همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی + فستیوال پیکان های زیبا

از دست ندهید

همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی برگزار شد. بیش از ۱۵۰ پیکان بازسازی شده با رنگ های جذاب و تجهیزاتی مانند تنظیم ارتفاع پنوماتیک و سیستم صوتی از تمام ایران گرد هم جمع شده بودند.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: پیکان خودرویی که همه ما یا آن را داشته ایم یا خاطرات بسیاری با آن داریم.

چهره ای مظلوم و زحمت کش که سال های سال هم پلیس بوده و هم باربر، هم تاکسی بوده و هم خانواده ها را به مسافرت می برده.

اولین بار در سال ۱۳۴۶ شمسی از شرکت تالبوت انگلستان رهسپار شرکت ایران ناسیونال شد.

فقط چهل و هشت اسب بخار قدرت و صد و ده نیوتون متر گشتاور داشت اما بسیار سخت کوش و خوش تعمیر بود.

به همت فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری روز جمعه دهم دی ماه سال جاری در همایش پیکان کلاسیک، پیکان ها از تمام نقاط ایران در پیست آزادی جمع شدند تا تجدید خاطرات کنند.

اما در این دور همی چه گذشت؟ 

پیکان وانت گوجه ای!

بی شک چشم گیرترین پیکان جمع یک پیکان وانت قرمز گوجه ای مدل ۱۳۶۷ تا دندان مسلح بود.

تمامی لوزام این پیکان وانت فابریک بود و تنها رنگ آن احیا شده بود.

تنظیم ارتفاع پنوماتیک و سیستم صوتی حرفه ای از امکانات این خودرو بودند.

چوب کاری فضای بار خودرو هم واقعا آن را چشم نواز کرده بود.

مالک این خودرو با پیکان وانتش به همه جای ایران می رود!

مالک این خودرو از شمال کشور آمده بود.

تاکسی نارنجی

یک تاکسی پیکان نارنجی هم آدم را به دوران قدیم می برد.

این پیکان کاربری مسافربری نداشت و مالک خوش ذوقش آن را با نهایت وسواس و با لوازم انگلیسی به شکل بی نطیری بازسازی کرده بود.

هیچ موجی رو بدنه نبود و کیفیت رنگ عالی بود.

مالک یک دستگاه پیکان تاکسی آبی رنگ هم داشت.

پیکان مسافران بی شماری را در طول تاریخ ایران به مقصد رسانده است.

پیکان های جوانان

کسانی که پیکان باز بودند اما شتاب بیشتری می خواستند به سراغ نسخه جوانان آن می رفتند که دو کاربوراتور داشت.

در نتیجه شتاب و کشش بهتری داست.

البته تنظیم آن ها و هماهنگ کردنشان کار هر کسی نبود.

در همایش پیکان کلاسیک تعدادی از پیکان های جوانان با رنگ های جذاب هم گرد هم جمع شده بودند و حسابی دلبری می کردند.

پرچم ایران با پیکان

سه دستگاه پیکان به رنگ های سفید، قرمز و سبز یک پرچم ایران را تشکیل داده بودند.

این پیکان ها نسخه معمولی بودند.

استقبال از نمایشگاه چطور بود؟

شرکت کنندگان و بازدید کنندگان زیادی از تمام نقاط ایران به پیست آمده بودند.

این رویداد دی جی هم داشت و با پخش موزیک فضا را حسابی شاد کرده بود.

بازسازی پیکان

احتمالا هنوز هم پیکان های زیادی در گوشه پارکینگ ها خاک می خورند و شاید عده ای به فکر اوراق کردن آن باشند.

اگر جزو این دسته هستید باید بدانید که خودروی شما بسیار ارزشمند و کاملا مستعد بازسازی است.

روند بازسازی پیکان شاید کمی راحت تر از خودروهای کلاسیک دیگر باشد چرا که اغلب لوازم فنی آن هنوز پیدا می شود.

در مورد لوازم ظاهری هم اگر بخواهید یک بازسازی درجه یک انجام بدهید باید آن را از انگلستان سفارش دهید اما در داخل کشور هم قطعات آن فراوان است.

بیشتر بخوانید:




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط