قصد داریم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

از دست ندهید

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست ندارند.

بیت ران – امین آزاد: چرا ب ام و از خطوط عجیب در طراحی های جدید خود استفاده می‌کند و آینده طراحی این شرکت به کدام سو خواهد رفت برای یافتن جواب این سوال‌ها به سراغ سرطراح ب ام و آدریان ون هویدونک رفتیم.

  • بیت ران : لطفا درباره خودروهای آینده ب ام و توضیح دهید؟
  • سر طرح ب ام و : ما اعتقاد داریم هم اکنون صنعت خودرو با یک تغییر بزرگ روبرو شده است که بر اساس آن باید طراحی خودروها هم تغییر کند. تمام خودروها باید الکتریکی و کاملا دیجیتال شوند و همیشه باید آنلاین باشند پس باید دیدمان به طراحی تغییر کند و خودروهای جدید جواب ما به آینده است. خودرو جدید کانسپت ما یک ماشین الکتریکی هوشمند برای شهر است.

اتومبیل جدید ما به گونه‌ای ساخته شده است که کل آن کاملا قابل بازیافت باشد و قطعات داخل خودرو با پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

از طرفی برخی از قطعات خودرو با مواد بازیافتی ساخته شده است مثلا صندلی‌ها را از پلاستیکی که حاصل بازیافت بطری‌های پلاستیکی آب است ساخته ایم یا برای مواد چوبی از  چوب های بازیافت شده استفاده کرده‌ایم.

سر طراح ب ام و
سرطرح ب ام و آدریان ون هویدونک
  • بیت ران : برخی رسانه ها می‌گویند خودروهای آینده ب ام و زشت شده است و قیافه عجیبی دارند شما چه جوابی دارید؟
  • سر طرح ب ام و: خوب من مخالف این نظرها هستم صنعت خودرو بشدت در حال تغییر و پوست اندازی است پس باید زبان طراحی هم تغییر کند تکنولوژی به‌سرعت در حال تغییر است ممکن است هنوز برخی نتوانسته باشند این تغییرات را قبول کنند اما تغییرات در حال رسیدن هستند.
  • بیت ران : آیا شما از برخی خطوط در طراحی استفاده می کنید تا خودرو را خشن نشان دهید ؟
  • سر طرح ب ام و : نه ما می خواهیم خودروهایمان مسمم بنظر برسند؛ همانگونه که یک ورزشکار قبل از مسابقه روی مسابقه خود متمرکز شده است.

او عصبانی نیست بلکه قصد کرده است که برنده شود و ما می خواهیم خودروهای ما اینگونه بنظر برسند.

بیشتر بخوانید:

طراحی خودرو از صفر تا صد؛ گام به گام با یک مرکز حرفه ای

چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

مصاحبه اختصاصی بیت ران با طراح شاهین سایپا ؛ گامی به جلو

طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر۹۰ زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی




2 دیدگاه

  1. واقعاً حیف مردم ایران این بلا ها حقشون نیست .کشور صاحب نداره. هرکه حرف بزنه میکشنش .حاظرهستن ده درصد قیمتش بگیرن صادر کنن بااین قیمت کسی نمیخره سمند صادر کردن باقیمت ۳۵۰۰سه میلیون وپانصد فکرشو کن .ولی برای مردم خدازده خودش ۳۰۰میلیون ..اخه خدایی هست اگر هست چرا …….

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط