Togg سدان با شتاب ۴/۸ ثانیه ای از سوی ترک ها در آمریکا رونمایی شد

از دست ندهید

Togg سدان به عنوان یک خودرو مفهومی برای نخستین بار در نمایشگاه CES آمریکا رونمایی شد. Gürcan Karakaş مدیر عامل کمپانی Togg پس از اتمام مراسم رونمایی اشک شوق ریخت و هزاران ترک به ساخت چنین خودرویی افتخار کردند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – Togg سدان مانند برادر شاسی بلند خود، یک خودرو کاملاً برقی است. این خودرو فعلاً به عنوان یک نسخه مفهومی تولید شده است. یعنی قرار نیست در مورد ظرفیت باتری‌ ها، میزان پیمایش، سرعت شارژ و فاکتورهای اینچنینی صحبت کنیم.

هنوز هیچ اطلاعات یا مشخصات فنی درباره Togg سدان بطور رسمی از سوی کمپانی سازنده منتشر نشده است. اما بیش از هر چیزی، این کانسپت تصویری از نسخه تجاری و نهایی شده آن را به ما نشان می دهد.

یک افتخار بزرگ

نسخه سدان Togg مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. پیش از هر چیز باید گفت که چنین افتخاری برای ترک ها بسیار ارزشمند بود. زمانی که مدیر عامل کمپانی در حال رونمایی از Togg سدان بود، غرفه این برند رو به روی غرفه استلانتیس قرار داشت.

رونمایی از Togg سدان در نمایشگاه فن آوری CES آمریکا
رونمایی از Togg سدان در نمایشگاه فن آوری CES آمریکا

در حقیقت ترک ها می دانند که در میدان بین المللی قرار است رقابت سختی میان خودروهای برقی وجود داشته باشد. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که امروزه شاهد هستیم هر هفته یک خودروساز تولیدکننده محصولات برقی، نمونه ای را به بازار معرفی می کند!

در آینده ای نه چندان دور تعداد برندهای تولیدکننده خودروهای برقی بسیار بیش از آنچه تصورش را داریم خواهند شد. از چینی ها گرفته تا آمریکایی ها، هر روز یک نمونه برقی در یک گوشه از جهان متولد می شود. خودروهایی که یا کاملاً جدید هستند، یا قرار است جایگزین مدل های بنزینی یا دیزلی قبلی شوند.

Togg سدان هم در این بازار به دنبال بازارهای هدف خود است. از همین رو، ترک ها در همین ابتدی کار آن را در یک نمایشگاه بین المللی رونمایی کردند. کمپانی توگ عنوان می کند که فقط مشغول ساخت خودروهای برقی نخواهد بود.

بلکه این کمپانی خود را در نمایشگاه CES یک برند تکنولوژی معرفی کرد. برندی که در کنار تولید خودرو قرار است محصولات هوشمند دیگری را نیز به بازار عرضه کند.

قوای محرکه Togg سدان

هنوز هیچ اطلاعات رسمی ای درباره قوای محرکه Togg سدان منتشر نشده است. اما پیش بینی می شود این خودرو همانند برادر شاسی بلند خود، دو انتخاب را پیش روی خریدارانش قرار دهد.

اولین انتخاب احتمالاً یک موتور برقی ۲۰۰ اسب بخاری خواهد بود. این موتور پیش بینی می شود چرخ های جلوی خودرو را به حرکت درآورد.

اما در نسخه دوم Togg سدان از دو موتور برقی بهره خواهد گرفت. این دو موتور در مجموع قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار خواهند داد.

Togg سدن با استفاده از این موتور می تواند به شتاب صفر تا صد کیلومتر ۴/۸ ثانیه ای دست پیدا کند. حداکثر پیمایش این خودرو نیز همانند نمونه شاسی بلند خواهد بود. یعنی ۵۰۰ کیلومتر را می تواند با یکبار شارژ طی کند.

یکی از نکات مثبت این خودرو امکان شارژ سریع باتری های آن خواهد بود. نمونه شاسی بلند Togg می تواند باتری های خود را در ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ کند. این امکان نیز پیش بینی می شود برای Togg سدان هم در دسترس قرار گیرد.

مدل C-SUV توگ که یک ماه پیش رونمایی شده بود گفته می شود در سال ۲۰۲۳ به فروش برسد. این کمپانی ترک اعلام کرده بود که نخستین خودرویی که به فروش می رساند، نمونه شاسی بلند است. از همین رو Togg سدان یا در سال ۲۰۲۳ یا پس از آن در نمایندگی های این برند دیده خواهد شد.

طراحی خارجی

پیش از معرفی این خودرو مفهومی، تصاویر دیگری از آن در اختیار رسانه ها قرار داده شده بود. اما نمونه ای که در نمایشگاه CES رونمایی شد قدری با آنچه دیده بودیم، متفاوت بود.

در نگاه نخست اولین موضوعی که جلب توجه می کند، لوگوی تغییر یافته برند است. توگ پیش تر در محصولات خود از نوشته بجای لوگو استفاده می کرد. اما حدود دو هفته پیش این کمپانی از لوگوی خود رونمایی کرد.

Togg سدان طراحی ساده اما در عین حال مدرنی دارد.
Togg سدان طراحی ساده اما در عین حال مدرنی دارد.

گرچه بسیاری از مردم ترکیه این لوگو را نپسندیدند، اما کمپانی عنوان کرد که این لوگو به معنای نگاه به بازارهای شرق و غرب است. چراغ های جلو این خودرو هم تغییر کرده است. بیشترین تغییر در این بخش اضافه شدن چراغ روشنایی روز در بالای چراغ ها است.

در نگاه جانبی شاید اینطور به نظر برسد که Togg سدان فرقی نکرده است. اما باید گفت که ظاهر این خودرو اکنون به لیفت بک ها نزدیک تر است.

پنل های خورشیدی قرار گرفته بر روی سقف Togg سدان یادآور معماری دوران سلجوقیان است.
پنل های خورشیدی قرار گرفته بر روی سقف Togg سدان یادآور معماری دوران سلجوقیان است.

پنل های خورشیدی نصب شده بر روی سقف هم یک حال و هوای مدرنی به این خودرو بخشیده است. توگ عنوان کرده است که الگوی طراحی بخش های خارجی و داخلی Togg سدان، معماری دوران سلجوقیان است.

درب های عقب Togg سدان مانند محصولات رولزرویس باز می شوند. این طرح احتمالاً در نمونه تولیدی وجود نخواهد داشت.
درب های عقب Togg سدان مانند محصولات رولزرویس باز می شوند. این طرح احتمالاً در نمونه تولیدی وجود نخواهد داشت.

این خودرو مفهومی ستون B ندارد. از همین رو درب های عقب آن مانند خودروهای رولزرویس بصورت برعکس باز می شوند. البته قطعاً در نمونه تولیدی این موارد را نخواهیم دید.

سادگی نمای عقب Togg سدان بیشتر به محصولات فولکس واگن شباهت دارد.
سادگی نمای عقب Togg سدان بیشتر به محصولات فولکس واگن شباهت دارد.
در نمای عقب این خودرو با طراحی عجیب و غریبی رو به رو نیستیم. چراغ ها براساس ترند روز به هم متصل شده اند و خبری از حجم های اغراق شده نیست. به نظر می رسد هدف اصلی کمپانی این است که Togg سدان برای سال ها با همین چهره در بازار حضور داشته باشد. به همین جهت طرحی مورد تأیید قرار گرفته که دیر تر قدیمی شود.

طراحی داخلی

در بخش داخلی کابین Togg سدان، تشابهات خانوادگی بسیاری دیده می شود. مانیتور بسیار بزرگی که در بالای داشبورد وجود دارد کاملاً یادآور نمونه شاسی بلند است.

طراحی داخلی Togg صدان کاملاً مشابه نمونه شاسی بلند این کمپانی است.
طراحی داخلی Togg صدان کاملاً مشابه نمونه شاسی بلند این کمپانی است.

بخش مربوط به قرار گیری اهرم تعویض دنده هم از خودرو شاسی بلند این کمپانی قرض گرفته شده است. اما نکته جالب صندلی های این خودرو هستند.

زمانی که این خودرو در لاس وگاس رونمایی شد، دیدن کلیدهای تنظیم برقی برای صندلی های عقب بسیار جالب بود. در حقیقت سرنشینان عقب این خودرو مفهومی می توانند مانند افراد جلویی، صندلی خود را به جهات گوناگون تنظیم کنند.

البته این امکان هم احتمالاً در خودرو نهایی دیده نخواهد شد. اما نکته مهم اینجاست که نخستین خودرو ملی ترکیه، تفاوت های بسیاری با خودروهای ملی ما دارد.

در حالی که سهم خودروسازان داخلی ما از بازارهای جهانی رقمی نزدیک به صفر است، ترکیه خودرو ملی خود را پیش از آنکه ترک ها در کشور خودشان با آن آشنا شوند در بازار جهانی رونمایی کرد.

این یعنی Togg برنامه های بسیاری برای بازارهای هدف محصولات خود دارد. مدیر عامل این کمپانی در زمان رونمایی از Togg سدان عنوان کرد که در طول پنج سال آینده، ۵ محصول جدید با برند ملی ترکیه در بازارهای جهانی حضور خواهند داشت.

در شرایطی که ترک ها مفهوم Use-Case Mobility® را به عنوان خودروهای هوشمند و کاربر محور استفاده خواهند کرد، برندهای داخلی ما هنوز بسیاری از مدل های تولیدی خود را با پلت فرم های چندین دهه گذشته به دست مشتریان می رسانند.

بیشتر بخوانید:

توگ / Togg خودروی ملی ترکیه ؛ از معرفی به بازار چین تا خرید پلت‌فرم توسط ترک ها

هدف از طراحی مگا پلتفرم سایپا چیست؟ / جایگزین پراید چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون ، کشنده و خودروهای سنگین

تحویل ندادن ساینا اس به مشتریانی که ماه هاست تکمیل وجه کرده‌اند‌ ؛ داستان عجیب خودرو ساینا اس

مرسدس بنز ویژن EQXX رونمایی شد؛ ایرودینامیک‌ترین خودرو سدان جهان را بشناسید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط