لوبیای سحرآمیز کرمان موتور؛ خودرو جک اس پنج جدید خطرناک می‌شود

از دست ندهید

جک اس پنج با موتور ۱.۵ لیتری از محصولات جدید کرمان موتور است. این محصول به صورت گسترده، هنوز وارد بازار نشده است. اگر چه تاکنون سه بار قیمت آن افزایش یافته است. اگر می‌خواهید ریسک خرید این خودرو را به جان بخرید حتمال این مطلب را بخوانید.

بیت ران – مهدی درفشی: چندی قبل کرمان موتور پیش فروش جک اس پنج با موتور ۱.۵ لیتری را آغاز کرد. این شرکت در ابتدا ۳۵۰ میلیون تومان بابت پیش پرداخت از مشتریان دریافت کرد. با ارسال دعوتنامه برای مشتریان، مشخص شد که اولین سری از جک اس پنج جدید با احتساب سود مشارکت، برای مشتریان ۷۱۰ میلیون تومان هزینه برداشت. قیمت کارخانه ۷۴۹ میلیون تومان بود. پس از آن، کرمان موتور با افزایش ۳۰ میلیون تومانی، قیمت جک اس پنج جدید را به ۷۷۹ میلیون تومان رساند. علیرغم این افزایش ها، هنوز جک اس پنج جدید وارد بازار نشده بود‌.

باز گران شد!

در آخرین برنامه فروش اعلام شده، کرمان موتور با اعلام قیمت ۸۲۰ میلیون تومانی، خبر از افزایش ۴۰ میلیون تومانی قیمت جک اس پنج جدید داد. اگر چه تا همین لحظه، جک اس پنج جدید به صورت گسترده وارد بازار نشده و تعدادی محدود در بازار و نمایندگی ها وجود دارد.

اول تثبیت قیمت در بازار؛ بعد تحویل به مشتری؟

احتمالا کرمان موتور برای تثبیت قیمت محصول جدیدش در بازار، ابتدا اقدام به عرضه آن توسط نمایندگی ها کرده است. چرا که این شرکت با عرضه خودروها به صورت کارتکس، در سود فروش آن ها نیز سهیم است. بنابراین جک اس پنج جدید از این قانون مستثنی نیست و می طلبد که شرکت ابتدا توسط نمایندگی ها، قیمت محصول را در بازار تثبیت کند و بعد نسبت به عرضه گسترده آن اقدام کند.

اول عرضه، بعد رونمایی!

از عجایب رقم خورده توسط کرمان موتور، رونمایی و تحویل نمادین جک اس پنج جدید به مشتریان در روزهای اخیر است. این در حالی است که حدود یک ماه از ورود این خودرو به بازار می گذرد.

جک اس پنج با موتور ۱.۵ لیتری، جدید است اما فیس لیفت نیست!

از جک اس پنج با موتور ۱.۵ لیتری توربو، به عنوان جک اس پنج فیس لیفت یاد می شود. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از ورود نسخه اتوماتیک این خودرو با موتور دو لیتری به بازار، تصاویر آن با جلو پنجره و سپر جدید پخش شد. اما بنا به دلایلی، این خودرو نیز با ظاهری مشابه با نسخه دنده ای وارد بازار شد. حتی رنگ روکش صندلی ها تغییر نکرد. برخی علت استفاده از سپر مشابه با نسخه ی دنده ای را در نسخه اتوماتیک، نیاز بیشتر موتور دو لیتری توربو آن به هوا اعلام کردند.

حال پس از حدود چهار سال، نسخه اتوماتیک با موتور ۱.۵ لیتری جک اس پنج وارد بازار شد. تنها تفاوت آن با نمونه دو لیتری، تغییر در سپر جلو، افزوده شدن دی لایت، استفاده از مانیتور جدید و چرم قهوه ای در صندلی ها و رو دری ها است. این تغییرات اندک، فیس لیفت محسوب نمی شود.

یکی از نکاتی که این خودرو را به گزینه‌ای پر ریسک برای خریداران تبدیل می‌کند؛ موتور تزریق مستقیم سوخت آن است اینگونه موتورها معمولا با بنزین ایران دچار مشکل می‌شوند. در این موتورها به دلیل ضریب تراکم بالای آن، باید بنزین با اکتان بالا و کیفیت مناسب استفاده کرد بگذریم که کیفیت این موتور هم چینی است و احتمال خرابی بالاتری نسبت به نمونه های کره ای و ژاپنی  دارد. با توجه به قیمت این خودرو شاید خرید خودرو دست دوم کره ای در این بخش از بازار منطقی‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:

فیدلیتی بهمن موتور و حاشیه های پیش از ورود به بازار خودرو ایران
محصولات مدیران خودرو افزایش ۳۰ تا ۷۰ میلیون گران شد/ ایکس۲۲ پرو نیامده گران شد

آخرین اطلاعات و عکس سدان برقی ایران خودرو ساخت شرکت جتکو

یوز، اولین خودرو برقی ایرانی چگونه است؟

برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار شرکت جتکو

مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ / الگوبرداری از تکنولوژی تسلا؟

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران

تارا برقی چه زمانی رونمایی خواهد شد؟ / اعلام جزئیات شرکت جتکو ایران خودرو

جزئیات جریمه رانندگان بدحساب خودرو در آزادراه های کشور + جدول قیمت عوارض

کامیونت فورس بهمن دیزل چگونه است؟

جزئیات جدیدترین دستورالعمل شماره گذاری خودرو‌ نو شماره اعلام شد

کاوازاکی نینجا ZX-25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی

گران ترین پلاک جهان متعلق به کدام خودرو است و در کجا تردد می‌کند؟

رنگ های مختلف پلاک ها بیانگر چه تفاوتی در خودروها هستند؟

استفاده ایران خودرو از نسل چهار CNG + تاثیر نسل ۴ بر موتور خودرو

روش گازسوز کردن خودرو / تفاوت LPG و CNG + معایب و مزایای آنها

سوخت LPG از سوخت CNG بهتر است؟

خودروهای دوگانه سوز باید از گاز CNG استفاده کنند یا LPG

تیونر ایرانی خودرو شورولت کوروت، را تبدیل به هیولا کرد

هشدار نسبت به نصب مخازن CNG دست دوم و دست کاری شده

آب سوز کردن خودروها در ایران از رویا تا واقعیت

کوییک s و ساینا s ؛ کدام را بخریم؟ + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

داستان پیکان به روایت تصویر / این خودرو از کجا آمد به کجا رسید

بررسی تایرهای ایرانی و خارجی خودرو + راهنمای خرید تایر

 




15 دیدگاه

  1. آقای وزیر چه کسی باید این وضعیت بی سرو سامان را که درست کردی درست کنه . واقعا خجالت آوره خودرو چینی را به سه برابر قیمت دلاری دارید به مردم مظلوم و شهید پرور می‌فروشید . وااااااااااااااای بر گرانفروشان
    وااااااااااااااای بر کم فروشان
    وااااااااااااااای بر نزولخوران
    وااااااااااااااای بر اختلاسگران
    وااااااااااااااای بر رانت خواران . خدا لعنتتان کند

  2. چندسال دیگه کسی نیس لش اینا رو از جاده ها جمع کنه….
    خوشبختانه مردم پولدار شدند هرچی هم قیمت رو می‌کشند بالا می‌خرند.
    من باور ندارم مردمی که توصف هستند با این قیمت گزاف ازهر شرکت خودروساز داخلی خرید کنند وضع جیبشون بد هست.

  3. معلوم نیست چرا بعضی ها میخواهند با خراب نشان دادن کیفیت برندی کالای خودشون را به مردم غالب کنند.بنده به عنوان یک شهروند عادی شش سال است که مشتری شرکت کرمان موتور با خودروی جک s۵ دستی شده ام و بدلیل کیفیت مناسب خودرو و خدمات متفاوت پس از فروش این شرکت رضایت کامل از عملکرد این شرکت داشته ام.
    به نظر من این مقاله اندکی اقرار آمیز با هدف تخریب این شرکت هست.
    بارها به اطرافیانم گفتم ، اون زمانی که میخواستم خرید کنم اگر جک اوتومات بود و خریده بودم دیگه آرزوی ماشین دیگه ای در ذهنم نبود و الان هم دست اندرکار تبدیل خودروی خود به جک اوتومات هستم. چون این ماشین از لحاظ شتاب ، سرعت و امنیت فوق العادست.

    • درسته جک خودروی خوبی است ولی واسه وارد کننده نهایتش ۴۰میلیون در میاد-میدن به مردم بدبخت یک میلیارد

  4. با حذف دلار ۴۲۰۰ و مالیات ارزش افزوده بر همه کالا ها و برنامه کاهش سهمیه بنزین به ۱۵ لیتر ….دوباره تورم سنگین بر ملک و خودرو در راهه …

  5. وقتی پراید آقا پراید شده دیگه داشتن فرغون هم برای ایرانی آرزوست .

    مسئولین سرتون سلامت خودتون با مرسدس دولتی حال کنید چه اهمیتی داره مردم چکار میکنند ؟؟؟

  6. سلام من دوساله جک اس۵ اتومات دارم ببین برادر این ماشین نسبت تفاوت قیمتش با خودروی ژاپنی یا کره ایی واقعا عالیه یه پارس وقتی میگه ۴۰۰ چی دیگه انتظار داری شتاب نرمی امکانات و.. عالیه بالاخره تفاوت قیمتشم در نظر بگیر
    بگزریم که قطعا خیلی وقتا ما پول بیشتر رو فقط واسه اسم برند میدیم فقط واسم اسمش …

  7. اصلا” خودتان را ناراحت نکنید . چون از این مملکت بیش از این نمی شود انتظار داشت . شهر که شلوغ شود قورباغه هفتیرکش میشود. هر کی به هرکی و هرج و مرج بیشتر در بین تمام خودرو سازان با این نوسانات دلار و نا امنی بازار سرمایه و بازار ارز و طلا و بازار خورد و خوراک زندگی برای تمام مردم تنگ شده . هر کس اسب خودش را میتازد و کسی جلودارش نیست . چون کسی نمیتواند جلودارش باشد . هر کس در هر سمتو و ریاست برای خودش آقاست و رئیس .خدا به داد مردم برسد .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط