کامیونت فورس بهمن دیزل چگونه است؟

از دست ندهید

گزارش تصویری بیت ران

خط تولید کوییک آر پلاس + جزئیات مراحل تولید

خط تولید کوییک آر اس امروز 12 تیرماه به روی خبرنگاران باز شد. بیت ران - ظهر امروز 12 تیرماه...

نسل بعدی آئودی R8 هیبریدی خواهد بود

نسل بعدی آئودی R8 به احتمال قوی از پیشرانه‌ی V10 هیبریدی استفاده خواهد کرد. بیت ران - حسین ریحانی: به...

قیمت روز خودروهای ایران خودرو ، سایپا و وارداتی در بازار + جدول

به نظر می رسد پس از چند هفته تغییر ساعت به ساعت قیمت خودرو، امروز شاهد ثبات در بازار...

گروه صنعتی بهمن طی مراسمی کامیونت فورس بهمن دیزل را وارد بازار کرد. این کامیونت چه برتری هایی نسبت به رقبا دارد؟ قیمت و مشخصات فنی آن چیست؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: شرکت بهمن دیزل که شاخه تجاری ساز گروه بهمن است از کامیونت جدیدش با نام فورس در دو مدل هشت و نیم تن خواب دار (کابین خواب دار) و شش تن معمولی رونمایی کرد.

اما آیا این کامیونت می تواند در ترمیم ناوگان به شدت فرسوده حمل و نقل تجاری کشور نقشی را ایفا کند؟

چه کاربری هایی برای این کامیونت تعریف شده است و مشخصات فنی آن چیست؟

نمای ظاهری و قوای فنی

نمای ظاهری این کامیونت همان فرم مکعبی سایر کامیونت ها را دارد اما تلاش شده با استفاده از چراغ های بزرگ و جلو پنجره طرح کرومی کمی از سادگی آن کاسته شود.

هر دو سری هشت و نیم تن و شش تن فورس از یک موتور دیزلی 3700 سی سی ساخت کامینز با قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 490 نیوتون متر بهره گرفته اند.

کامیونت های رقیب مانند جک و فوتون هم دقیقا از همین پیشرانه استفاده می کنند.

این کامیونت از یک گیربکس شش سرعته دستی با فناوری شرکت ZF آلمان استفاده می کند.

این گیربکس قابلیت تحمل 550 نیوتون متر گشتاور را دارد.

رقبای فورس در این کلاس از گیربکس هایی با نهایت گشتاور 500 نیوتون متر استفاده می کنند و می توان گفت فورس از این لحاظ برتری دارد.

ترمز های این خودرو در جلو و عقب از نوع کاسه ای پنوماتیک (بادی) است.

کابین و امکانات رفاهی

یکی از نکات مثبت این کامیونت کابین آن با طراحی نسبتا جذاب و فضاسازی های مناسب است.

تعبیه مانیتور لمسی، استفاده از دریچه های گرد برای تهویه، تریم دو رنگ و … مواردی هستند که کمی از سادگی کابین این خودروی تجاری کاسته اند.

صندلی ها با روکش پارچه ای در شش جهت و به صورت دستی قابل تنظیم هستند و راحتی مناسبی دارند.

غربیلک فرمان طراحی نسبتا مدرنی دارد و خوش دست است و کلیدهای کنترل سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل هم روی آن جا خوش کرده اند.

در کامیونت فورس بهمن دیزل کیفیت مواد به کار رفته در آن خشک و معمولی اما برای یک خودروی تجاری قابل قبول است.

در فورس هشت و نیم تن خواب دار، یک نیم کابین برای خواب راننده در نظر گرفته شده است.

اما در هر دو مدل شش و هشت و نیم تن با حذف اهرم ترمز دستی از بین دو صندلی و انتقال آن به انتهای کابین، یک فضای فلت و یک پارچه برای استراحت راننده ایجاد شده است.

مخزن سوخت 200 لیتری هم از دیگر مزایای این کامیونت است چرا که این مخزن در سایر کامیونت ها حداکثر 140 تن است.

قیمت و زمان عرضه

برای مدل هشت و نیم تن خواب دار فورس قیمت یک میلیارد و چهل میلیون تومان اعلام شده است که البته قرار است با تخفیف و در مرحله اول با قیمت 949 میلیون تومان به فروش برسد و این محصول آماده فروش است.

قیمت کامیونت فورس بهمن دیزل مدل شش تن اعلام نشده است اما به گفته روابط عمومی گروه بهمن قرار است ظرف دو ماه آینده به بازار عرضه شود.

با توجه به قیمت فراتر از یک میلیارد و صد میلیون تومانی رقبایی مانند کامیونت جک هشت و نیم تن با امکانات کمتر می توان فورس را یک محصول سرسخت برای آن ها دانست.

بیشتر بخوانید:

کامیون کمپرسی چاپار 3336 + مشخصات اولین کامیون یک شرکت خصوصی

موتور جدید کامیون های ایران خودرو دیزل

کامیون برقی بنز تولید خواهد شد + مشخصات فنی خودرو سنگین بنز

کامیون امپاور (EMPOWER) بهمن دیزل چه مشخصاتی دارد؟

Avatr 11 خودروی چینی طراحی شده توسط نادر فقیه‌زاده را بشناسید

گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و: می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟

گفت و گو با طراح تارا ایران خودرو؛ چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

لوگوی بوگاتی را چه کسی طراحی کرد؟ تاریخچه طرحی که ۱۱۰ سال تغییر نکرده

هزینه طراحی سمند، 206 صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی 

تست جاده‌ای و فنی خودرو دنا توربو تمام گازسوز ؛ قوی‌ترین خودرو ایران

خودرو اطلس ظاهری جدید روی باطن قدیمی + مشخصات فنی و قیمت

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایران خودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

از تندر ۹۰ جدید تا دنا گازسوز

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

همه مدیران عامل ایران خودرو ؛ فراز و فرودهای ۹ مدیرعامل گذشته

سایپا چگونه شکل گرفت؟ همه آنچه باید درباره تاریخچه سایپا بدانیم

تاریخ خودرو در ایران ؛ از سلیقه مظفرالدین شاه تا مینیاتوری که تیبا شد

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

رضا نیازمند که پیکان را برای خیامی ها انتخاب کرد از تاریخ صنعت خودرو می گوید

واردات خودرو ممنوع نیست ،دولت درحال تخلف است/ نتایج آزادسازی واردات خودرو

احتمال بازگشت خودروهای مزدا و همکاری با لادا و نیسان




33 دیدگاه

  1. بالای یک میلیارد پول بدی سرمایت بشه اب و اتش بعد باهاش ماهی ۱۰ میلیون کار کنی !تو ایران پر سود ترین کار تو خونه نشستنه دوران کار برای چندر قاز تمام شده

  2. تو ایران کار مفت باید بکنی من الان راننده اسنپ در شهر قم هستم کرایه را اینقدر پایین میزنه که فقط میتونی باهاش یک ادامس اربیت بخری 4500 تومان انصاف هم وجود نداره و حتی مخارج ماشین را در نمیاره وقتی یک پیچ شده 10000تومان و سم کلاچ 45000تومان چطور خرج و دخلمون جور در بیاد درامد به ریال و مخارج با دلار خنده داره انگار تو کشور خارجی داریم زندگی میکنیم البته فقط تو مخارج

  3. تو تکنولوژی الآن ترمز جلو کاسه ای آخه از روی چی کپی کردن ترمز کاسه ای برای جلو ضعیفترین ترمز هست و خطرناک چون هیچوقت نمیشه دوچرخ جلو رو دقیق میزون کرد موقع ترمز شدید به یک سمت میکشه نیسانهای قدیمی این مشکل رو داشتن الآن دیسکی شده عالین،، کاسه چرا آخه

  4. آشغال چینی.به خدا اون بنز مدل ۵۰ بهتر از این به راننده نون میده ماشین چینی سه سال برات نون میده بعدش میشه نون بر البته یه خوبی داره همه راننده ها بعداز چند سال میتونن مکانیکی بزنن
    داشتم که میگم.بنز ۵۴ داشتم چینی صفر هم داشتم

  5. کشنده هوو که همه ملت مسخرش میکردن مدل ۸۶الان میگن ۲میلیارد..خدایی هوو ماشین خوبیه بشرطی دستگاه پشتش بدرد بخور باشه..حالا فورس هم چینی باشه باز ۴سال خرج نداره میتونی دست و پایی کنی خرج خودتو دربیاری ماشین مدل پایین مثلا بنز هرچی درآمد جمع میکنی یه دفعه یه جایی خراب میشه که بدهکارم میشی پس نتیجه میگیریم که فورس خوبه ولی ما نداریم ایشالا خدا جور کنه بخریم

  6. آدمی که میره به یه کامیونت بالای یک میلیارد میده عقل توسرش نیست دوتاقسط اش که عقب بی اوفته زود میفروشه یکی دیگه رو هم بدبخت میکنه بایه ماشین چینی آشغا

  7. سلام.آقا وحید منم پارس آبادی هستم ایسوزو دارم ولی میخوام بفروشم فورس بخرم همون آشغالی که فرمودی از ماشین من بهتره پنج سال تمام هیچ خرج اسطلاکی نداره سالی ۲۵۰ میلیون پس انداز کنی صافی عالیه الان بخوای بری یه ایسوزو بخری مدل ۸۹ بهت میگن یک میلیارد دویست معلوم هم نیست که داخل موتورش چه وسایلی بکار رفته آیا جواب میده یا خونه خراب میکنه اونی هم دستت بود میگیره.ماشین صفر بهتره چینی هم باشه خرجش کم تره مثل ایسوزو موتورش ۱۰۰ میلیون پول نمیخواد تعمیرش کنی.یا حق

  8. س.خسته نباشین ببخشید کامیونت فورس موتورش چند لیتر روغن میگیره؟چون هرچی تو اینترنت گشتم چیزی پیدا نکردم.ممنون میشم پاسخ بدین باتشکر.

    • شخصا اعتقاد دارم یه ماشین نو چینی بهتر از یه ماشین کارکرده ژاپنی هست که از هیچ‌چیزش اطلاع نداری و یهو دستت رو می‌ذاره تو پوست گردو

      • سلام وقت بخیر دوستان عزیز ایشالله که هر کی هر آرزویی داره بهش برسه
        ولی باور کنید اینو جدی میگم پس گوش کنید
        اولا که من دو با ر ایسوزو صفر خریدم یه 89 صفر که به دلیل ایراد موتوری سال 92 فروختم خیلیم خرجش کردم و دومی هم سال 93خریدم صفر و باز هم تا 98 کار کرد و باز به ایراد افتاد ولی الان فورس خریدم شش تن کابین خابدار تا حالا هم خیلی خیلی ازش راضیم بخدا فقط اتاق خوابش میارزه به دوتا ایسوزو خیلی آپشن داره خیلی ماشین خوب و لوکسی هست ولی شما به اندازه ای که پول بدی اش میخوری الان مدل 97ایسوزو ۵تن رو داره با کارکرد 57هزار اتاق جدید داره میگه 2.100دو میلیارد و صد مگه چه خبره مگه چی داره با همون مبلغ دوتا فورس میشه خرید
        بعدشم هر ماشینی بستگی به راننده داره خوب رانندگی کنی با هر ماشینی راحت تا ۵سال بدونه خرج سوار میشی حالا چه چینی چه ژاپنی پس کم بگید ژاپنی چینی هرکس داره ژاپنی بخره ندارن چینی بستگی داره چطور راننده ای باشی… راننده خیلی داریم با همین ماشین های چینی 800هزار به بالا کار کردن ولی ماشین مثل عروسک هست و هنوز پلمپ
        به هر حال ایسوزو دیگه تولید نمیشه و کم کم رو به فراموشی می‌ره و همین فرش هم بهمن دیزل که ایسوزو میزنم داره تولید می‌کنه من داداشم تو بهمن دیزل کار می‌کنه 30درصد از فورس همون لوازم ایسوزو هست مثل شاسی اتاق دینام توربو شارژ و اینتر کولر استارت استوپ موتور یا خفه کن موتور دیفرنسیال عقب و……ولی شرکت به خاطر دولت و فروش ماشین جدید مجبوره محصول جدید بده به بازار بخاطر شورای رقابت و گیر های دولت و بروز سازی خط تولید .ایسوزو هم اول اینطوری بود اول وارد میشد یواش یواش شد خط تولید داخلی سازی خلاصه تو این مملکت دیگه یک میلیارد یعنی صد میلیون سال ۹۷ روز به روز هم ارزش پول بدتر میشه پس هرکس داشته باشه فورس بخره هم درآمد داره هم قول میدم سال دیگه فورس تا دو میلیارد می‌ره مطمئن باشید تا همین برج ۳ سال دیگه دو میلیارد رو رد می‌کنه چون خیلی خیلی کامیون خوش فروشی هست و خیلی هم استقبال شده از ماشین
        آخر حرفم این که ممنون که گوش دادید و ایشالا که همه هرچی که خیرشون باشه و خدا قسمت کنه نصیب بشه ایشالا که همیشه سلامت و موفق باشید
        اسمم کوچیکه همه کامیون دارا جمشید هست کاری هم داشتید 09187311858 در خدمتم

  9. یه ایسوزو مدل پایین بخری،تو بدترین حالت اگه صدتومنم خرجش کنی،یک عمر ازش میتونی کار بکشی،همه جا ارزششو میدونن،قطعه اصلی همه جا گیرت میاد.ماشین چینی هر یدک فروشی یه جور قطعه براش آورده،هیچکدامش هم کار نمیکنه.خلاصه جنازه ایسوزو به صفر چینی میارزه.داشتم که میگم

  10. سلام من از سال ۹۰ ایسوزو داشتم ماشین خوبی است بعد پایه یک گرفتم الوند ۹۴ گرفتم صفر ۸۵۰۰ تن ۲سالی داشتمش خوب بود اما ایرادهایی هم داشت الان فورس ۸تن نقدی خریدم واقعا با تجربه ای که از همه ماشینها داشتم تا الان در نوع خودش بهترین است همه امکانات رفاهی راننده در جاده برفی و گرم و بار ودست اندازی به لحاظ نرمی مثبت است واقعا دست سازندش درد نکنه انشاالله هر کس اهل کار باشد بهش برسه

  11. من از سال ۹۰ هیوندا کروس داشتم سال ۹۳ایسوزو بعد الوند ۸۵۰۰ سال ۹۴ بعد سال ۹۶ الوند نو خریدم الان فورس ۸۵۰۰ تازه گرفتم واقعا از همه نظر مصرف سوخت شتاب نرمی آپشن و بهترین کامیونت است پس لطفا تا سوار نشدید اینقدر اسم سازنده کشور را ربطی به کیفیت ماشین نیارید اگر تو قطعات چین دزدی نشه از آلمان و فرانسه و ژاپن هم بهتره اما متاسفانه تجار ایرانی کیفیت پایین را وارد بازار میکند برای سود بیشتر

  12. سلام دوست من صد در صد فورس قابل مقایسه با الوند نیست تمام اشکالاتی که در الوند بود مثله سربالایی گرم میکنه پرتاب باد کولر زود سوپر میزنه اصطحلاک لنت ترمز وخیلی ضعف دیگه این ماشین ندارش فورس را انتخاب کنید من نمی گم از ایسوزو بهتر ولی پا به پای هم قابل استفاده هستند هر چند آپشن فورس بیشتره

    • سلام.بر همگی من حدود چهار ماه فورس شش تن گرفتم با اتاق بار وکابین خواب دار قبلا شیلر داشتم حدود شش ماهی انصافا قابل مقایسه نیستن با بقیه کامیونت ها واقعا نرمن کابین خوابشون واقعا ارزش داره شتاب او کششون تو سربالای عالیه پول یه ماشین مدل نود هشتصد هزار کارکرد هست واقعا فورس عالیه …فقط مال من محدودیت سرعت داره فقط از دوستانی که فورس دارن راهنمای میخوام واسه برداشتن محدودیت ممنون او متشکر .09169614974

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط