کامیونت فورس بهمن دیزل چگونه است؟

از دست ندهید

گروه صنعتی بهمن طی مراسمی کامیونت فورس بهمن دیزل را وارد بازار کرد. این کامیونت چه برتری هایی نسبت به رقبا دارد؟ قیمت و مشخصات فنی آن چیست؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: شرکت بهمن دیزل که شاخه تجاری ساز گروه بهمن است از کامیونت جدیدش با نام فورس در دو مدل هشت و نیم تن خواب دار (کابین خواب دار) و شش تن معمولی رونمایی کرد.

اما آیا این کامیونت می تواند در ترمیم ناوگان به شدت فرسوده حمل و نقل تجاری کشور نقشی را ایفا کند؟

چه کاربری هایی برای این کامیونت تعریف شده است و مشخصات فنی آن چیست؟

نمای ظاهری و قوای فنی

نمای ظاهری این کامیونت همان فرم مکعبی سایر کامیونت ها را دارد اما تلاش شده با استفاده از چراغ های بزرگ و جلو پنجره طرح کرومی کمی از سادگی آن کاسته شود.

هر دو سری هشت و نیم تن و شش تن فورس از یک موتور دیزلی ۳۷۰۰ سی سی ساخت کامینز با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۹۰ نیوتون متر بهره گرفته اند.

کامیونت های رقیب مانند جک و فوتون هم دقیقا از همین پیشرانه استفاده می کنند.

این کامیونت از یک گیربکس شش سرعته دستی با فناوری شرکت ZF آلمان استفاده می کند.

این گیربکس قابلیت تحمل ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

رقبای فورس در این کلاس از گیربکس هایی با نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر استفاده می کنند و می توان گفت فورس از این لحاظ برتری دارد.

ترمز های این خودرو در جلو و عقب از نوع کاسه ای پنوماتیک (بادی) است.

کابین و امکانات رفاهی

یکی از نکات مثبت این کامیونت کابین آن با طراحی نسبتا جذاب و فضاسازی های مناسب است.

تعبیه مانیتور لمسی، استفاده از دریچه های گرد برای تهویه، تریم دو رنگ و … مواردی هستند که کمی از سادگی کابین این خودروی تجاری کاسته اند.

صندلی ها با روکش پارچه ای در شش جهت و به صورت دستی قابل تنظیم هستند و راحتی مناسبی دارند.

غربیلک فرمان طراحی نسبتا مدرنی دارد و خوش دست است و کلیدهای کنترل سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل هم روی آن جا خوش کرده اند.

در کامیونت فورس بهمن دیزل کیفیت مواد به کار رفته در آن خشک و معمولی اما برای یک خودروی تجاری قابل قبول است.

در فورس هشت و نیم تن خواب دار، یک نیم کابین برای خواب راننده در نظر گرفته شده است.

اما در هر دو مدل شش و هشت و نیم تن با حذف اهرم ترمز دستی از بین دو صندلی و انتقال آن به انتهای کابین، یک فضای فلت و یک پارچه برای استراحت راننده ایجاد شده است.

مخزن سوخت ۲۰۰ لیتری هم از دیگر مزایای این کامیونت است چرا که این مخزن در سایر کامیونت ها حداکثر ۱۴۰ تن است.

قیمت و زمان عرضه

برای مدل هشت و نیم تن خواب دار فورس قیمت یک میلیارد و چهل میلیون تومان اعلام شده است که البته قرار است با تخفیف و در مرحله اول با قیمت ۹۴۹ میلیون تومان به فروش برسد و این محصول آماده فروش است.

قیمت کامیونت فورس بهمن دیزل مدل شش تن اعلام نشده است اما به گفته روابط عمومی گروه بهمن قرار است ظرف دو ماه آینده به بازار عرضه شود.

با توجه به قیمت فراتر از یک میلیارد و صد میلیون تومانی رقبایی مانند کامیونت جک هشت و نیم تن با امکانات کمتر می توان فورس را یک محصول سرسخت برای آن ها دانست.

بیشتر بخوانید:

کامیون کمپرسی چاپار ۳۳۳۶ + مشخصات اولین کامیون یک شرکت خصوصی

موتور جدید کامیون های ایران خودرو دیزل

کامیون برقی بنز تولید خواهد شد + مشخصات فنی خودرو سنگین بنز

کامیون امپاور (EMPOWER) بهمن دیزل چه مشخصاتی دارد؟

Avatr 11 خودروی چینی طراحی شده توسط نادر فقیه‌زاده را بشناسید

گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و: می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر۹۰ زشت است؟

گفت و گو با طراح تارا ایران خودرو؛ چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

لوگوی بوگاتی را چه کسی طراحی کرد؟ تاریخچه طرحی که ۱۱۰ سال تغییر نکرده

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی 

تست جاده‌ای و فنی خودرو دنا توربو تمام گازسوز ؛ قوی‌ترین خودرو ایران

خودرو اطلس ظاهری جدید روی باطن قدیمی + مشخصات فنی و قیمت

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایران خودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

از تندر ۹۰ جدید تا دنا گازسوز

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

همه مدیران عامل ایران خودرو ؛ فراز و فرودهای ۹ مدیرعامل گذشته

سایپا چگونه شکل گرفت؟ همه آنچه باید درباره تاریخچه سایپا بدانیم

تاریخ خودرو در ایران ؛ از سلیقه مظفرالدین شاه تا مینیاتوری که تیبا شد

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

رضا نیازمند که پیکان را برای خیامی ها انتخاب کرد از تاریخ صنعت خودرو می گوید

واردات خودرو ممنوع نیست ،دولت درحال تخلف است/ نتایج آزادسازی واردات خودرو

احتمال بازگشت خودروهای مزدا و همکاری با لادا و نیسان




56 دیدگاه

  1. بالای یک میلیارد پول بدی سرمایت بشه اب و اتش بعد باهاش ماهی ۱۰ میلیون کار کنی !تو ایران پر سود ترین کار تو خونه نشستنه دوران کار برای چندر قاز تمام شده

  2. تو ایران کار مفت باید بکنی من الان راننده اسنپ در شهر قم هستم کرایه را اینقدر پایین میزنه که فقط میتونی باهاش یک ادامس اربیت بخری ۴۵۰۰ تومان انصاف هم وجود نداره و حتی مخارج ماشین را در نمیاره وقتی یک پیچ شده ۱۰۰۰۰تومان و سم کلاچ ۴۵۰۰۰تومان چطور خرج و دخلمون جور در بیاد درامد به ریال و مخارج با دلار خنده داره انگار تو کشور خارجی داریم زندگی میکنیم البته فقط تو مخارج

  3. تو تکنولوژی الآن ترمز جلو کاسه ای آخه از روی چی کپی کردن ترمز کاسه ای برای جلو ضعیفترین ترمز هست و خطرناک چون هیچوقت نمیشه دوچرخ جلو رو دقیق میزون کرد موقع ترمز شدید به یک سمت میکشه نیسانهای قدیمی این مشکل رو داشتن الآن دیسکی شده عالین،، کاسه چرا آخه

  4. آشغال چینی.به خدا اون بنز مدل ۵۰ بهتر از این به راننده نون میده ماشین چینی سه سال برات نون میده بعدش میشه نون بر البته یه خوبی داره همه راننده ها بعداز چند سال میتونن مکانیکی بزنن
    داشتم که میگم.بنز ۵۴ داشتم چینی صفر هم داشتم

  5. کشنده هوو که همه ملت مسخرش میکردن مدل ۸۶الان میگن ۲میلیارد..خدایی هوو ماشین خوبیه بشرطی دستگاه پشتش بدرد بخور باشه..حالا فورس هم چینی باشه باز ۴سال خرج نداره میتونی دست و پایی کنی خرج خودتو دربیاری ماشین مدل پایین مثلا بنز هرچی درآمد جمع میکنی یه دفعه یه جایی خراب میشه که بدهکارم میشی پس نتیجه میگیریم که فورس خوبه ولی ما نداریم ایشالا خدا جور کنه بخریم

  6. آدمی که میره به یه کامیونت بالای یک میلیارد میده عقل توسرش نیست دوتاقسط اش که عقب بی اوفته زود میفروشه یکی دیگه رو هم بدبخت میکنه بایه ماشین چینی آشغا

  7. سلام.آقا وحید منم پارس آبادی هستم ایسوزو دارم ولی میخوام بفروشم فورس بخرم همون آشغالی که فرمودی از ماشین من بهتره پنج سال تمام هیچ خرج اسطلاکی نداره سالی ۲۵۰ میلیون پس انداز کنی صافی عالیه الان بخوای بری یه ایسوزو بخری مدل ۸۹ بهت میگن یک میلیارد دویست معلوم هم نیست که داخل موتورش چه وسایلی بکار رفته آیا جواب میده یا خونه خراب میکنه اونی هم دستت بود میگیره.ماشین صفر بهتره چینی هم باشه خرجش کم تره مثل ایسوزو موتورش ۱۰۰ میلیون پول نمیخواد تعمیرش کنی.یا حق

    • چی میگی داداش همه از ایسوزو خوب میگن
      بهترین ماشینه همه راننده ها ازش تعریف میکنن
      اونوقت شما میگی ایسوزو بده

      • داداشم که اسمت کارن اولا ایسوزو پول میخواد برا خریدش که ما نداریم داشتیم کم نداشتیم ماشین چینی سوارشیم . دومن این نو ۴ سال راحت بهت نون میده ولی برا کسی که پول فورس داره ایسوزو دست دوم تا ۱۰ سالم بهش نون میده در عوض یهو با خرجش پدرتشو درمیاره .

  8. س.خسته نباشین ببخشید کامیونت فورس موتورش چند لیتر روغن میگیره؟چون هرچی تو اینترنت گشتم چیزی پیدا نکردم.ممنون میشم پاسخ بدین باتشکر.

    • شخصا اعتقاد دارم یه ماشین نو چینی بهتر از یه ماشین کارکرده ژاپنی هست که از هیچ‌چیزش اطلاع نداری و یهو دستت رو می‌ذاره تو پوست گردو

      • سلام وقت بخیر دوستان عزیز ایشالله که هر کی هر آرزویی داره بهش برسه
        ولی باور کنید اینو جدی میگم پس گوش کنید
        اولا که من دو با ر ایسوزو صفر خریدم یه ۸۹ صفر که به دلیل ایراد موتوری سال ۹۲ فروختم خیلیم خرجش کردم و دومی هم سال ۹۳خریدم صفر و باز هم تا ۹۸ کار کرد و باز به ایراد افتاد ولی الان فورس خریدم شش تن کابین خابدار تا حالا هم خیلی خیلی ازش راضیم بخدا فقط اتاق خوابش میارزه به دوتا ایسوزو خیلی آپشن داره خیلی ماشین خوب و لوکسی هست ولی شما به اندازه ای که پول بدی اش میخوری الان مدل ۹۷ایسوزو ۵تن رو داره با کارکرد ۵۷هزار اتاق جدید داره میگه ۲.۱۰۰دو میلیارد و صد مگه چه خبره مگه چی داره با همون مبلغ دوتا فورس میشه خرید
        بعدشم هر ماشینی بستگی به راننده داره خوب رانندگی کنی با هر ماشینی راحت تا ۵سال بدونه خرج سوار میشی حالا چه چینی چه ژاپنی پس کم بگید ژاپنی چینی هرکس داره ژاپنی بخره ندارن چینی بستگی داره چطور راننده ای باشی… راننده خیلی داریم با همین ماشین های چینی ۸۰۰هزار به بالا کار کردن ولی ماشین مثل عروسک هست و هنوز پلمپ
        به هر حال ایسوزو دیگه تولید نمیشه و کم کم رو به فراموشی می‌ره و همین فرش هم بهمن دیزل که ایسوزو میزنم داره تولید می‌کنه من داداشم تو بهمن دیزل کار می‌کنه ۳۰درصد از فورس همون لوازم ایسوزو هست مثل شاسی اتاق دینام توربو شارژ و اینتر کولر استارت استوپ موتور یا خفه کن موتور دیفرنسیال عقب و……ولی شرکت به خاطر دولت و فروش ماشین جدید مجبوره محصول جدید بده به بازار بخاطر شورای رقابت و گیر های دولت و بروز سازی خط تولید .ایسوزو هم اول اینطوری بود اول وارد میشد یواش یواش شد خط تولید داخلی سازی خلاصه تو این مملکت دیگه یک میلیارد یعنی صد میلیون سال ۹۷ روز به روز هم ارزش پول بدتر میشه پس هرکس داشته باشه فورس بخره هم درآمد داره هم قول میدم سال دیگه فورس تا دو میلیارد می‌ره مطمئن باشید تا همین برج ۳ سال دیگه دو میلیارد رو رد می‌کنه چون خیلی خیلی کامیون خوش فروشی هست و خیلی هم استقبال شده از ماشین
        آخر حرفم این که ممنون که گوش دادید و ایشالا که همه هرچی که خیرشون باشه و خدا قسمت کنه نصیب بشه ایشالا که همیشه سلامت و موفق باشید
        اسمم کوچیکه همه کامیون دارا جمشید هست کاری هم داشتید ۰۹۱۸۷۳۱۱۸۵۸ در خدمتم

    • با فیلتر ۷لیتر و ۲۰۰سی سی.بدون فیلتر ۷لیتر.که به نظر من هر ۶۰۰۰کیلومتر روغن موتور با فیلتر روغن عوض بشه بهتره

    • برادر با فیلتر ۸ونیم بدون فیلتر ۸ لیتر کیلومتر رو ۴۵۰۰ تعویض کن چون کیفیت روغن تو بازار خرابن

  9. یه ایسوزو مدل پایین بخری،تو بدترین حالت اگه صدتومنم خرجش کنی،یک عمر ازش میتونی کار بکشی،همه جا ارزششو میدونن،قطعه اصلی همه جا گیرت میاد.ماشین چینی هر یدک فروشی یه جور قطعه براش آورده،هیچکدامش هم کار نمیکنه.خلاصه جنازه ایسوزو به صفر چینی میارزه.داشتم که میگم

  10. سلام من از سال ۹۰ ایسوزو داشتم ماشین خوبی است بعد پایه یک گرفتم الوند ۹۴ گرفتم صفر ۸۵۰۰ تن ۲سالی داشتمش خوب بود اما ایرادهایی هم داشت الان فورس ۸تن نقدی خریدم واقعا با تجربه ای که از همه ماشینها داشتم تا الان در نوع خودش بهترین است همه امکانات رفاهی راننده در جاده برفی و گرم و بار ودست اندازی به لحاظ نرمی مثبت است واقعا دست سازندش درد نکنه انشاالله هر کس اهل کار باشد بهش برسه

  11. من از سال ۹۰ هیوندا کروس داشتم سال ۹۳ایسوزو بعد الوند ۸۵۰۰ سال ۹۴ بعد سال ۹۶ الوند نو خریدم الان فورس ۸۵۰۰ تازه گرفتم واقعا از همه نظر مصرف سوخت شتاب نرمی آپشن و بهترین کامیونت است پس لطفا تا سوار نشدید اینقدر اسم سازنده کشور را ربطی به کیفیت ماشین نیارید اگر تو قطعات چین دزدی نشه از آلمان و فرانسه و ژاپن هم بهتره اما متاسفانه تجار ایرانی کیفیت پایین را وارد بازار میکند برای سود بیشتر

  12. سلام دوست من صد در صد فورس قابل مقایسه با الوند نیست تمام اشکالاتی که در الوند بود مثله سربالایی گرم میکنه پرتاب باد کولر زود سوپر میزنه اصطحلاک لنت ترمز وخیلی ضعف دیگه این ماشین ندارش فورس را انتخاب کنید من نمی گم از ایسوزو بهتر ولی پا به پای هم قابل استفاده هستند هر چند آپشن فورس بیشتره

    • سلام.بر همگی من حدود چهار ماه فورس شش تن گرفتم با اتاق بار وکابین خواب دار قبلا شیلر داشتم حدود شش ماهی انصافا قابل مقایسه نیستن با بقیه کامیونت ها واقعا نرمن کابین خوابشون واقعا ارزش داره شتاب او کششون تو سربالای عالیه پول یه ماشین مدل نود هشتصد هزار کارکرد هست واقعا فورس عالیه …فقط مال من محدودیت سرعت داره فقط از دوستانی که فورس دارن راهنمای میخوام واسه برداشتن محدودیت ممنون او متشکر .۰۹۱۶۹۶۱۴۹۷۴

  13. سلام خسته نباشید من ایسوزو ۸۶ داشتم روزی ک خریدم گفتن تعمیر شده چهار سال داشتمش الانم هم چند سال داره می گذره دادم به هم شهری های خودم خدا برکتش بده بازم اون ازش راضی هست.مطمعننا هیچی ماشینی تو خاور مثل ایسوزو نمیشه ژاپن.واقعا خوبه.بعدش الوند اونم صفرش ۴ سال جواب میده فورس بجها دارن میگن خیلی خشکه اتاقش معلومه که ماشین چینی صفرش ۳ تا ۴ سال ماشینه اونم اگ دست صاحب باسه

  14. سلام خسته نباشید خدمت همه رانندگان عزیز.ببخشید با ماشین ۶ تن ماهی چقدر میشه کار کرد؟

  15. سلام.دوستان عزیز در اینکه هیچ ماشینی ایسوزو نمیشه شکی نیست اما برادر من چه فایده از ماشینی که هرچی در بیاری باید بدی به خود ماشین..لوازم ایسوزو به قدری رفته بالا که دیگه نمیشه ازش کار کشید..تعمیر موتورش شده بالای ۱۰۰ تومان..هر ۴ یا نهایت ۵ سال تعمیر موتور نیاز داره. یعنی هرچی پس انداز کردی را باید دوباره بریزی تو خودش.ما ماشینی نیاز داریم که خرج خانواده امون را بده نه خرج خودش را..من ۵ سال بهترین ایسوزو را داشتم.پدرم دراومد دریغ از اینکه دو کرایه را پس انداز کنم.فورس و جک و الوند همه ماشینهای خوبی هستن و تمام ایرادهای قبل هم برطرف شده..ضمنا عزیزان من دیگه ژاپن ماشین تولید نمیکنه بلکه کشورهای دیگه تحت لیسانس ژاپن کار میکنن و تولید میکنند..ایسوزو هم تو چین و ترکیه داره تولید میشه..موفق باشید

  16. ماشین بسیار خوب و میزونی بنظر میاد , شرکتش : هم قدره و هم بسیار خوشنام , ولی قبول کنید که یه مدت باید کار کنه و تست جاده ایی بده , در زمستان , تابستان , ببینیم چطور ماشینیه . و مهمتر اینکه , اصلا در ادامه چه خواهد شد . قبلا دیده ایم , چند مدل این شکلی هنوز نیومده , از خط تولید برچیده شدند , مثل پرسیکا , فورلند , … الان باید ببینیم که این مدل جدید , تا کجای داستان پیش میره ,, اصلا یهو دیدی بنا به عللی توقف تولید شد .
    ماشین , تنها به کیفیت و قشنگی اس نیست , دیر یا زود مکانیک بلد میخواد , لوازم میخواد , الان این ماشین رو ببری بیرون , هیچ کس بهش نمیتونه دست بزنه , فقط نمایندگی . منظور یه جور نباشه که فردا با یه عیبی , چیزی رو دستت بمونه و کسی پاسخگو نباشه . همه میگن : نیمه پر لیوان رو نگاه کن , ولی تجربه نشون داده در کار ماشینداری , بیشتر اون نیمه خالی رو باید نگاه کنی . مجموعا و با این اوصاف , بی تردید , ماشین بسیار خوبی بنظر میاد و اگر بتونه خودش رو در کار و جاده ها اثبات کنه , و نیز , پشتوانه محکمی از تعمیرات و یدکی برا خودش دست و پا کنه , در کنار جک و الوند , جزو بهترین گزینه ها میشه . شاید هم روی سکوی اول قرار بگیره

    • دمت گرم.منم الان فورس دارم.بدیش فقط نبود لوازم یدکیشه.فعلا دارم کجدار مریض باهاش تا میکنم یدفعه خدای نکرده طوریش نشه که لوازمش اصلا نیست.فقط موتورش با الوند و جک و فاو مشترکه.بقیه ماشین کلا فرق میکنه

  17. یه اده میگن گرونه من روی صحبتم با شماس داداش الان یه وانت کی ام سی چنده ؟ الان فورس چنده مرد مومن ارزون در مقایسه با ماشینا دیگه که حتی سوارین یعنی کامیون ارزون تر از یه وانت باید باشه فقط ما رو دستو پامونو دولت بسته این دولت راحت میتونست بایه طرح فقط به راننده ها کامیون بده .

  18. باسلام به تمام عزیزان ورانندگان زحمتکش من سال ۱۴۰۰الوند مسقف داشتم فروختم ازتهران به تبریزیا برعکس میومندم کرایه ۱۲۰۰وقتی کمسیون میدادی از هفتصدتا خود کرایه میگرفتن الانم درست کرایه رفت بالادر عوضش قطعات هم گرون شد حالا بااین حرفا کاری ندارم هرکس هرماشینی میخواد بخر چرخش بچرخ کرایه مفت نرید به خودتون وسرمایتون وخانوادتون ظلم نکنیداخر حرفم این که با این کرایه‌ های که میدن از ماشین آدم به جای نمیرسه چه اف باشه چه ایسوزو

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی کامل خودرو

چانگان X5 پلاس قرار است با موتور ۱۸۸ اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ شود. این خودرو کراس‌اوور چانگان...

پست‌های مرتبط