کاهش دو تا پنج میلیونی قیمت خودرو / وابستگی شدید به نرخ دلار

از دست ندهید

با کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو نیز در بازار کاهش یافت. این نشان از وابستگی شدید این بازار به نرخ دلار دارد. اخبار حاصل از مذاکرات نیز بی تاثیر نیست.

بیت ران – مهدی درفشی: در روزهای اخیر، به موازات کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو نیز حدود دو تا پنج میلیون کاهش یافت. البته اخبار حاصل از مذاکرات نیز در روند کاهش قیمت خودرو بی تاثیر نیست.

پیش فروش های خودروسازان موثر است؟

ایران خودرو و سایپا تقریبا هر هفته محصولات خود را پیش فروش می‌کنند. اما با توجه به وجود فیلترهای قبلی و واگذاری خودرو با قرعه کشی، همچنان توزیع خودرو در بازار به صورت قطره چکانی است. با افزایش تولید و هم سطح شدن میزان عرضه با تقاضای بازار، قیمت خودرو به مراتب کاهش بیشتری خواهد داشت. از طرفی، باید راهکار جدید و مطمئن برای سرمایه گذاری ارائه و خودرو از کالای سرمایه ای، تبدیل به کالای مصرفی شود.

امروز، محصولات ایران خودرو چند؟

وانت آریسان صفر کیلومتر مدل ۹۹، امروز با دو میلیون کاهش قیمت، ۱۹۸ میلیون تومان معامله شد. در خانواده سمند، نسخه مجهز به موتور ۱.۸ لیتری، با دو میلیون کاهش، حدود ۲۵۶ میلیون تومان و نسخه مجهز به موتور EF7 با پنج میلیون تومان کاهش قیمت، ۲۷۲ میلیون تومان قیمت خورد. البته در خانواده دنا، نسخه معمولی با کروز کنترل چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو امروز ۳۵۶ میلیون تومان معامله شد. نسخه اتوماتیک توربو نیز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۵۰۱ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو چند؟

در این خانواده، پژو ۲۰۶ تیپ دو، ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز ۳۲۰ میلیون تومان معامله شد. قیمت پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۹۹، ۲۷۵ میلیون تومان شد. قیمت پژو پارس سال دو میلیون تومان کاهش داشت و ۲۸۰ میلیون تومان شد.

قیمت پراید ثابت ماند

پراید ۱۱۱ حدود ۱۸۲ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت این خودرو نسبت به شنبه، ثابت ماند. قیمت تیبا صندوقدار ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت و ۱۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. در خانواده کوییک نیز نسخه اتوماتیک با یک میلیون تومان کاهش قیمت، ۲۸۴ میلیونی شد.

بیشتر بخوانید:

خودرو چینی از کرمان آمد؛ قیمت‌آلمانی، کیفیت درجه دو چینی
سرنوشت خودروی YP110 چه شد؟ آیا خودرو ایرانی رقیب سایپا و ایران خودرو وارد بازار می‌شود

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط