رانندگان مجاز به تغییر سیستم استاندارد خودرو هستند؟

از دست ندهید

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره اینکه آیا رانندگان مجاز به تغییر سیستم استاندارد خودرو هستند؟ یا خیر توضیح داد.

بیت ران – سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تغییر سیستم استاندارد خودروها گفت: بر اساس قانون این مجوز برای رانندگان وجود ندارد تا با تقویت و تغییر سیستم استاندارد خودرو اقدام به تردد در معابر کرده و بر این اساس از قوانین راهنمایی و رانندگی عدول کنند.

سرهنگ همه‌خانی با اشاره به اعمال  قانون در خصوص خودروهایی که با تغییر در سیستم موتور یا تغییر در شکل ظاهری تردد می کنند، یادآور شد: هرگونه تغییر در سیستم ظاهری و موتوری خودرو از نظر پلیس نقص فنی محسوب می‌شود و با اعمال قانون مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: به استناد قانون، هر نوع نقصان یا تغییر وضعیت ظاهری، فنی و استاندارد وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا یا باعث خروج آن از حالت اولیه کارخانه و استاندارد شود و احتمال ایجاد خطر یا وقوع تصادف را افزایش دهد، نقص فنی محسوب می شود و با برخورد پلیس مواجه خواهد شد.

تغییر سیستم استاندارد خودرو
تا چه اندازه رانندگان مجاز به تغییر سیستم استاندارد خودرو هستند؟
مصادیق نقص فنی در صورت تغییر سیستم استاندارد خودرو

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ مصادیق این نقص ها را از قبیل نقص سامانه روشنایی یا تغییر در میزان نور و رنگ استاندارد چراغ ها، نامیزان بودن چرخ های جلو و فرمان، نقص در سامانه ترمزها، نداشتن آج مناسب در سطح اتکای لاستیک چرخ، نداشتن برف پاک کن و سامانه گرمایشی در مواقع بارندگی و زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن در مواقع یخبندان، دود کردن وسیله نقلیه، شکستگی شیشه جلو که مانع دید راننده باشد و نقص در تجهیزات ایمنی مانند کمربند و کیسه هوا، سامانه ضد قفل ترمزها اعلام کرد.

وی گفت: دستکاری و خارج کردن خودرو از استاندارد کارخانه از جمله تقویت موتور، تغییر ارتفاع، دستکاری در خروجی اگزوز که این روزها گاها دیده می شود مصداق بارز نقص فنی است که ضمن اعمال قانون و اختصاص پلاک «اعزام به تعمیرگاه» به وسیله نقلیه توسط پلیس، راننده موظف است ظرف مهلت تعیین شده خودرو را به حالت استاندارد کارخانه برگرداند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ همه خانی تصریح کرد: از آنجایی که  این رانندگان بعد از تغییر سیستم خودروشان اغلب اقدام به دور دور، انجام حرکات مخاطره آمیز، اختلال در نظم عبور و مرور و امنیت جان دیگر شهروندان دارند توسط پلیس اعمال قانون و توقیف می شوند.

بیشتر بخوانید:

آغاز دریافت مالیات از ثبت نام کنندگان خودرو + جزئیات

با کم ایرادترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

دلیل تحویل ندادن کوییک اس ؛ احتکار یا کمبود قطعه؟

ایمن ترین خودرو های ۲۰۲۱ را بشناسید / مرسدس بنز جای ولوو را گرفت

زشت‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید + عکس

جایگزین وانت پراید مشخص شد؛ وانت سپهر سایپا تولید خواهد شد

جایگزین پراید در راه بازار / هر آنچه از خودرو ارزان ایران خودرو می‌دانیم

جزئیات چگونگی تغییر رنگ بدنه خودرو ب ام و iX Flow اعلام شد

Togg سدان با شتاب ۴/۸ ثانیه ای از سوی ترک ها در آمریکا رونمایی شد

دلایل لرزش موتور خودرو را بشناسید + راه حل

خودرو خودران و هرآنچه لازم است درباره این فن‌آوری بدانیم

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

شمع مناسب خودرو ایرانی را بشناسید+شمع مناسب محصولات سایپا و ایران خودرو

جزئیات و عکس‌های جدید از فاجعه تصادف در بهبهان ؛ رئیس پلیس راهور انتظامی: ایربگ هیچ خودرویی باز نشد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط