تمرین اول گرندپری ابوظبی؛ مکس جلوتر از مرسدس ها

از دست ندهید

تمرین اول گرندپری ابوظبی ۲۰۲۱ دقایقی پیش به پایان رسید. مکس ورستپن راننده تیم ردبول در این تمرین توانست سریعترین زمان را به ثبت برساند. مرسدس ها هم در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – آخرین گرندپری فصل ۲۰۲۱ یکشنبه هفته آینده در شهر ابوظبی برگزار می شود. پیش از برگزاری این مسابقه، تیم ها خود را برای تعیین خط فردا آماده می کنند. در نتیجه امروز دو تمرین در پیست جدید یاس مارینا برگزار می شود.

تمرین ۶۰ دقیقه ای اول در شرایطی برگزار گردید که دمای هوا ۲۶ درجه و دمای سطح آسفالت به ۳۹ درجه رسیده بود. معمولاً رانندگان و تیم ها در تمرین اول با شرایط پیست آشنا می شوند. از همین رو نمی توان نتیجه این تمرین را به کل آخر هفته تعمیم داد.

رانندگان در تمرین اول گرندپری ابوظبی با سِت آپ های خودرو خود آشنا می شوند. تیم ها شرایط چسبندگی آسفالت را بررسی می کنند و عملکرد تایرها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وتل و رایکونن اسپین شدند

تمرین اول گرندپری ابوظبی شاهد صحنه های جذابی بود. از همان ابتدای این تمرین، ورستپن و همیلتون هر دو برای ثبت دورهای سریع در پیست حضور داشتند. وتل و رایکونن هم از جمله رانندگانی بودند که در تمرین خود اسپین شده و از مسیر مسابقه خارج شدند.

چالش ترمزگیری مرسدس ها

چیزی که در این تمرین بسیار به چشم آمد؛ چالش ترمزگیری مرسدس ها در مسیر مسابقه بود. بوتاس و همیلتون هر دو در اولین پیچ پیست یاس مارینا از مسیر خارج شدند. اما هیچ کدام از آنها آسیبی به خودرو خود وارد نکردند.

بیشتر رانندگان در تمرین اول گرندپری ابوظبی از تایرهای سافت (قرمز رنگ) استفاده کردند. به همین دلیل در طول این تمرین شاهد ثبت زمان های سریع از سوی رانندگان ردبول و مرسدس بنز بودیم.

ثبت زمان های سریع

لوئیس همیلتون نخستین راننده ای بود که زمان سریع خود را ثبت کرد. او توانست برای مدتی کوتاه با زمان ۱:۲۷.۱۴۸ در رده اول حضور داشته باشد. اما رقیب اصلی او یعنی مکس ورستپن به سرعت دورهای سریع خود را ثبت کرد.

راننده هلندی تیم ردبول که توانسته بود زمان ۱:۲۵.۶۰۲ را ثبت کند؛ با بهره گرفتن از اسلیپ استریم خودرو آلپین باز هم این زمان را کاهش داد. این سریعترین زمان ثبت شده در تمرین نخستی بود که موجب قرار گرفتن مکس در رده اول شد.

۱:۲۵.۰۰۹ سریعترین زمان ثبت شده در تمرین اول گرندپری ابوظبی بود. پس از ثبت این زمان فوق العاده، بوتاس و همیلتون هم سعی کردند زمانی مشابه داشته باشند؛ اما هر دوی آنها تا پایان تمرین نخست نتوانستند موفق به انجام این کار شوند.

مرسدس ها در رده های دوم و سوم

پس از اتمام این تمرین بوتاس راننده فنلاندی مرسدس در رده دوم حضور یافت. زمانی که والتری در تابلو به نمایش گذاشت، ۱:۲۵.۲۰۵ بود. فاصله زمانی والتری و مکس ۰.۱۹۶ ثانیه بود. اما کارشناسان باور داشتند که مکس به دلیل بهره گیری از اسلیپ استریم یک خودرو دیگر توانسته بود این زمان سریع را ثبت کند.

لوئیس همیلتون نیز با زمان ۱:۲۵.۳۵۵ در رده سوم قرار گرفت. البته دور سریع لوئیس به دلیل اینکه از مسیر اصلی مسابقه خارج شده بود، پاک شد. اگر دور سریع این راننده بریتانیایی پاک نمی شد، فاصله او و مکس تنها ۰.۰۳۳ ثانیه بود!

همیلتون در شرایطی که به رده سوم اکتفا کرد که با فاصله زمانی ۰.۳۴۶ ثانیه ای نسبت به مکس حضور داشت. هم لوئیس و هم والتری بطور کلی از بالانس اتومبیل خود راضی نبودند.

سرجیو پرز که ثانیه های آخر این تمرین توانست دور سریعی داشته باشد، زمان ۱:۲۵.۳۶۳ ثانیه ای را ثبت کرد. راننده مکزیکی ردبول در رده چهارم قرار گرفت؛ اما فاصله او با بوئیس همیلتون تنها ۰.۰۰۸ ثانیه بود. می توان گفت که پرز نسبت به گرندپری های قبلی، رقابت در ابوظبی را بسیار خوب شروع کرد.

رانندگان آلفاتائوری در میان هفت رده اول

یوکی سونودا راننده تیم آلفاتائوری پس از پرز در رده پنجم قرار گرفت. پیر گسلی هم تیمی او هم در رده هفتم دیده شد. اما میان راننده های این تیم، فرناندو آلونسو در رده ششم حضور داشت تا نشان داد آلپین برای گرندپری ابوظبی حرف هایی برای گفتن دارد.

فراری تست آیرودینامیک داشت

رانندگان فراری موفق شدند در میان ده راننده اول ترین نخست گرندپری ابوظبی حضور داشته باشند. لکلرک که در دقایق ابتدایی این تمرین برای فراری تست آیرودینامیک انجام می داد، با ۰.۸۳۷ ثانیه اختلاف نسبت به مکس در رده هشتم قرار گرفت.

سنسورهای آیرودینامیکی بر روی خودرو لکلرک در تمرین اول گرندپری ابوظبی
سنسورهای آیرودینامیکی بر روی خودرو لکلرک در تمرین اول گرندپری ابوظبی

ده رده اول را کارلوس ساینر از فراری و سباستین فتل از استون مارتین تمام کردند. ساینز در طول این تمرین چندین بار در ترمزگیری ها اشتباه کرد و موجب شد تایر جلو فراری او قفل کند.

تمرین دوم گرندپری ابوطبی در ساعت ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

POS NO DRIVER CAR TIME GAP LAPS
۱ ۳۳ Max Verstappen RED BULL RACING HONDA ۰۱:۲۵.۰ ۲۳
۲ ۷۷ Valtteri Bottas MERCEDES ۰۱:۲۵.۲ +۰.۱۹۶s ۲۷
۳ ۴۴ Lewis Hamilton MERCEDES ۰۱:۲۵.۴ +۰.۳۴۶s ۲۵
۴ ۱۱ Sergio Perez RED BULL RACING HONDA ۰۱:۲۵.۴ +۰.۳۵۴s ۲۴
۵ ۲۲ Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA ۰۱:۲۵.۴ +۰.۳۶۹s ۲۳
۶ ۱۴ Fernando Alonso ALPINE RENAULT ۰۱:۲۵.۶ +۰.۶۱۶s ۲۶
۷ ۱۰ Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA ۰۱:۲۵.۸ +۰.۸۱۳s ۲۸
۸ ۱۶ Charles Leclerc FERRARI ۰۱:۲۵.۸ +۰.۸۳۷s ۲۰
۹ ۵۵ Carlos Sainz FERRARI ۰۱:۲۵.۹ +۰.۸۷۷s ۲۶
۱۰ ۵ Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES ۰۱:۲۶.۰ +۰.۹۹۸s ۲۶
۱۱ ۳۱ Esteban Ocon ALPINE RENAULT ۰۱:۲۶.۰ +۱.۰۱۶s ۲۵
۱۲ ۴ Lando Norris MCLAREN MERCEDES ۰۱:۲۶.۱ +۱.۱۱۴s ۲۶
۱۳ ۷ Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI ۰۱:۲۶.۲ +۱.۱۸۰s ۲۵
۱۴ ۹۹ Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI ۰۱:۲۶.۴ +۱.۴۰۰s ۲۵
۱۵ ۱۸ Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES ۰۱:۲۶.۶ +۱.۵۹۹s ۲۶
۱۶ ۳ Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES ۰۱:۲۶.۷ +۱.۶۶۷s ۲۹
۱۷ ۸۹ Jack Aitken WILLIAMS MERCEDES ۰۱:۲۷.۵ +۲.۴۷۲s ۲۷
۱۸ ۶ Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES ۰۱:۲۷.۵ +۲.۴۷۸s ۲۷
۱۹ ۴۷ Mick Schumacher HAAS FERRARI ۰۱:۲۷.۷ +۲.۶۸۹s ۲۴
۲۰ ۹ Nikita Mazepin HAAS FERRARI ۰۱:۲۸.۳ +۳.۲۹۶s ۲۲

بیشتر بخوانید:

بادوام ترین خودروهای ۲۰۲۱ را بشناسید؛ تسلا در میان بی‌ دوام‌ ترین ها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط