بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه رونمایی شد؛ جزئیات اوخوتنیک اس ۷۰

از دست ندهید

یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه با نام اوخوتنیک اس ۷۰ رونمایی شد. جزئیات تولید پهپاد S-70 را در ادامه بخوانید.

بیت ران – روسیه روز سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰، از بزرگترین و یکی از پیشرفته ترین پهپادهادی تهاجمی خود به نام «اوخوتنیک» (بروسی شکارچی) یا اس-۷۰ رونمایی کرد.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ روز سه شنبه صحنه هایی از پرواز پهپاد اوخوتنیک را در منطقه نووسیبیرسک در سیبری روسیه نشان داد و اعلام کرد که رونمایی از این پهپاد قدرتمند در کارخانه هواپیماسازی چکالوف این منطقه صورت گرفت.

در گزارش گفته شد که پهپاد تهاجمی جدید روسیه، رادارگریز است و می تواند برای اهداف نظامی راهبردی و هدف قرار دادن اهداف هوایی و زمینی با موشک بکار گرفته شود.   

رسانه روسی در این گزارش خاطرنشان کرد: این پهپاد به سیستم هوش مصنوعی مجهز شده است که امکان پرواز مستقل تا حداکثر امکان را فراهم می کند.

این هواپیمای بدون سرنشین از توانایی برای هدف قرار دادن مستقل اهداف متحرک و ثابت روی زمین و نیز با ارسال پیام ها به آن برای هجوم به اهداف مورد نظر برخوردار است.

خبرگزاری تاس به نقل از یک مقام نظامی روس در مورد توانمندی پهپاد اوخوتنیک نوشت: جدیدترین سیستم رصد و ناوبری نصب شده روی اوخوتنیک اجازه استفاده از مهمات بدون هدایت با دقت بالای نزدیک به سلاح هدایت شونده می دهد.

بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه جزئیات اوخوتنیک اس ۷۰
پهپاد S-70 بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه

تا کنون یک فروند پهپاد اوخوتنیک ساخته شده و بودجه طرح ۱.۶ میلیارد روبل (۲۲ میلیون دلار) اعلام شده است و انتظار می رود در آینده نزدیک این هواپیماهای بدون سرنشین به نیروی هوافضای روسیه تحویل شود.  

طرح پهپاد اوخوتنیک (شکارچی) پنج سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت سوخو کلید خورد. یعنی همان زمانی که فرمانده وقت نیروی هوایی روسیه به صورت ضمنی قول داد که روسیه هم به زودی به جمع کشورهای سازنده پهپادهای رادار گریز خواهد پیوست.

به گزراش ایرنا، از منظر طراحی، این پهپاد به مراتب از طرح های پیشین روسیه که نهایتا تا فاز طراحی ماکت پیش رفته بودند، جلوتر است. پیشرفتی که بخش قابل توجهی از آن را می توان حاصل تجربه توسعه جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ توسط شرکت سوخو دانست.

بیشتر بخوانید:

مهمترین پهپادهای جهان را بشناسید

با برترین موشک‌های هوا به زمین آشنا شوید

آشنایی با جت جنگنده J-20 چنگدو

هواپیمای جاسوسی SR-71 بلک برد

رایزنی‌های ایران در روسیه برای خرید تسلیحات / بالگرد و جنگنده های جدید در راه ایران؟

در رزمایش فاتحان خیبر از چه خودرو و تجهیزاتی استفاده شد؟

جنگنده نسل پنجم روسیه؛ مسکو در پی مشتری خارجی برای «چک‌میت»

جنگنده جدید روسیه که قرار است رقیب اف-۳۵ آمریکایی باشد رونمایی شد

دنا ناوشکن ایرانی نیروی دریایی ارتش، چگونه ساخته شد؟

پهپاد کمان۲۲ جدیدترین پهپاد رزمی ایران + همراه جزئیات فنی

سوخو ۳۵ به ناوگان نیروی هوایی افزوده خواهد شد؟

شاسی بلند هیبریدی آرکیوس برای کاربری نظامی / همراه مشخصات فنی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط