استفاده ایران خودرو از نسل چهار CNG + تاثیر نسل ۴ بر موتور خودرو

از دست ندهید

وزارت نفت در برنامه توسعه نسل چهار سی ان جی در خودرو از الزام استفاده ایران خودرو از نسل چهار CNG و تاثیر نسل ۴ بر موتور خودرو خبر داد.

بیت ران – جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه وزارت نفت توسعه نسل ۴ در صنعت CNG است. حتی در قراردادی که اخیرا با ایران‌خودرو منعقد کردیم، آنها به استفاده از نسل ۴ CNG الزام شد‌ه‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش سهم CNG در سبد سوخت خودروها اظهارداشت: اجرای سیاست‌های بهینه‌سازی از جمله توسعه CNG یکی از تکالیف قانونی شرکت ملی پالایش و پخش است و ما موظف هستیم از این صنعت حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در صنعت CNG یک ظرفیتی در گذشته ایجاد شده بود و تعداد قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل کشور دوگانه‌سوز شده‌ بودند اما روندی که در دولت گذشته در پیش گرفته شد عملا این صنعت را به حاشیه برد.

برنامه وزارت نفت برای توسعه نسل چهار CNG در خودروها

سالاری گفت: در صنعت CNG ما نیاز به توسعه فناوری داریم و نمی‌توان همانند گذشته با فناوری قدیمی نسل ۱ اقدام به دوگانه‌سوزی خودروها کرد. در دنیا از نسل ۴ سی.ان.جی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه وزارت نفت توسعه نسل ۴ در صنعت CNG است. حتی در قراردادی که اخیرا با ایران‌خودرو منعقد کردیم، آنها به استفاده از نسل ۴ CNG الزام شد‌ه‌اند.

استفاده ایران خودرو از نسل چهار CNG + تاثیر نسل 4 بر موتور خودرو
استفاده ایران خودرو از نسل چهار CNG + تاثیر نسل چهار سی ان جی بر موتور خودرو
CNGسوز کردن خودروها با نسل ۴ از استهلاک موتور جلوگیری می‌کند

وی درباره تاثیر نسل ۴ بر موتور خودرو افزود: دوگانه‌سوزی خودروها با نسل ۴ باعث می‌شود که هم بهبود شتاب در خودرو صورت بگیرد، هم میزان آلایندگی کاهش پیدا کند و هم همچنین از استهلاک موتور نیز جلوگیری می‌شود.

سالاری تاکید کرد: در قالب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، دوگانه سوزی خودروها با نسل ۴ به صورت رایگان انجام خواهد‌ شد و ما به دنبال گذر از نسل ۱ هستیم و گام‌های مهمی برای بومی‌سازی نسل ۴ برداشته‌ایم.

توسعه مخازن کامپوزیتی CNG در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه دیگر ما توسعه مخازن کامپوزیتی است. زیرا این مخازن هم سبک‌تر هستند و هم دیگر خوردگی ندارند و نیازی به تست مجدد مخزن در خودروها نیست.

به گزارش فارس، وی در پایان تاکید کرد: توسعه CNG می‌تواند به کنترل مصرف بنزین در کشور کمک کند و تمرکز وزارت نفت بر توسعه CNG در کشور برای عموم مردم است.

بیشتر بخوانید:

روش گازسوز کردن خودرو / تفاوت LPG و CNG + معایب و مزایای آنها

سوخت LPG از سوخت CNG بهتر است؟

خودروهای دوگانه سوز باید از گاز CNG استفاده کنند یا LPG

تیونر ایرانی خودرو شورولت کوروت، را تبدیل به هیولا کرد

هشدار نسبت به نصب مخازن CNG دست دوم و دست کاری شده

آب سوز کردن خودروها در ایران از رویا تا واقعیت

کوییک s و ساینا s ؛ کدام را بخریم؟ + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

داستان پیکان به روایت تصویر / این خودرو از کجا آمد به کجا رسید

بررسی تایرهای ایرانی و خارجی خودرو + راهنمای خرید تایر




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط