نمایشگاه CES بدون حضور خودرو های مرسدس بنز و ب ام و برگزار خواهد شد

از دست ندهید

نمایشگاه CES یکی از مهمترین رویدادها در زمینه فن آوری خودرو است. پیش از برگزاری رویداد امسال، کمپانی های مرسدس بنز و ب ام و اعلام کردند که در این رخداد حضور نخواهند داشت.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – نمایشگاه Consumer Technology Association که به اختصار CES نامیده می شود یک رخداد سالانه است. در این نمایشگاه کمپانی های مختلف آخرین دستاوردهای خود را در زمینه تکنولوژی ارائه می دهد. نمایشگاه CES هر ساله میزبان ده ها برند و سازنده مطرح در دنیای تکنولوژی است. این رخداد در کشور آمریکا برگزار شده و کانون آن در Winchester ایالت نوادا است.

استندهای دیجیتالی به جای حضور فیزیکی

با گسترش سویه جدید ویروس کرونا که اومیکرون نام دارد، بسیاری از کشورها مجدداً قرنطینه ها را از سر گرفتند. ویروسی که از شرق تا غرب بسیاری از مردم جهان را درگیر خود کرده و فعلاً نتیجه واکسن ها در مقابل آن مشخص نیست.

در نمایشگاه امسال قرار است بیش از ۲۱۰۰ برند گوناگون حضور داشته باشند. از تسلا و متا (فیسبوک) گرفته تا گوگل، آمازون، سونی و… همگی در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.

اما پیش از برگزاری این رخداد، مرسدس بنز و ب ا و اعلام کردند به دلیل شیوع گسترده بیماری، حضور فیزیکی نخواهد داشت. هر دو کمپانی آلمانی در اطلاعیه هایی عنوان کردند در غرفه های آنها، استندهای دیجیتالی وجود خواهند داشت.

فن آوری های مرسدس بنز و ب ام و

در نمایشگاه امسال قرار بود آلمانی ها حسابی گرد و خاک کنند. پیش بینی می شد ب ام و با نمایش ix تکنولوژی ساخت خودرو را به رخ سایرین بکشد.

گفته می شد این برند قرار بود پنل های تغییر رنگ بدنه را در CES امسال به نمایش بگذارد. پنل هایی که به مالک خودرو اجازه می داد تا بتواند رنگ دلخواه خود را بر روی بدنه داشته باشد.

نمایشگاه CES - نسل جدید آی درایو ب ام و به یک دستیار هوشمند تبدیل خواهد شد.
نمایشگاه CES – نسل جدید آی درایو ب ام و به یک دستیار هوشمند تبدیل خواهد شد.

یکی از منحصر به فرد ترین تکنولوژی های ب ام و در نمایشگاه امسال؛ نسل جدید iDrive است. این فن آوری حالا از یک چرخ گرداننده به یک دستیار هوشمند تبدیل شده است. ب ام و می گوید این تکنولوژی آنقدر هوشمند است که می تواند حتی مصاحبه کند.

تیزر مرسدس بنز EQXX
تیزر مرسدس بنز EQXX

مرسدس بنز نیز قرار است خودرو مفهومی Vision EQXX را بصورت دیجیتالی به نمایش بگذارد. هنوز اطلاعات کاملی از این خودرو ویژه در دسترس نیست، اما گفته می شود که فن آوری خودران یکی از مهمترین نکته هایی است که این برند آلمانی در EQXX به نمایش خواهد گذاشت.

فقدان جنرال موتورز

ماه ها قبل کمپانی جنرال موتورز نیز رسماً اعلام کرده بود که در CES امسال دیده نخواهد شد. اما ترک ها که چند روز قبل خودرو ملی خود را رونمایی کرده بودند، قرار است در این نمایشگاه حضور داشته باشند. نمایشگاه امسال ۱۵ تا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

توگ / Togg خودروی ملی ترکیه ؛ از معرفی به بازار چین تا خرید پلت‌فرم توسط ترک ها

آسنا اتوماتیک ۴۸ هزار دلاری؛ پول ژاپنی درجه یک بده خودرو چینی درجه دو سوار شو

رسپکت بهمن موتور در بازار خودرو چین از دنا ارزان‌تر است؛ اما در ایران چطور؟

لوبیای سحرآمیز کرمان موتور؛ خودرو جک اس پنج جدید خطرناک می‌شود




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط