قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرد + جدول نرخ های جدید

از دست ندهید

بنابر اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرد. جدول نرخ های جدید را در این گزارش ببینید.

بیت ران – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مقرر شد از ابتدای آذر ۱۴۰۰ نرخ بلیت پروازهای داخلی به طور متوسط ۱۲ درصد نسبت به قیمت‌های تیر ۱۴۰۰ کاهش یابد.

مقصود اسعدی‌ سامانی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل مسائل ناشی از تحریم و شرایط شیوع کرونا با مشکلات متعددی مواجه بودند در سال گذشته تعداد زیادی از پروازها کاهش یافت و شرکت‌ها با محدودیت‌هایی مواجه شدند اما امسال با توجه به کاهش شیوع کرونا شرایط برای حمل و نقل هوایی در حال مناسب‌تر شدن است.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل همین مشکلات دچار چالش اساسی شده بودند بنابراین ناگزیر شدند که از اول تیر ۱۴۰۰ تغییراتی در سقف نرخی پروازهای داخلی اعمال کنند و افزایشی ایجاد شد.

قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرد
قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرد

در مسیرهای مختلف پروازی کاهش نرخ بلیت به تناسب هر مسیر ایجاد شده

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: اما با توجه به سیاست دولت در موضوع کاهش هزینه‌های سفر خصوصا سفرهای هوایی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمای کشوری تدبیری در کاهش هزینه‌های شرکت هواپیمایی و ارائه تسهیلات به شرکت‌ها اتخاذ کردند و قرار شد از ابتدای آذر ۱۴۰۰ نرخ بلیت پروازهای داخلی به طور متوسط ۱۲ تا ۱۳ درصد کاهش یابد.

اسعدی سامانی افزود: در این راستا در مسیرهای مختلف پروازی این کاهش نرخ به تناسب هر مسیر ایجاد شده است و نرخ‌های جدید مسیرهای پروازی نیز از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل رؤیت است البته ممکن است اعمال کامل این متوسط کاهش قیمت برای همه شرکت‌های هواپیمایی یکی دو روز زمان ببرد، اما به هر حال شرکت‌های هواپیمایی از اول آذر نرخ‌های جدید را اعمال می‌کنند.

کاهش قیمت به صورت میانگین ۱۲ درصد است

وی با بیان اینکه این کاهش قیمت به صورت میانگین ۱۲ درصد است، گفت: برای آنکه در شبکه توزیع اختلالی رخ ندهد و برخی عوامل شبکه توزیع اجحافی در حق مردم نداشته باشند سقف نرخی بلیت تعیین شده است، قطعا بلیت‌ها طبق روال گذشته به صورت شناور خواهد بود تابع عرضه و تقاضا است در شرایطی که مسافر کمتر باشد قیمت بلیت کمتر است اما سقف‌های جدید نرخ بلیت تعیین شده است و هیچ شرکتی مجاز به عبور از این سقف‌ نرخ‌ها نیستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: این کاهش قیمتی نسبت به قیمت‌های تیر ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

قیمت بلیت هواپیما

۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است

اسعدی سامانی بیان کرد: ۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و طبیعتا تغییر نرخ ارز تأثیر بسزایی در قیمت بلیت دارد و امیدواریم تغییری در قیمت ارز رخ ندهد تا موضوع افزایش قیمت بلیت پیش نیاید و افزایش خدمت بهتر و پایدارتر به مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی و هواپیما نیاز به سرمایه‌گذاری مداوم دارد، گفت:‌ هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی زیاد است و شرکت‌ها تلاش می‌کنند خدمات مناسب مورد مطلوب مردم ارائه دهند و پروازهای ایمنی انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد:‌ امیدواریم با تدابیری که اتخاذ خواهد شد و با افزایش ناوگان و افزایش پروازهای منطقه‌ای و ارائه سرویس فرودگاه‌های کوچک‌تر اقشار بیشتری ازمردم از خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنند.

افزایش استقبال از حمل و نقل هوایی با آزادسازی نرخ بلیت پروازها 

اسعدی سامانی تأکید کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که آزادسازی نرخ بلیت‌ پروازهای داخلی موجب افزایش استفاده مردم از هواپیما شده است ما پیش از آزادسازی نرخ‌ها سالانه حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل هوایی جابه‌جا می‌کردیم اما پس از آزادسازی این رقم به حدود ۲۴ میلیون نفر مسافر رسیده است .

وی افزود: این نشان می‌دهد آزادسازی نرخ‌ها شرایطی فراهم می‌کند که اقشار بیشتری از مردم از حمل و نقل هوایی استفاده کنند و امیدواریم با کاهش نرخ ارز و کاهش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی درصد بیشتری از مردم امکان استفاده از حمل و نقل هوایی را داشته باشند.

به گزارش فارس، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه دولت مقرر است بسته حمایتی از شرکت‌های هواپیمایی داشته باشد گفت: مواردی از دولت خواستار شده‌ایم مثلا در مورد کاهش هزینه شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها و تسهیلاتی که به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌دهند.

کاربران می‌توانند جدول نرخ بلیت پروازها را با کلیک روی این لینک پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

هولناک ترین سوانح هوایی در تاریخ ؛ نام ایران هم در این لیست هست

هواپیما برقی رولزرویس سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان + مشخصات

شرکت هواپیمایی چابهار وارد می‌شود؛ رقیب ارائه دهندگان کلاس اکونومی

تولید بوئینگ آمریکا در یک ماه چند فروند هواپیما است؟

اولین سفر بلند بوئینگ ۷۷۷ ایکس




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط