قیمت تیگو هشت پرو هم قیمت لندکروز / آیا خودرو جدید مدیران خودرو ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

تیگو هشت پرو لوکس‌ترین محصول مدیران خودرو است که تحت برند فونیکس وارد بازار ایران خواهد شد. بر اساس اعلام برخی از منابع آگاه، این شاسی بلند با قیمت بیش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. این قیمت هم اندازه قیمت یک خودرو شاسی بلند ژاپنی لوکس در بازار جهانی است. اما  آیا محصول لوکس مدیران خودرو ارزش خرید دارد؟

بیت ران – مهدی درفشی: تیگو هشت پرو از جمله محصولات جدید مدیران خودرو است که فارغ از برند چری و با برند جدید فونیکس وارد بازار ایران خواهد شد. محصول پرمیوم فونیکس، می‌خواهد تا نقش یک شاسی بلند پرچمدار را در بازار محدود و بسته کشور بازی کند. اگر چه هنوز هم در بازار کشور، رقبای قدری برای تیگو هشت پرو وجود دارد.

تیگو هشت پرو در ایران گران تر از سایر کشورها؟

نمایندگی رسمی چری در قطر، قیمت پایه تیگو هشت پرو را ۸۷ هزار ریال معادل ۶۷۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان اعلام کرد. نسخه عرضه شده در قطر، به پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI، صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، هفت صندلی و رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی مجهز است.

در بحرین نیز تیگو هشت پرو مدل ۲۰۲۲ با سه تیپ Comfort، Flagship و Intelligent عرضه می شود. تیپ کامفورت، ارزان ترین نسخه عرضه شده در بازار بحرین است که هفت هزار و ۸۲۰ دینار بحرین معادل ۵۷۵ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. تیپ Intelligent نیز گران ترین نسخه موجود از تیگو هشت پرو در بازار بحرین است که با قیمت ۹ هزار ۶۲۰ دینار بحرین معادل ۷۰۷ میلیون ۹۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می شود.

اگر گران ترین تیپ از تیگو هشت پرو را به عنوان معیاری برای مقایسه با نمونه عرضه شده در ایران درنظر بگیریم، این خودرو با بیش از دو برابر قیمت نسبت به سایر بازارهای اطراف در ایران به فروش خواهد رسید.

با تیگو هشت پرو آشنا شوید

فونیکس تیگو هشت پرو در سگمنت شاسی بلندهای متوسط قرار می گیرد و روی پلتفرم T1X ساخته شده است. این خودرو، بزرگترین و لوکس ترین عضو از خانواده تیگو محسوب می شود و گنجایش هفت سرنشین را دارد. البته صندلی های ردیف سوم برای کودکان مناسب تر هستند. در صورت استفاده از صندلی های ردیف سوم، فضای باری کمتر از پژو ۲۰۶ در دسترس خواهید داشت. اما با خواباندن صندلی های ردیف سوم، ظرفیت فضای بار به حدود هزار و ۲۰۰ لیتر خواهد رسید. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۷۴۵×۱۸۶۰×۴۷۲۲ میلی متر است. فاصله بین دو محور تیگو۸ پرو ۲۷۱۰ میلی متر است.

طراحی تیگو هشت پرو چگونه است؟

بیش از یک دهه قبل، مدیران خودرو عرضه مدل ۱۱۰ را به بازار ایران آغاز کرد. حقیقتا انتظار نمی رفت که شرکت سازنده، روزی از مدل ۱۱۰ یا QQ به تیگو هشت پرو برسد. بدون اغراق، تیگو هشت پرو زیباست. در نمای جلو، چراغ های ال ای دی هوشمند و جلو پنجره ماتریسی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کنند و نمایی لوکس به جلوی این خودرو بخشیده اند.

چراغ های جلو از نوع AFS هستند و با توجه به چرخش فرمان، مسیر نور دهی آن ها تغییر می کند. چراغ های راهنمای تیگوهشت پرو نیز داینامیک هستند. در طرفین سپر جلو مه شکن های خطی تعبیه شده است. روی سپر جلو نیز سنسور پارک و دوربین جلو نیز قرار گرفته است.

نمای جانبی

در نمای جانبی، بیش از هر چیز، طول حدود پنج متری خودرو به چشم می آید. مشخص است که با یک خودروی نسبتا بزرگ و البته شاسی بلند طرف هستیم! رینگ های ۱۹ اینچی با ترکیب کروم و رنگ مشکی، خودنمایی می کنند. روی گلگیر جلو، عبارت T-GDI درج شده است. مشخص است که پیشرانه به سیستم پاشش سوخت مستقیم مجهز است.

نمای عقب

همانند نمای جلو، در نمای عقب نیز چراغ های تیگو هشت پرو رخ نمایی می کنند. در پایین سپر نیز دیفیوزر نصب شده است. در طرفین دیفیوزر نیز خروجی های اگزوز قرار گرفتند. تیگو هشت پرو از معدود خودروهایی است که خروجی اگزوز آن با قاب پلاستیکی پوشانده نشده است.

پیشرانه تیگوهشت پرو

یکی از مثبت ترین نکات محصول جدید مدیران خودرو معطوف به این بخش است. در این خودرو خبری از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخاری و گیربکس CVT نیست. تیگو هشت پرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر مجهز است. نیروی موتور به واسطه اتصال به جعبه دنده هفت سرعته خودکار دو کلاچه به محور جلو منتقل می شود‌. این پیشرانه از نسل سوم خانواده ATECO است و در سال ۲۰۱۹، توانست در فهرست ده پیشرانه برتر بازار چین، قرار گیرد.

تست و بررسی

در نگاه اول، ظاهر تیگو هشت پرو اغوا کننده است. طراحی کابین نیز چشم نواز است. اگر چه، برای نگارنده پیشرفت فنی این عضو از خانواده تیگو اهمیت بیشتری دارد. همانطور که گفتیم، پیشرانه این خودرو ۱.۶ لیتر حجم دارد و به توربوشارژر مجهز است. جعبه دنده نیز از نوع اتوماتیک دو کلاچه است و قابلیت ایجاد هفت دنده را در حالت تیپ ترونیک دارد. دیگر از آن پیشرانه قبلی و زوزه های گیربکس CVT خبری نیست. هماهنگی پیشرانه و گیربکس رضایت بخش است و آن ها تاخیر چندانی ندارند.

تیگو هشت پرو در درگ با هیوندای سانتافه در ۴۰۰ متر، توانست پیروز میدان شود. هیوندای سانتافه تنها ۱.۵ ثانیه شانس جلو افتادن داشت و پس از رفع تاخیر توربو، نگارنده حین شتاب گیری به این نکته رسیدم که نمای سانتافه از آینه های تیگو هشت پرو زیباست! عملکرد سیستم ترمز این خودرو پس از شتاب گیری ناگهانی، مناسب است. با وجود انجام شدن تست های متعدد و داغ شدن کالیپرها، باز هم عملکرد ترمز در پیست مناسب بود‌.

تیگو هشت پرو یک خودروی لوکس است و نمی توان ایراد خاصی از آن گرفت. طراحی آن پختگی لازم را دارد و در بخش فنی نیز نسبت به محصولات پیشین، پیشرفت کرده است. در کابین نیز از متریال با کیفیتی استفاده شده است. تنها ایرادی که می توان گرفت، به جنس شبکه های هدایت کننده تهویه و بخشی از غربیلک فرمان است. در این قسمت ها از پلاستیک معمولی استفاده شده است.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. در کنار سیستم های کنترل پایداری، سیستم تعلیق عملکرد مناسبی در پیچ ها دارد. حتی با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری ، با بیش یا کم فرمانی خاصی مواجه نشدیم. سیستم فرمان از نوع برقی است و عملکرد مناسبی دارد. اگر چه در مورد دفع کردن ضربات وارده به کابین و عکس العمل سیستم تعلیق این خودرو در مقابل معابر شهری و چاله ها، نمی توان نظر داد. چرا که سطح پیست بدون ناهمواری است و سطح آن به مراتب صاف تر از سطح خیابان ها است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

تیگو هشت پرو به انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مجهز است.از این تجهیزات می توان به شش کیسه هوا، شارژر بی سیم، کول باکس، آینه های جانبی برقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، سنسور باران، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سیستم صوتی با تیوترهای سونی و آینه وسط ضد نور اشاره کرد. سیستم های کمکی رانندگی ADAS در این خودرو شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، نگهدارنده بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و عقب و ترمز خودکار است.

بیشتر بخوانید:

تست و بررسی تیگو هشت پرو / لوکس ترین محصول مدیران خودرو در پیست آزادی

توقف تولید پژو ۲۰۶ در دستور کار ایران خودرو / خودروهای جایگزین پژو ۲۰۶

کشنده فوتون H5 محصول جدید ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟

جایگزین وانت پراید مشخص شد؛ وانت سپهر سایپا تولید خواهد شد

جایگزین پراید در راه بازار / هر آنچه از خودرو ارزان ایران خودرو می‌دانیم

خودروهای جدید سایپا / اطلس جایگزین تیبا و ساینا / تولید آریا و شاهین اتوماتیک

تست تندر تا دو قدمی مرگ ؛ خودرویی که می توانست جایگزین پیکان و پراید باشد




2 دیدگاه

  1. بهترین چینی های بازار یعنی ام جی جی اس و بایک سنوا الان بعد ۵ ۶ سال از عرضشون هیچ جایگاهی تو بازار ندارن. هنوز که هنوزه خیلی از بازاری ها معیار قدرت موتور رو حجم موتور می‌دونن. تو همچین بازاری یه ماشین که حجم موتورش به اندازه ۲۰۶ باشه قطعا موفق نخواهد شد.
    هرکسی این ماشین رو به این قیمت بخره باید بدونه که عیناً مثل ماشین های دیگه مدیران خودرو بعد از یکی دوسال افت قیمت عجیب غریبی پیدا خواهد کرد و بعد از ۵ سال بهتره که اوراقش کنید چون اونجوری پول بیشتری دستتون رو میگیره.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط