تعداد خودروهای لوکس کشور و مجموع مالیاتی که باید بپردازند مشخص شد

از دست ندهید

بنابر اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی تعداد خودروهای لوکس کشور و مجموع مالیاتی که باید بپردازند مشخص شد.

بیت ران – رئیس سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵۵۰ هزار خودروی لوکس خبر داد و گفت: این خودروها باید ۵۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بپردازند.

داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به دریافت مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس اظهار داشت: افرادی که ارزش خودروی آنها بالای یک میلیارد تومان است بر اساس جدولی نسبت به مازاد یک میلیارد باید مالیات بدهند، با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات ۱۷.۵ میلیون خودروی سواری و دو کابین دریافت شد. آیین نامه این مالیات کمتر از ۲۰ روز پیش ابلاغ شده است و در همین مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

تعداد خودروهای لوکس کشور و مجموع مالیاتی
اعلام تعداد خودروهای لوکس کشور و مجموع مالیاتی آنها

رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: طبق محاسبات انجام شده ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات شدند، جمع مالیات محاسبه شده نیز ۵۶۰۰ میلیارد تومان است. برای دریافت این مالیات به مالکان آنها پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کنند.

به گزارش فارس، معاون وزیر اقتصاد در مورد خانه‌های لوکس افزود: به دنبال آن هستیم که اطلاعات لازم را از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری،‌ وزارت کشور، دریافت کنیم. البته اطلاعاتمان کامل نیست، بر این اساس پایگاه اطلاعاتی سازمان بر اساس ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم که خرید و فروش خانه در دفترخانه‌ها ثبت می‌شود، اطلاعات آن ارسال شده و آنهایی که قیمت ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان دارند را شناسایی کردیم، اما هنوز کامل نیست و باید تا پایان مهلت قانونی ثبت نام در سامانه املاک و اسکان برای خوداظهاری منتظر ماند.

بیشتر بخوانید:

خودروهایی که سال آینده باید مالیات بپردازند + محاسبه مالیات خودرو

با کم ایرادترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

زشت‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید + عکس

خطر فاجعه انسانی و احتمال مسدود شدن جاده هراز

شرایط انتقال پلاک خودروی افراد فوت شده اعلام شد

زمان رونمایی نمونه صنعتی تارا برقی + الزامات تولید انبوه خودروی برقی

کدام خودروها رایگان دوگانه سوز می شوند؟ + سامانه ثبت نام




5 دیدگاه

  1. من از مالیات چیز زیادی نمیدونم، اماطرح گرفتن مالیات از ثروتمندا کار خوبیه،اگ با پارتی بازی و رشوه از پرداختش شونه خالی نکنن، بشرطی ک واقعا ازشون گرفته بشه و در راه آبادانی کشور خرج بشه،امیدواریم

  2. اول این که وقتی ابتدایی ترین ماشین های اروپایی که فقط برندشون اروپایی هست تو ایران بالای یک و نیم میلیارد تومن فروش میرن نمیشه بهشون گفت لوکس.
    ثانیا تو بازاری که واردات وجود نداره انحصار عرضه خودرو وارداتی میفته دست همون دلال هایی که از این ماشین ها دارن و برای ماشین هاشون قیمت های بالا میزنن یه مبلغی هم مالیات میدن.
    این مالیات در واقع از قشر پولدار نیست از قشر متوسط هست. اون بدبختی که با سختی تونسته تو یکی از شرایط فروش های مدیران خودرو ثبت نام کنه و یه ماشین گیرش بیاد ضرر می‌کنه.
    این قضیه فقط و فقط اختلاف طبقاتی رو زیاد می‌کنه هیچ فایده ای نداره.

  3. آقا شما نمیتوانید مملکت داری کنید چرا مردم باید سختی بکشن،پراید چند سال پیش ۲۰تومان بود خیلی دور مریم الان شده ۲۰۰پس فردا میشه ۱میلیارد باید اونی که پراید هم داره مالیات بده؟؟؟!!!!!

  4. کم از پول منابع مملکت میخورین افتادین به جون مردم
    خیلی دارین تند میرین در حق مردم منتظر عواقب باشین

  5. کم از پول منابع مملکت میخورین افتادین به جون مردم
    خیلی دارین تند میرین در حق مردم منتظر عواقب باشین

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط