فراری Daytona SP3 نایاب شد / چهارمین فراری Icona چگونه خواهد بود؟

از دست ندهید

فراری Daytona SP3 از ابتدا قرار نبود به تعداد ۵۹۹ دستگاه تولید شود. اما اشتیاق خریداران فراری نسبت به این محصول آنقدر بالا بود که فراری برنامه تولید این محصول فوق‌العاده را تغییر داد. Daytona SP3 در حقیقت سومین محصول سری Icona فراری بشمار می رفت. اما مدل بعدی این سری چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

فراری Daytona SP3
فراری Daytona SP3

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – سری Icona فراری با معرفی خودروهای SP1 و SP2 آغاز شد. هر دو این خودرو ها مجهز به موتورهای دوازده سیلندری بودند که در پشت محور جلوی آنها نصب شده بود. اما فراری Daytona Sp3 برخلاف دو مدل قبلی یک سوپرکار موتور وسط است.

آیرودینامیک ترین فراری جهان

یکی از کارهایی که فراری تخصص و تبحر بسیاری در آن دارد، تبدیل کردن ورقه های فلزی به طرح های متحرکننده ای است که سال ها می توان درباره آنها صحبت کرد. این کمپانی ایتالیایی در مراسم Ferrari Finali Mondiali امسال عنوان کرد که Daytona SP3 روحی است که از مدل های ۳۳۰ P3/4 و ۳۵۰ Can-Am و همچنین ۵۱۲ S برخواسته است.

سری Icona در حقیقت برای مشتریان فوق العاده خاص فراری ساخته شده اند. مشتریانی که وفاداری آنها به این برند اثبات شده و فراری در حقیقت با فروش این خودروها، از آنها تقدیر می کند.

مقایسه طراحی فراری Daytona SP3 و 330 P4
مقایسه طراحی فراری Daytona SP3 و ۳۳۰ P4

Daytona SP3 آیرودینامیک ترین فراری تاریخ است و این خودرو از هیچ قطعه فعال یا متحرک آیرودینامیکی در بدنه خود استفاده نمی کند.

مقایسه طراحی بدنه فراری Daytona SP3 و 330 P4
مقایسه طراحی بدنه فراری Daytona SP3 و ۳۳۰ P4

تنها قطعه متحرک در بدنه این خودرو پنلی است که در بالای چراغ های جلوی این خودرو دیده می شود. این پنل در زمان رانندگی با Daytona SP3 به عقب رفته تا نور بیشتری در اختیار راننده قرار دهد و حس چراغ های pop up قدیمی را تداعی کند.

تنها قطعه فعال یا متحرک در بدنه فراری Daytona SP3
تنها قطعه فعال یا متحرک در بدنه فراری Daytona SP3

قوی ترین موتور تنفس طبیعی فراری

موتوری که برای فراری Daytona SP3 در نظر گرفته شده است را از قبل می شناسیم. دوازده سیلندر و بیش از شش لیتر حجم موتور مشخصاتی است که پیش تر در مدل ۸۱۲ Competizione دیده بودیم.

اما فراری آن موتور دوازده سیلندر را مجدداً مورد بازبینی قرار داده است. شاتون های تیتانیومی این موتور ۴۰ درصد سبک تر از شاتون های ۸۱۲ هستند .فراری در ساخت پیم های پیستون هم از کربن استفاده کرده است. فراری عنوان کرده است که این پیم های کربنی الماس مانند که DLC (Diamond-like carbon) نام دارد، اصطحکاک را کاهش داده و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شوند. از طرفی دیگر میل لنگ موتور هم ۳% سبک تر از نمونه ای است که در موتور ۸۱۲ Competizione دیده بودیم.

موتور تنفس طبیعی فراری Daytona SP3
موتور تنفس طبیعی فراری Daytona SP3

این موتور که با کد F140HC شناخته می شود در نتیجه این تغییرات اکنون ۸۴۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. گشتاور آن نیز به رقم ۷۰۰ نیوتن متر رسیده که ۷ نیوتن متر بیشتر از مدل ۸۱۲ Competizione است. از همین رو، این موتور قوی ترین انجین قرار گرفته در خودروهای شهری فراری نامیده می شود.

موتور دوازده سیلندر Daytona SP3 می تواند تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه دوران داشته باشد و به وسیله یک گیربکس هفت سرعته سریع، در ۲/۸۶ ثانیه این خودرو را به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت می رساند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز ۷/۴ ثانیه به ثبت رسیده است.

Daytona SP3 نایاب شد!

روند تولیدات خودروسازان مشهور جهان این روند را به ما نشان می دهد که اشتیاق به خرید خودروهای خاص در جهان رو به افزایش است. این موضوع را می دانیم که در کمتر از بیست سال آینده خودرویی با موتور درون سوز تولید نخواهد شد. شاید یکی از علل افزایش اشتیاق خریداران خودروهای خاص از برندهای مختلف هم همین موضوع باشد. حضور خاص ترین خودروهای موتور درون سوز در کلکسیون های خاص!

کمپانی فراری امروز اعلام کرد که تمامی مدل های Daytona SP3 را در کمتر از چند ثانیه فروخته است. فراری برنامه داشت تا ۴۹۹ دستگاه از این خودرو خاص را به تولید برساند. قیمت در نظر گرفته شده برای این اثر هنری هم ۲ میلیون یورو بود.

موتور تنفس طبیعی فراری Daytona SP3
موتور تنفس طبیعی فراری Daytona SP3

اما Enrico Galliera مدیر فروش و بازاریابی فراری اعلام کرد که تمامی خریداران مدل های SP1 و SP2 تصمیم دارند این خودرو را نیز در کلکسیون خود داشته باشند. به همین دلیل ۱۰۰ دستگاه دیگر به برنامه تولید این خودرو افزوده شد. او عنوان کرد که این صد دستگاه اضافه به راحتی و در طول چند ثانیه به فروش رفته و دیگر خودرویی برای فروش وجود ندارد.

فراری Icona بعدی چگونه خواهد بود؟

بسیاری از خبرنگاران و رسانه ها باور دارند سری Icona فراری با معرفی یک مدل دیگر به پایان خواهد رسید. فراری در ابتدا خودروهای SP1 و SP2 را به مشتریان ویژه خود فروخت. SP1 خودرویی یک نفره و SP2 خودرویی دو نفره بود.

فراری های SP1 و SP2
فراری های SP1 و SP2

در سری Icona یک خودرو یک نفره، یک خودرو دو نفره و یک خودرو دو نفره با سقف جمع شونده وجود دارند. با معرفی این خودروها متوجه شدیم که این سری از محصولات خاص فراری مجهز به موتورهای دوازده سیلندر هستند. پس Icona بعدی نیز از چنین پیشرانه ای بهره مند خواهد بود.

اما از آنجایی که دو خودرو دوازده سیلندر موتور جلو در سری Icona وجود دارد، بعید است که پیشرانه SP4 در جلوی آن قرار گرفته باشد. پس احتمال معرفی یک Icona موتور وسط دیگر نیز همچنان وجود دارد.

پس با معرفی دو خودرو بدون سقف و یک خودو با سقفی که قابل برداشتن است، احتمال اینکه Icona بعدی یک کوپه دو نفره با موتور دوازده سیلندر میانی باشد بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

معرفی فراری پروسانگ و مقایسه این شاسی بلند با رقبا

با قوی ترین اسکوترهای ایران آشنا شوید

قیمت، مشخصات فنی و امکانات خودرو ساینا جی ساینا G / تولید با تیراژ پایین




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط