تعیین تکلیف مابه‌التفاوت بلیت‌های پیش‌فروش شده هواپیما

از دست ندهید

رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام تغییر ساز و کار پذیرایی در پروازها ، از تعیین تکلیف مابه‌التفاوت بلیت‌های پیش‌فروش شده خبر داد.

بیت ران – محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی گفت: ارائه پذیرایی در مسیرهای مختلف و طولانی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم زیرا در مسیرهای طولانی که قطعاً باید پذیرایی انجام شود در مسیرهای کوتاه هم فرمول‌هایی را برای پذیرایی داریم که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

تغییر سازوکار پذیرایی در پروازها/‌ مابه‌التفاوت بلیت‌های پیش‌فروش شده به مسافر ‌برمی‌گردد
تعیین تکلیف مابه‌التفاوت بلیت‌های پیش‌فروش شده

محمد محمدی بخش، در برنامه شبکه خبر اظهار داشت:‌ جلسه شورای هواپیمایی در هفته گذشته برگزار شد و متناسب با آن لغو ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیماها از ابتدای آذر‌ ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته جلسه‌ای با انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان شرکت‌ها برگزار شد و در آن جلسه در رابطه با کاهش نرخ بلیت هواپیما، تصمیماتی اتخاذ شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوی اظهار کرد: امروز انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ نامه‌ای را منتشر کرد که بر اساس نرخنامه‌ قیمت بلیت هواپیما به طور متوسط ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: این کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیماها نسبت به افزایش قیمت‌های اخیر بود؛ در آبان‌ سال گذشته مبانی قیمت‌ها بسیار سخت‌گیرانه بوده و شرکت‌های هواپیمایی کاملا مقید به رعایت آن بوده‌اند و در حال حاضر متناسب با افزایش قیمت دلار که افزایش یافته هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی هم رشد کرده است.

تعیین نرخ براساس تصمیمات انجمن شرکت‌های هواپیمایی است

محمدی‌بخش بیان کرد: تعیین نرخ براساس تصمیمات انجمن شرکت‌های هواپیمایی است و قانون‌گذار هم دستور آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما را داده است و در حال حاضر با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات شرکت‌های هواپیمایی این نرخ ها را نسبت به آبان ماه ثابت نگه داشته‌اند و در چند ماه اخیر هم نرخ نامه جدیدی را اعلام کردند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این کاهش ۱۵ درصدی نرخ بلیت هواپیما نسبت افزایش اخیر محاسبه شده و بخش‌های عمده  هزینه‌های این صنعت از طریق اعتبارات داخلی خودشان پرداخت می‌شود.

محمدی‌بخش اظهار کرد: موضوع ایمنی برای سازمان هواپیمایی بسیار حائز اهمیت است و به هیچ عنوان از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد، بنابراین در این زمینه شرکت‌های هواپیمایی به این موضوعات توجه ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوی بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی مؤلفه‌های قیمتی را کاملا کنترل کردند و به توافق نسبی در این خصوص رسیده و متوسط کاهش نرخ‌ها اعلام کردند، این کاهش ۱۵ درصدی به صورت میانگین است به طوری که در برخی از مسیرها کمتر و در برخی از مسیرها بیشتر است.

تعیین تکلیف مابه‌التفاوت بلیت‌های پیش‌فروش شده هواپیماامکان پذیرایی به روال قبلی، وجود ندارد

محمدی‌بخش گفت: این حداکثر نرخ است و دامنه نرخی بسیار پایین‌تر است و در شرایط مختلف اعمال می شود مثلاً مسیر هوایی تهران-مشهد حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

وی درباره پذیرایی در پروازها گفت‌: امکان پذیرایی به روال قبلی، وجود ندارد اما متناسب با مسیرهای مختلف و برابر با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرایی انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوی بیان کرد: ارائه پذیرایی در مسیرهای مختلف و طولانی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم زیرا در مسیرهای طولانی که  قطعاً باید پذیرایی انجام شود در مسیرهای کوتاه هم فرمول‌هایی را برای پذیرایی داریم که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بلیت‌هایی که از قبل با نرخ‌ها قبلی پیش خرید شده است، اظهار داشت: اگر مسافران پیش خرید بلیت داشته‌اند‌ به انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام شده است فرمولی تهیه شود تا مازاد قیمتی بلیت را به مسافران برگردانیم‌، برای بلیت‌هایی که پیش خرید شده است فرمولی نوشته می‌شود تا بر اساس نرخ‌های جدید همسان‌سازی شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرد + جدول نرخ های جدید

هولناک ترین سوانح هوایی در تاریخ ؛ نام ایران هم در این لیست هست

هواپیما برقی رولزرویس سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان + مشخصات

شرکت هواپیمایی چابهار وارد می‌شود؛ رقیب ارائه دهندگان کلاس اکونومی

تولید بوئینگ آمریکا در یک ماه چند فروند هواپیما است؟

اولین سفر بلند بوئینگ ۷۷۷ ایکس




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط