواهد شد

جایگزین پراید در راه بازار / هر آنچه از خودرو ارزان ایران خودرو می‌دانیم

هدف از طراحی مگا پلتفرم سایپا چیست؟ / جایگزین پراید چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

خودروهای جدید سایپا / اطلس جایگزین تیبا و ساینا / تولید آریا و شاهین اتوماتیک

تست تندر تا دو قدمی مرگ ؛ خودرویی که می توانست جایگزین پیکان و پراید باشد




36 دیدگاه

  1. رئیس جمهوربایددراین شرکت‌های لگن سازودوزدجیب مردم راحته کند.وماشین خارجی واردکند.تااین شرکتهالگنهای باکیفیت وقیمت مناسب تولیدکنند.

    • عجب اسم هایی هم میگذارن برای ماشین هاشون
      فکر کنم صبح از خواب پاشم میبینم که دو تا ماشین غلام و هوشنگ دراومده و ۲ تا اصغر اکبر بابا این چه اسمیه آخه جالبه اسمش مثل ارزششه

      • وقتی این شرکتا مال دولته و دولت هم دارع بهشون حال میده و ماشینم وارد نمیکنه و بکنه هم فقط یسری افراد می تونن بخرن اون موقع منو تو باز میمونیم ی اه خالی

    • اخه بنده خدا دولت خودش سهامداره اگه دراین لگن سازیها روتخته کنه بدبخت میشه دیگه ازکجا دست توجیب مردم کنه

    • متاسفانه تنها منافع شرکتهای ایران خودرو و سایپا لحاظ شده، هیچ کس به فکر خریدارن خودرو نیست که آیا پول دارن، امنیت خودرو خوبه، کیفیت خودرو خوبه، فقط و فقط جیب این شرکتا مدنظر مسئولین هستش

  2. سلام الان تیبا شده مثل قدیم پیکان که فقط گلگیر وچراغ عوض می کرد اگه راست میگی ۱۶سوپاپش کن کلن اطاق رو عوض کن نکنیتش مثل پیکان

  3. ایران چرا اصرار به تولید خودرو داره
    آقا ما ماشین ایرانی نخوایم باید کی رو ببینیم
    هر دفعه چراغ ها رو برعکس میکنید یه ماشین ملی تولید میکنید جمعش کنید بابا
    ماشین خارجی هم که وارد میکنید با سه برابر قیمتش مثل
    تیگو هشت پرو دست مردم میدید
    به قرآن ما جوون ها نمیتونیم ازدواج کنیم یه خونه تو بدترین خیابان اصفهان هفت میلیارد

  4. این بوجه سالیانه و وامهای میلیون دلاری که این دو شرکت خودرو ساز از بیت المال مردم میگیرن .بخدا اگه درشون رو ببندن و تعطیل کنن با این پولا هم میتونن حقوق کارگراش رو تا بازنشستگی بدن و برای هر ایرانی یک خودرو خوب ژاپنی یا‌کره ای وارد کنن.البته بودن این شرکتها فقط موضوع سیاسیه ولا غیر .مسعولین همه خودشون خوب میدونن .

  5. اقا به جون جدتون دیگه وانت تیبا رو تولید نکنید
    کارخونه ی ماشین سازیه یا لگن سازی
    خودتونو مسخره کردید😂😂😂😂

  6. با این فرغونهاخودتون برین به جهنم اگه عرضه درست کردن ماشین درستو حسابی ندارید برید گمشید خونتون تا کسی که لایقشه بیاد رو کار ودوتا ماشین خوشکل طراحی وتولید کنه
    ایرانه به این قدرتمندی یک همچین مسولای بی لایق که خودشونم خجالت میکشن تیبا نمیدونم پرایداین اشغالهارو سوار شن یه نگاهی به کشورهای اوروپایی بکنید دارن چی میسازن
    واقعا براتون متاسفم فکنم با این ماشینایی که میسازید ۵۰۰ سال از اونا عقب تریمش

  7. فکر میکنم همه چیز تو خوابه و در این مورد یه کابوس….
    این نازی ها دست از لجاجت برنمی‌دارند.

  8. چی بگیم به والله قسم…فقط خدا خودش آه این مردم رو از دو شرکت خودروساز بنجل ایرانی بگیره .. ما جو,ن ها دل داریم تا کی آه و حسرت نداشتن ماشین به دلمون بمونه با این قیمت های سربه فلک کشیده

  9. سپاه گیربکس هلیکوپتر که از پیچیده ترین سیستمهاست را ساخت، موشک هاش که فوق پیشرفته پهبادهاش که دیگه نگو. آقایان چرا دولت به سپاه اختیار نمیده که با مشارکت بخش خصوصی یه کارخونه تولید خودرو بزنن و دهن مافیای ایران خودرو و سایپا را سرویس کنن؟ اگه مطالبه عمومی بشه این اتفاق میفته، اینو بدونید که طراحی خودرو برقی انجام داده درحد تسلا. لعنت خدا به مافیای خودرو

  10. شمایی که اینا رو میگید ناراحتید نخرید و حرف زیادی هم نزنید هر چی هم باشه ماشین کشور خودمون باید تشویق شون کنیم تا بتونن ماشین های بهتر بسازند وقتی قطعه هایی برای آپشن ها ندارند نمیتونن بسازن ماشین خوب و شیک اگه راست میگید زور تون به باعث و بانیش برس نه به کارخونه ای که قطعه نداره همین شرکت هایی که دارن یه همچین ماشینی می‌سازن با قطعه هایی که گیرشون نمیاد خودش کلیه قدر داشته ها تون و بدونید

  11. فکرشو بکن ۲۸ تا ماشین به هم بزنن ۲۷ تاش ایرانی باشه و ۲۷ تاش ایربگ باز نشه!!!!
    بعد میگن از تولید داخلی همایت کنید
    این تولیده یا ریدمان؟

  12. داداش در همون کشور چین که الان دنیا را گرفته بزرگترین نمایندگی های بنز و بی ام و و هر خودرویی که بگی هست رقابت باید باشه تا بشه چیزی تولید کرد اگر شما بفهمید که ایران خودرو و سایپا چه رانتی از ارز دولتی میبرند و چه قدرتی گرفتن دیگه هیچی نمیگی چرا همه زعفران ایرانی میخرن؟ چرا ترکیه با مونتاژ فقط دو مارک تویوتا و رنو توانست اندازه چهار سال فروش نفت ایران درآمد کسب کنه؟ بدون فروش هیچ منابعی ولی ایران داره منابع زیر زمینی رو تاراج میده به چین و خودرو ساز به منابع ایران در چین دسترسی پیدا کرده و از طریق تهاتر داره منابع را خالی میکنه

  13. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 بدوید برید تو صف. من بجز یکبار که ۲۰۶ اونم ۸۵ فرانسوی داشتم هیچوقت نه ماشین صفر خریدم نه ایرانی

  14. یکی از هموطنای آگاهمون تو نظرات گفتن: ۱۶ سوپاپ کنه پول بنزینشو تو میدی!!! – بنده خدا فک کنم فکر میکنه با افزایش سوپاپ مصرف بالا میره و ایده آل براشون همون ۸ سوپاپ هستش؛ نه عزیز جان موتور TU5 و K4M و EF7 و کلی موتور خارجی بروز و نسبتا بروز جهانی هم ۱۶ سوپاپ هستش اما مصرفش از تیبا و ساینا و کوئیک شما به نسبت بهینه تر و کمتر هست! ۱۶ سوپاپ بودن ربطی به مصرف بنزین نداره. (پیشنهاد میکنم تو گوگل در موردش تحقیق کن)
    اما در مورد این متن خبر عرض کنم که شرکت سایپا گوی سبقت رو در تولید فاجعه سالهاست از ایران خودرو هم دریده و در عرصه تولید فاجعه در قرن ۲۱ در جهان یکه تازی میکنه!
    موتور پراید رو یکم انگولک کرده از اسم M13 کرده M15 و چند تا دونه به گشتاور و اسب بخار اضافه شده اما همچنان ۸ سوپاپ قرون وسطی و تکنولوژی ساخت عهد بوق! جالبه همون موتور M15 رو دوباره انگولک کرده و شده توربو شارژ و تپونده تو شاهین اما بازم ۸ سوپاپ و مصرف و کارایی و بهینه بودن موتور حتی در حد و اندازه موتور معمولی TU5 هم نیست!
    خیلی جالبه که این همه سال سایپا لیاقتی نشون نداده حداقل یه موتور قراضه نسبتا بروزی مثل EF7 ایران خودرو تولید کنه!
    کلا صنعت خودرو سازی ایران هم مثل سرنوشت مردمش سیاه هست متاسفانه!

  15. یکی از هموطنای آگاهمون تو نظرات گفتن: ۱۶ سوپاپ کنه پول بنزینشو تو میدی!!! – بنده خدا فک کنم فکر میکنه با افزایش سوپاپ مصرف بالا میره و ایده آل براشون همون ۸ سوپاپ هستش؛ نه عزیز جان موتور TU5 و K4M و EF7 و کلی موتور خارجی بروز و نسبتا بروز جهانی هم ۱۶ سوپاپ هستش اما مصرفش از تیبا و ساینا و کوئیک شما به نسبت بهینه تر و کمتر هست! ۱۶ سوپاپ بودن ربطی به مصرف بنزین نداره. (پیشنهاد میکنم تو گوگل در موردش تحقیق کن)
    اما در مورد این متن خبر عرض کنم که شرکت سایپا گوی سبقت رو در تولید فاجعه سالهاست از ایران خودرو هم دریده و در عرصه تولید فاجعه در قرن ۲۱ در جهان یکه تازی میکنه!
    موتور پراید رو یکم انگولک کرده از اسم M13 کرده M15 و چند تا دونه به گشتاور و اسب بخار اضافه شده اما همچنان ۸ سوپاپ قرون وسطی و تکنولوژی ساخت عهد بوق! جالبه همون موتور M15 رو دوباره انگولک کرده و شده توربو شارژ و تپونده تو شاهین اما بازم ۸ سوپاپ و مصرف و کارایی و بهینه بودن موتور حتی در حد و اندازه موتور معمولی TU5 هم نیست!
    خیلی جالبه که این همه سال سایپا لیاقتی نشون نداده حداقل یه موتور قراضه نسبتا بروزی مثل EF7 ایران خودرو تولید کنه!
    کلا صنعت خودرو سازی ایران هم مثل سرنوشت مردمش سیاه هست متاسفانه!

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط