ایران خودرو : در برخی خودروها بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است

از دست ندهید

ایران خودرو درباره کیسه هوا هایی که در جریان تصادف بهبهان باز نشد توصیح داده و گفته است در هفت خودرو بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است.

بیت ران – در تصادف زنجیره ای ۵۹ خودرو که در جاده بهبهان – اهواز در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ رخ داد و متاسفانه منجر به تلفات جانی و مالی بسیار شد، بنابر گزارش پلیس ایربگ هیچ کدام از خودروها باز نشد.

امروز ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ یک مقام مسئول درباره خودروهای تولید این شرکت که در تصادف خسارت دیدند، توضیحاتی داده است.

مجتبی استادرحیمی، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این که از مجموع ۵۹ خودروی حادثه دیده ۱۵ دستگاه خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است، خاطرنشان کرد: ایربگ سورن به دلیل شرایط برخورد و حادثه عمل کرده و باز شده است، پنج خودرو نیز از مدل های قدیمی و فاقد ایربگ بوده است.

وی تصریح کرد: باز شدن ایربگ جلو در سمت راننده و یا شاگرد، تابع شرایط تعریف شده برای واحد کنترل کننده الکترونیکی کیسه هوا شامل سرعت و زاویه تصادف و جنس مانع در لحظه وقوع حادثه است.

معاون کیفیت ایران خودرو گفت: در هفت دستگاه از ۹ دستگاه باقی مانده نیز با توجه به بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و تحلیل اطلاعات موجود، به طور قطع بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است. نتایج بررسی های دو دستگاه دیگر نیز با تکمیل اطلاعات کارشناسی مشخص خواهد شد.

تصادف بهبهان کیسه هوا بازنشدن ایربگ
بازنشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادف بهبهان
ایربگ جلو به منظور عملکرد در تصادف از روبرو طراحی شده

استادرحیمی با بیان این که ایربگ جلو به منظور عملکرد در تصادف از روبرو طراحی شده و در تصادفات از پهلو، عقب و یا واژگونی باز نمی‌شود، گفت: در تصادفات زنجیره ای که ضربه از قسمت عقب و جلوی خودرو است،‌ ایربگ در صورتی عمل می کند که زمان ضرب دیدگی قسمت جلویی نسبت به عقب زودتر اتفاق افتاده باشد.

وی ضمن تاکید بر وجود شرایط تعریف شده و استاندارد برای عملکرد ایربگ، گفت: باز شدن بی مورد ایربگ نه تنها سبب نجات سرنشین خودرو نمی شود بلکه جان آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: وجود آمار تعویض بیش از ۲۵۰۰ ایربگ بازشده در تصادفات، برای خودروهای مشتریان مراجعه کرده به شبکه خدمات پس از فروش، بیانگر صحت کارکرد سیستم ایربگ خودروها است.

استادرحیمی با تاکید بر لزوم عدم اظهارنظر عجولانه و شتابزده در این حادثه، گفت: ایران خودرو خود را مکلف به شفاف‌سازی موضوع دانسته و در این راستا آماده هر گونه همکاری با مراجع و سازمان‌های ذیربط و ذیصلاح است.

نظر پلیس درباره خودروهای تولید داخل

در شرایطی این توضیحات ارائه شده است که پلیس در روزهای پس از تصادف بهبهان در چند گزارش از جمله مصاحبه های رئیس پلیس راهور ناجا، از کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گلایه کرده و این عامل را در حوادث و سوانح رانندگی پر رنگ می داند.

سردار سیدکمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به حادثه رخ داده در محور بهبهان گفت: در همین حادثه بهبهان کیسه هوا هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می کنیم؟ دستگاه های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی شود؟

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران به تصادف در بهبهان اشاره و اظهار داشت: در بررسی حوادث اخیر متوجه می‌شویم تخلفات زیادی صورت گرفته است.

مثلا در حادثه سنندج و واژگونی تانکر سوخت، شرکتی که مجوز تردد در شب را داد، خلاف قانون عمل کرده چراکه طبق قانون تردد کامیون‌ها با بار سوختی در شبها ممنوع است و با توجه به این ممنوعیت، راننده کامیون مذکور که راننده اصلی نیز نبود و برایش برگه بار صادر شده بود، برای پنهان بودن از دید پلیس از محور فرعی پرحادثه عبور کرد و آن حادثه روی داد.

بازنشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادف بهبهان
بازنشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادف بهبهان
ایریگ هیچ خودرویی باز نشده است

وی با بیان اینکه در تصادف در بهبهان طبق بررسی همکاران ایربگ هیچ خودرویی باز نشد، تصریح کرد: در صورت باز شدن ایربگ شاهد مجروحان کمتری بودیم.

به گزارش ایکوپرس، در این راستا به همکاران گفتیم سهم تقصیر برای خودروسازان در این حادثه تعیین کنند، در این حادثه بیشتر خودروهای داخلی از نوع ایران‌ خودرو و سایپا دچار سانحه شدند، چرایی عدم باز شدن ایربگ‌های این خودروها در حال بررسی است و حتما مسببان را به مراکز قضائی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات و عکس‌های جدید از فاجعه تصادف در بهبهان ؛ رئیس پلیس راهور انتظامی: ایربگ هیچ خودرویی باز نشد

فراخوان میلیونی برای کیسه هوا خودرو؟ / کروز به سرنوشت تاکاتا ژاپن دچار می شود؟

خودرو سایپا ساینا فیس لیفت در راه است / وانت تیبا هم تولید می شود؟

توقف تولید سمند ؛ “این خودرو با ظاهر فعلی‌اش رفتنی است”

ایران خودرو از توقف تولید پژو ۲۰۶ خبر داد / خودروهای جایگزین پژو ۲۰۶

جایگزین وانت پراید مشخص شد؛ وانت سپهر سایپا تولید خواهد شد

جایگزین پراید در راه بازار / هر آنچه از خودرو ارزان ایران خودرو می‌دانیم

هدف از طراحی مگا پلتفرم سایپا چیست؟ / جایگزین پراید چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

خودروهای جدید سایپا / اطلس جایگزین تیبا و ساینا / تولید آریا و شاهین اتوماتیک

تست تندر تا دو قدمی مرگ ؛ خودرویی که می توانست جایگزین پیکان و پراید باشد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط