اعلام اقداماتی که واردکنندگان برای ترخیص کامیون‌ دست دوم باید انجام دهند

از دست ندهید

معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات لازم برای ترخیص کامیون‌ دست دوم که باید از سوی بخش خصوصی انجام شود را اعلام کرد.

بیت ران – رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترخیص ۲۲۱۲ دستگاه کامیون دست دوم وارداتی و شماره گذاری ۹۳۸ دستگاه از آنها خبر داد.

 داریوش امانی درباره ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرک اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که داشته ایم و کارگروه‌های مشترکی که بین کارگروه‌های مختلف برگزار کرده ایم، روند ترخیص کامیون‌ها از گمرک افزایش یافته است.

وی افزود: تا کنون ۲۲۱۲ دستگاه از گمرک ترخیص شده است که ۹۳۸ دستگاه آن شماره گذاری شده و مابقی در صف شماره گذاری هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: روند اجرایی دستگاه‌هایی که باید مجوزها را بدهند، تسهیل شده است. سازمان استاندارد، موضوع دریافت گواهی اسقاط، گمرک، محیط زیست و… کمک کرده اند تا بتوانیم روند بسیار سریع‌تری را برای ترخیص کامیون‌ها در پیش بگیریم.

تفاهم برای نوسازی ۱۶۵ هزار ناوگان مسافری و باری

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای میان وزارت نفت، راه و صمت در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای از محل تولیدات خودروسازان داخلی به امضا رسیده است تا ۱۶۵ هزار ناوگان مسافری و باری از این محل نوسازی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آمار کامیون‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، ۶ هزار ناوگان تا کنون وارد گمرکات شده که ۲۲۱۲ ترخیص شده و مابقی در گمرکات در حال طی کردن فرآیند ترخیص هستند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ترخیص کامیون‌های وارداتی، تمام اقداماتی که باید انجام می داده اند را طی کرده اند و حالا نوبت بخش خصوصی است تا اقدامات مربوط به خود را انجام دهند.

به گزارش مهر، به گفته امانی، گرفتن مجوزهای مربوط به محیط زیست و آلاینده نبودن این کامیون‌ها و همچنین اقدامات در خصوص دریافت کد رهگیری از بانک‌های عامل برای ارائه ارز با منشأ خارجی از اقداماتی است که باید واردکنندگان انجام دهند تا کامیون‌ها هر چه سریعتر ترخیص شوند.

بیشتر بخوانید:

کامیونت فورس بهمن دیزل چگونه است؟

موتور جدید کامیون های ایران خودرو دیزل

نیاز آمریکا به ۸۰ هزار راننده کامیون برای حل بحران حمل و نقل کالا

مشکلات واردات کامیون‌ های مانده در گمرک / چه تعداد کامیون ترخیص نشده اند؟

کامیون امپاور (EMPOWER) بهمن دیزل چه مشخصاتی دارد؟

کامیون کمپرسی چاپار ۳۳۳۶ + مشخصات اولین کامیون یک شرکت خصوصی

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

نسخه کامل مستند “آن مرد با ماک آمد” درباره زندگی اصغر قندچی پدر صنعت کامیون ایران 

تفاوت های مرسدس بنز آکتروس و آکسور

تاریخچه شرکت عقاب افشان و بررسی محصولات آن

کامیون مرسدس بنز واگن هود + مشخصات فنی و امکانات

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

کامیون‌های ولوو در دهه ۱۹۲۰ – قسمت اول

آشنایی با تاریخچه کامیون‌های ولوو در دهه ۱۹۳۰




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط