کامیونت فورس بهمن دیزل چگونه است؟

از دست ندهید

طرح فروش ایران خودرو از یکشنبه آغاز خواهد شد / جزئیات این طرح چیست؟

طرح فروش ایران خودرو از روز یکشنبه آغاز خواهد شد. در این طرح، برای فروش فوق العاده سه خودرو...

مایکل مسی / Michael Masi مدیر مسابقات فرمول یک دیگر جایگاهی در FIA ندارد

مایکل مسی مدیر مسابقات فرمول یک در جدیدترین به روز رسانی مدیران فدراسیون جهانی حضور ندارد. به نظر می...

گروه صنعتی بهمن طی مراسمی کامیونت فورس بهمن دیزل را وارد بازار کرد. این کامیونت چه برتری هایی نسبت به رقبا دارد؟ قیمت و مشخصات فنی آن چیست؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: شرکت بهمن دیزل که شاخه تجاری ساز گروه بهمن است از کامیونت جدیدش با نام فورس در دو مدل هشت و نیم تن خواب دار (کابین خواب دار) و شش تن معمولی رونمایی کرد.

اما آیا این کامیونت می تواند در ترمیم ناوگان به شدت فرسوده حمل و نقل تجاری کشور نقشی را ایفا کند؟

چه کاربری هایی برای این کامیونت تعریف شده است و مشخصات فنی آن چیست؟

نمای ظاهری و قوای فنی

نمای ظاهری این کامیونت همان فرم مکعبی سایر کامیونت ها را دارد اما تلاش شده با استفاده از چراغ های بزرگ و جلو پنجره طرح کرومی کمی از سادگی آن کاسته شود.

هر دو سری هشت و نیم تن و شش تن فورس از یک موتور دیزلی 3700 سی سی ساخت کامینز با قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 490 نیوتون متر بهره گرفته اند.

کامیونت های رقیب مانند جک و فوتون هم دقیقا از همین پیشرانه استفاده می کنند.

این کامیونت از یک گیربکس شش سرعته دستی با فناوری شرکت ZF آلمان استفاده می کند.

این گیربکس قابلیت تحمل 550 نیوتون متر گشتاور را دارد.

رقبای فورس در این کلاس از گیربکس هایی با نهایت گشتاور 500 نیوتون متر استفاده می کنند و می توان گفت فورس از این لحاظ برتری دارد.

ترمز های این خودرو در جلو و عقب از نوع کاسه ای پنوماتیک (بادی) است.

کابین و امکانات رفاهی

یکی از نکات مثبت این کامیونت کابین آن با طراحی نسبتا جذاب و فضاسازی های مناسب است.

تعبیه مانیتور لمسی، استفاده از دریچه های گرد برای تهویه، تریم دو رنگ و … مواردی هستند که کمی از سادگی کابین این خودروی تجاری کاسته اند.

صندلی ها با روکش پارچه ای در شش جهت و به صورت دستی قابل تنظیم هستند و راحتی مناسبی دارند.

غربیلک فرمان طراحی نسبتا مدرنی دارد و خوش دست است و کلیدهای کنترل سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل هم روی آن جا خوش کرده اند.

در کامیونت فورس بهمن دیزل کیفیت مواد به کار رفته در آن خشک و معمولی اما برای یک خودروی تجاری قابل قبول است.

در فورس هشت و نیم تن خواب دار، یک نیم کابین برای خواب راننده در نظر گرفته شده است.

اما در هر دو مدل شش و هشت و نیم تن با حذف اهرم ترمز دستی از بین دو صندلی و انتقال آن به انتهای کابین، یک فضای فلت و یک پارچه برای استراحت راننده ایجاد شده است.

مخزن سوخت 200 لیتری هم از دیگر مزایای این کامیونت است چرا که این مخزن در سایر کامیونت ها حداکثر 140 تن است.

قیمت و زمان عرضه

برای مدل هشت و نیم تن خواب دار فورس قیمت یک میلیارد و چهل میلیون تومان اعلام شده است که البته قرار است با تخفیف و در مرحله اول با قیمت 949 میلیون تومان به فروش برسد و این محصول آماده فروش است.

قیمت کامیونت فورس بهمن دیزل مدل شش تن اعلام نشده است اما به گفته روابط عمومی گروه بهمن قرار است ظرف دو ماه آینده به بازار عرضه شود.

با توجه به قیمت فراتر از یک میلیارد و صد میلیون تومانی رقبایی مانند کامیونت جک هشت و نیم تن با امکانات کمتر می توان فورس را یک محصول سرسخت برای آن ها دانست.

بیشتر بخوانید:

کامیون کمپرسی چاپار 3336 + مشخصات اولین کامیون یک شرکت خصوصی

موتور جدید کامیون های ایران خودرو دیزل

کامیون برقی بنز تولید خواهد شد + مشخصات فنی خودرو سنگین بنز

کامیون امپاور (EMPOWER) بهمن دیزل چه مشخصاتی دارد؟

Avatr 11 خودروی چینی طراحی شده توسط نادر فقیه‌زاده را بشناسید

گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و: می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟

گفت و گو با طراح تارا ایران خودرو؛ چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

لوگوی بوگاتی را چه کسی طراحی کرد؟ تاریخچه طرحی که ۱۱۰ سال تغییر نکرده

هزینه طراحی سمند، 206 صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی 

تست جاده‌ای و فنی خودرو دنا توربو تمام گازسوز ؛ قوی‌ترین خودرو ایران

خودرو اطلس ظاهری جدید روی باطن قدیمی + مشخصات فنی و قیمت

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایران خودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

از تندر ۹۰ جدید تا دنا گازسوز

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

همه مدیران عامل ایران خودرو ؛ فراز و فرودهای ۹ مدیرعامل گذشته

سایپا چگونه شکل گرفت؟ همه آنچه باید درباره تاریخچه سایپا بدانیم

تاریخ خودرو در ایران ؛ از سلیقه مظفرالدین شاه تا مینیاتوری که تیبا شد

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

رضا نیازمند که پیکان را برای خیامی ها انتخاب کرد از تاریخ صنعت خودرو می گوید

واردات خودرو ممنوع نیست ،دولت درحال تخلف است/ نتایج آزادسازی واردات خودرو

احتمال بازگشت خودروهای مزدا و همکاری با لادا و نیسان

9 دیدگاه

  1. بالای یک میلیارد پول بدی سرمایت بشه اب و اتش بعد باهاش ماهی ۱۰ میلیون کار کنی !تو ایران پر سود ترین کار تو خونه نشستنه دوران کار برای چندر قاز تمام شده

  2. تو ایران کار مفت باید بکنی من الان راننده اسنپ در شهر قم هستم کرایه را اینقدر پایین میزنه که فقط میتونی باهاش یک ادامس اربیت بخری 4500 تومان انصاف هم وجود نداره و حتی مخارج ماشین را در نمیاره وقتی یک پیچ شده 10000تومان و سم کلاچ 45000تومان چطور خرج و دخلمون جور در بیاد درامد به ریال و مخارج با دلار خنده داره انگار تو کشور خارجی داریم زندگی میکنیم البته فقط تو مخارج

  3. تو تکنولوژی الآن ترمز جلو کاسه ای آخه از روی چی کپی کردن ترمز کاسه ای برای جلو ضعیفترین ترمز هست و خطرناک چون هیچوقت نمیشه دوچرخ جلو رو دقیق میزون کرد موقع ترمز شدید به یک سمت میکشه نیسانهای قدیمی این مشکل رو داشتن الآن دیسکی شده عالین،، کاسه چرا آخه

  4. آشغال چینی.به خدا اون بنز مدل ۵۰ بهتر از این به راننده نون میده ماشین چینی سه سال برات نون میده بعدش میشه نون بر البته یه خوبی داره همه راننده ها بعداز چند سال میتونن مکانیکی بزنن
    داشتم که میگم.بنز ۵۴ داشتم چینی صفر هم داشتم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تیگو ۸ پرو با قیمتی پُررو / واقعیت‌ها درباره آمار فروش و قیمت این خودرو در کشورهای همسایه

تیگو ۸ پرو با قیمت نجومی خود کاری کرد که مفصل‌هایمان از هم جدا شد. زمانی که تعداد صفرهای...

سایپا تراکتور تولید می کند / تفاهم‌ نامه همکاری...

طی تفاهم‌ نامه همکاری بین سایپا و تراکتورسازی تبریز ، در سایت سوریه سایپا تراکتور و دیگر محصولات شرکت تراکتورسازی تبریز تولید خواهد شد. بیت...

گرانترین پیکان در بازار خودرو + جدول قیمت پیکان...

با وجو آنکه چندین سال از توقف تولید پیکان در کشور می گذرد، اما هنوز این خودرو خریدار دارد. طبق جدول قیمت پیکان در...

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی...

با بررسی سایت ایرلاین ریتینگ ، امن‌ ترین خط هوایی جهان و نیز فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ مشخص و...

نمایشگاه موتورسیکلت و تجهیزات جانبی چگونه بود؟ + از...

نمایشگاه موتورسیکلت با نمایش موتورسیکلت‌هایی مانند طرح هارلی، وسپا، پیاجو و پژو بسیار جذاب بود اما چه شرکت هایی در این نمایشگاه حاضر بودند...

پست‌های مرتبط