آسنا اتوماتیک ۴۸ هزار دلاری؛ پول ژاپنی درجه یک بده خودرو چینی درجه دو سوار شو

از دست ندهید

معمولا خودروسازان معروف لوکس و اسپرت خودروهای بسیار با کیفیت و خاص با توان بالا را به تعداد محدود مانند جواهرات صنعت خودرو تولید می‌کنند اما کار خودروسازان چینی در بازار ایران به جایی رسیده که پول بهترین محصولات ژاپنی را می‌گیرند اما کیفیت درجه دو چینی تحویل می‌دهند آن هم به تعداد محدود، این شرکت‌ها حالا در بازار ایران به توهم فراری و لامبورگینی بودن رسیده‌اند حال آنکه در بازار جهانی جایی ندارند؛ یکی از این خودروها آسنا اتوماتیک است اما این خودرو چرا در بازار ایران ۴۸ هزار دلار قیمت دارد.

بیت ران – مهدی درفشی: اخیرا شرکت ارس خودرو دیزل از آسنا اتوماتیک پرده برداشت. پیکاپ آسنا بر اساس پیکاپ N2 شرکت Hanghai تولید می شود. البته پیشرانه مورد استفاده در آن، با کد ۴G69 و متعلق به میتسوبیشی است.

ارس خودرو دیزل به مناسبت ۳۰ سالگی، با تجهیز ۱۰۰ دستگاه آسنا به گیربکس اتوماتیک، فروش آن را به صورت تولید محدود (limited edition) آغاز کرد. پیشرانه توربو مورد استفاده روی آسنا اتوماتیک، ۲.۴ لیتر حجم، ۲۱۸ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر قدرت دارد. جعبه دنده آن شش سرعته خودکار با کد فنی ۶L50 ساخت پانچ بلژیک است. این گیربکس نیروی موتور را به دو محور جلو و عقب، منتقل می کند.

جالب آنکه خودرویی با مشخصات فنی مشابه با این خودرو به مراتب قیمت کمتری در بازار خودرو ایران دارد

این پیکاپ ضعف خدمات پس از فروش خواهد داشت؟

در ابتدا از این پیکاپ، ۱۰۰ نسخه به فروش خواهد رسید. صرف نظر از اشتراک بسیاری از قطعات بدنه با نمونه دنده‌ای، پیشرانه و گیربکس متفاوت است. احتمالا آمیکو آسنا اتوماتیک از سال آتی تولید انبوه خواهد شد. اگر چه تا آن زمان، وضعیت رسیدگی به ۱۰۰ دستگاه آسنا اتوماتیک پیش فروش شده، مشخص نیست.

نکته قابل توجه آمیکو آسنا اتوماتیک، قیمت آن است. برای این خودرو بهای یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومانی درنظر گرفته شده است. با تبدیل این قیمت به دلار ۳۰ هزار تومانی، آسنا اتوماتیک ۴۸ هزار دلار قیمت دارد. با این مقدار پول، چه پیکاپ هایی می توان خرید؟

رقیب قدر آسنا اتوماتیک در بازار داخلی

تویوتا هایلوکس از جمله پیکاپ های محبوبی است که می توان با حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، نمونه اتوماتیک مدل ۲۰۱۵ میلادی آن را در بازار خریداری کرد. از لحاظ دوام و پایداری، تویوتا هایلوکس به مراتب در وضعیت بهتری نسبت به آسنا اتوماتیک قرار دارد. قطعات آن با سهولت بیشتری یافت می شود. هنگام فروش، مالک هایلوکس دغدغه کمتری نسبت به مالک آسنا دارد.

تویوتا تاندرا ۳۸۹ اسب بخاری رقیب قدرتمند آسنا در بازار جهانی

قیمت مدل ۲۰۲۲ تویوتا تاندرا از ۳۵ هزار و ۹۵۰ دلار شروع می شود. آخرین مدل نسخه لیمیتد تویوتا تاندرا ۴۶ هزار و ۸۵۰ دلار قیمت دارد. این نسخه به پیشرانه ۳.۶ لیتری تویین توربو با حداکثر قدرت ۳۸۹ اسب بخار مجهز است. جعبه دنده تاندرا لیمیتد از نوع ده سرعته خودکار است.

تویوتا تاکوما با ۲۷۸ اسب بخار قدرت

قیمت تویوتا تاکوما ۲۰۲۲ از ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز می شود. نسخه لیمیتد تویوتا تاندرا ۲۰۲۲ به طور دقیق ۳۹ هزار و ۲۵۵ دلار قیمت دارد. تویوتا تاندرا لیمیتد به موتور شش سیلندر خورجینی با حداکثر قدرت ۲۷۸ اسب بخار مجهز است. امکان انتخاب جعبه دنده شش سرعته دستی و اتوماتیک وجود دارد.

فورد هم می توان خرید!

بابودجه حدود ۴۸ هزار دلار، امکان انتخاب پیکاپ های فورد نیز وجود دارد. فورد رنجر ۲۰۲۲ رقیب قیمتی اهل آمریکا آسنا اتوماتیک است. قیمت این پیکاپ از ۳۷ هزار و ۷۲۵ دلار آغاز می شود. همچنین با ۴۷ هزار و ۵۰۴ دلار، می توان مالک یک دستگاه فورد اف۳۵۰ مدل ۲۰۲۲ شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی و قیمت رانا پلاس پانوراما ؛ آیا این محصول ایران خودرو ارزش خرید دارد؟
تست و بررسی ارزش خرید خودرو تیگو ۷ پرو / تیگو هفت پرو + قیمت



3 دیدگاه

  1. وقتی انحصار باشه این استیکر ساز ها(فقط لوگوی ماشین تو ایران تولید میشه) هم فاز لامبورگینی بر میدارن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط