همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی + فستیوال پیکان های زیبا

از دست ندهید

مسکویچ 408 دکتر شریعتی ؛ گاه لج می کند و هر وقت بخواهد بوق می زند

خودرو دکتر شریعتی چه بود و چه خصوصیاتی داشت؟ بیت ران – برزو سپاسی: سلیقه سیاسی افراد هر چه باشد باید...

اصلاح صنعت خودروسازی نیازمند دو سال زمان است

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اصلاح صنعت خودروسازی دو سال زمان می خواهد، اما اکنون این حوزه باید...

پایان معوقات ایران خودرو و صدور دعوت نامه های جدید

در جلسه کمیته خودرو که در روز جمعه با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن، دستگاههای نظارتی و خودروسازان برگزار...

همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی برگزار شد. بیش از 150 پیکان بازسازی شده با رنگ های جذاب و تجهیزاتی مانند تنظیم ارتفاع پنوماتیک و سیستم صوتی از تمام ایران گرد هم جمع شده بودند.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: پیکان خودرویی که همه ما یا آن را داشته ایم یا خاطرات بسیاری با آن داریم.

چهره ای مظلوم و زحمت کش که سال های سال هم پلیس بوده و هم باربر، هم تاکسی بوده و هم خانواده ها را به مسافرت می برده.

اولین بار در سال 1346 شمسی از شرکت تالبوت انگلستان رهسپار شرکت ایران ناسیونال شد.

فقط چهل و هشت اسب بخار قدرت و صد و ده نیوتون متر گشتاور داشت اما بسیار سخت کوش و خوش تعمیر بود.

به همت فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری روز جمعه دهم دی ماه سال جاری در همایش پیکان کلاسیک، پیکان ها از تمام نقاط ایران در پیست آزادی جمع شدند تا تجدید خاطرات کنند.

اما در این دور همی چه گذشت؟ 

پیکان وانت گوجه ای!

بی شک چشم گیرترین پیکان جمع یک پیکان وانت قرمز گوجه ای مدل 1367 تا دندان مسلح بود.

تمامی لوزام این پیکان وانت فابریک بود و تنها رنگ آن احیا شده بود.

تنظیم ارتفاع پنوماتیک و سیستم صوتی حرفه ای از امکانات این خودرو بودند.

چوب کاری فضای بار خودرو هم واقعا آن را چشم نواز کرده بود.

مالک این خودرو با پیکان وانتش به همه جای ایران می رود!

مالک این خودرو از شمال کشور آمده بود.

تاکسی نارنجی

یک تاکسی پیکان نارنجی هم آدم را به دوران قدیم می برد.

این پیکان کاربری مسافربری نداشت و مالک خوش ذوقش آن را با نهایت وسواس و با لوازم انگلیسی به شکل بی نطیری بازسازی کرده بود.

هیچ موجی رو بدنه نبود و کیفیت رنگ عالی بود.

مالک یک دستگاه پیکان تاکسی آبی رنگ هم داشت.

پیکان مسافران بی شماری را در طول تاریخ ایران به مقصد رسانده است.

پیکان های جوانان

کسانی که پیکان باز بودند اما شتاب بیشتری می خواستند به سراغ نسخه جوانان آن می رفتند که دو کاربوراتور داشت.

در نتیجه شتاب و کشش بهتری داست.

البته تنظیم آن ها و هماهنگ کردنشان کار هر کسی نبود.

در همایش پیکان کلاسیک تعدادی از پیکان های جوانان با رنگ های جذاب هم گرد هم جمع شده بودند و حسابی دلبری می کردند.

پرچم ایران با پیکان

سه دستگاه پیکان به رنگ های سفید، قرمز و سبز یک پرچم ایران را تشکیل داده بودند.

این پیکان ها نسخه معمولی بودند.

استقبال از نمایشگاه چطور بود؟

شرکت کنندگان و بازدید کنندگان زیادی از تمام نقاط ایران به پیست آمده بودند.

این رویداد دی جی هم داشت و با پخش موزیک فضا را حسابی شاد کرده بود.

بازسازی پیکان

احتمالا هنوز هم پیکان های زیادی در گوشه پارکینگ ها خاک می خورند و شاید عده ای به فکر اوراق کردن آن باشند.

اگر جزو این دسته هستید باید بدانید که خودروی شما بسیار ارزشمند و کاملا مستعد بازسازی است.

روند بازسازی پیکان شاید کمی راحت تر از خودروهای کلاسیک دیگر باشد چرا که اغلب لوازم فنی آن هنوز پیدا می شود.

در مورد لوازم ظاهری هم اگر بخواهید یک بازسازی درجه یک انجام بدهید باید آن را از انگلستان سفارش دهید اما در داخل کشور هم قطعات آن فراوان است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تیگو ۸ پرو با قیمتی پُررو / واقعیت‌ها درباره آمار فروش و قیمت این خودرو در کشورهای همسایه

تیگو ۸ پرو با قیمت نجومی خود کاری کرد که مفصل‌هایمان از هم جدا شد. زمانی که تعداد صفرهای...

سایپا تراکتور تولید می کند / تفاهم‌ نامه همکاری...

طی تفاهم‌ نامه همکاری بین سایپا و تراکتورسازی تبریز ، در سایت سوریه سایپا تراکتور و دیگر محصولات شرکت تراکتورسازی تبریز تولید خواهد شد. بیت...

گرانترین پیکان در بازار خودرو + جدول قیمت پیکان...

با وجو آنکه چندین سال از توقف تولید پیکان در کشور می گذرد، اما هنوز این خودرو خریدار دارد. طبق جدول قیمت پیکان در...

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی...

با بررسی سایت ایرلاین ریتینگ ، امن‌ ترین خط هوایی جهان و نیز فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ مشخص و...

نمایشگاه موتورسیکلت و تجهیزات جانبی چگونه بود؟ + از...

نمایشگاه موتورسیکلت با نمایش موتورسیکلت‌هایی مانند طرح هارلی، وسپا، پیاجو و پژو بسیار جذاب بود اما چه شرکت هایی در این نمایشگاه حاضر بودند...

پست‌های مرتبط