تست فنی قوی ترین خودرو ایران ؛ تست خودرو دنا توربو تمام گازسوز 

از دست ندهید

دنا توربو تمام گازسوز  قوی ترین خودرو ایران است اما آیا این خودرو توانسته است مشکلات خودروهای گازسوز را حل کند؟

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو (ایپکو)، چند سالی است که روی موتور EF7 توربو تمام گازسوز کار می‌کند.

در سال ۹۸ برای اولین بار از این موتور که روی یک خودرو سورن نصب شده بود رونمایی شد.

اما پس از دوسال این محصول به تکامل نسبی رسیده و روی خودرو دنا نصب شده است.

دنا توربو تمام گازسوز یک خودرو با پتانسیل خیلی خوب برای بازار خودرو، بخصوص ناوگان عمومی محسوب می‌شود. این خودرو مشکلاتی را که به عنوان معایب خودروهای گازسوز است را برطرف کرده است.

بخصوص بزرگترین مشکل خودروهای گاز سوز یعنی افت توان نه تنها برطرف شده است بلکه تبدیل به قوی‌ترین خودرو ایرانی شده است و رانندگی لذت بخشی را ارایه می دهد.

دنا توربو تمام گازسوز

اما زیربندی خودرو نیاز به تغییر دارد و باید برای سیستم جدید مناسب‌سازی شود تا شاهد فرمان پذیری و ترمز گیری در حد توان و گشتاور موتور خودرو باشیم.

اما دوام قطعات خودرو هنوز برای ما مشخص نیست، زیرا این موتور نمونه اولیه است و فعلا در حال تست‌های مختلف هستند ولی طبق گفته مهندسان ایپکو، تمامی قطعات موتور بعد از ۲۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بررسی خواهند شد و در آینده گزارش این بررسی را منتشر خواهیم کزد.

مشخصات فنی دنا توربو گازسوز

قدرت موتور EF7 توربو تمام گازسوز برابر است با ۱۷۰ اسب بخار که ۲۰ اسب بخار از خودرو دناپلاس توربوشارژر بیشتر است.

همچنین گشتاور این خودرو ۲۵۰ نیوتن متر است که حدود ۳۵ نیوتن متر نیز از دناپلاس توربو شارژر بیشتر است.

به خاطر این افزایش توان و گشتاور که نسبت به موتور EF7 توربوشارژر انجام شده، این دنا در حال حاضر قوی ترین خودرو ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

تست جاده‌ای و فنی خودرو دنا توربو تمام گازسوز

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایران خودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

از تندر ۹۰ جدید تا دنا گازسوز

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

همه مدیران عامل ایران خودرو ؛ فراز و فرودهای ۹ مدیرعامل گذشته

سایپا چگونه شکل گرفت؟ همه آنچه باید درباره تاریخچه سایپا بدانیم

تاریخ خودرو در ایران ؛ از سلیقه مظفرالدین شاه تا مینیاتوری که تیبا شد

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

رضا نیازمند که پیکان را برای خیامی ها انتخاب کرد از تاریخ صنعت خودرو می گوید

واردات خودرو ممنوع نیست ،دولت درحال تخلف است/ نتایج آزادسازی واردات خودرو

احتمال بازگشت خودروهای مزدا و همکاری با لادا و نیسان




3 دیدگاه

  1. سلام کاشکی یکم کامل تر و جامع تر توضیح میدادین
    و تست ۰ تا ۱۰۰ قرار می‌دادین و هیچ چیز درباره
    فضای صندوق که با خودروهای گاز سوز فرق داره نگفتین
    خیلی ناقص بود حداکثر دور گشتاور کجاست در کل
    خیلی از بیت ران بیشتر انتظار می‌رفت
    با تشکر

  2. الان چندتا شرکت دارن خدمات آبسوز کردن خودرو انجام میدن و مثلاً با بیست و پنج میلیون تومان خودرو تمام آبسوز میکنن ، کاش ساپکو هم این موتور رو آبسوز کنه و باعث بشه مردم به خودروسازان داخلی امیدوار بشن.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط