مدیر پروژه توسعه رانا پلاس از عرضه رانا پلاس نیمه اتوماتیک از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.
بیت ران – حمیدرضا حاجی اسماعیلی گفت: نظر به استقبال بازار از خودروی رانا پلاس گیربکس دستی با موتور TU5، در مرحله نخست این پروژه، تجهیز راناپلاس به گیربکس شش سرعته دستی با موتور ارتقا یافته TU5 پلاس در دستور کار قرار گرفت. ضمن تجهیز آن به سقف شیشهای، استفاده از فرمان برقی نیز با هدف کسب حداکثری رضایت مشتری به این خودرو افزوده شد. در مرحله دوم نیز، طراحی و توسعه رانا پلاس شش سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) با موتور TU5 پلاس در حال انجام است.
آغاز تولید انبوه در بهار ۱۴۰۱
وی با اشاره به پروژه طراحی و تولید رانا پلاس نیمه اتوماتیک (AMT)، تولید انبوه این محصول را در سه ماهه اول سال آینده پیشبینی و تصریح کرد: تاکنون چندین دستگاه از این محصول به عنوان نمونه اولیه برای انجام کالیبراسیون تولید شده است. در ادامه آزمونهای ارزیابی طراحی نیز بر آن اعمال خواهد شد.
مکانیزم تعویض دنده رانا پلاس اتوماتیک چگونه است؟
مدیر پروژه رانا پلاس نیمه اتوماتیک، بهبود در بخش تعویض دنده محصول را از جمله تفاوت با نوع رانا پلاس دانست. به گفته وی مکانیزم تعویض دنده راناپلاس AMT به صورت چرخشی است. ضمن سادگی در عملکرد و استفاده توسط راننده، دارای طرح جدید و جذابی است.
حاجی اسماعیلی افزود: هم چنین در این مدل از رانا قابلیت تعویض دنده به صورت دستی توسط راننده از طریق افزودن بازوهایی در دو طرف پشت غربیلک فرمان فراهم شده است. این قابلیت با هدف کاربرد راحتتر و جذابیت بیش تر در رانندگی در برخی خودروهای لوکس اتوماتیک تحت عنوان «تیپترونیک» تعبیه میشود.
وی یادآور شد: در ارتقای خودروی رانا پلاس از پنج دنده به شش دنده و سپس به شش دنده نیمه اتوماتیک AMT، با توجه به ارتقای عملکرد موتور از TU5 معمولی به TU5 پلاس، مزیتهایی برای محصول ایجاد شده که سبب راحتی و رضایت بیشتر در رانندگی خواهد شد.
مشخصات فنی خودرو براساس اعلام ایران خودرو
نوع موتور | TU5P | |
حجم موتور (cc) | ۱۵۸۷ | |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه | |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه | |
نسبت تراکم | ۱۰.۵ | |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ | |
سیستم انژکتوری | پاشش چند نقطهای | |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۹۰ | |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲ | |
سیستم انتقال قدرت | دستی ۶ سرعته | |
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) | ۵.۵ | |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۶.۸۸ | |
طول خودرو (mm) | ۴۲۹۲ | |
عرض خودرو(mm) | ۱۶۸۴ | |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۵۳ | |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۴۴۵ | |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۱۶۴ | |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۵۰ | |
حجم فضای صندوق عقب (Lit) | ۴۰۰ |
تجهیزات خودرو بر اساس اعلام ایران خودرو
ترمز | ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب کاسه ای | |
کیسه هوای ایمنی | راننده و سرنشین جلو | |
فرمان | برقی | |
سیستم تهویه | تنظیم دستی | |
سیستم صوتی | رادیو پخش | |
چراغها | مجموعه چراغهای جلو و عقب جدید – مهشکن جلو و عقب – چراغ خطر سوم – تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل -سیستم روشنایی موقت در محیطهای تاریک | |
سقف شیشه ای (پاناروما) | دارد (یک دست مشکی) | |
آینهها | آینههای جدید راهنما دار- تنظیم آینه های جانبی برقی – آینه روی آفتابگیر سمت شاگرد | |
شیشه ها | شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی | |
تزئینات | تریم مشکی | |
تجهیزات ایمنی | سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) – سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز – هشداردهنده موانع عقب – سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) – قفل مرکزی با ریموت کنترل – کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع | |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچ فولادی | |
صندلی | مجموعه صندلی های جدید مشابه پژو ۲۰۷ با روکش جدید- صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع – پشت سری صندلی های جلو با تنظیم ارتفاع -پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی | |
سایر تجهیزات | فرمان برقی ،کروز کنترل ، ستون فرمان جمع شونده(تلسکوپی) – بازکن قفل در صندوق عقب از داخل – صفحه نمایشگر روی داشبورد – نمایشگر دمای محیط – سیستم قطع خودکار سوخت – سیستم کنترل بخار بنزین – جلو پنجره طرح جدید-دستگیره ها و زههای جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)-غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه MFC(کلیدهای کنترلی)- دسته راهنما و دسته برف پاک کن طرح ۲۰۶- مجموعه رودریها (دارای مدالیون با پارچه)- جلو آمپر دیجیتالی با هشدار کمربند-آنتن اکتیو- عایق صداگیردر موتور |
بیشتر بخوانید:
سلام و خسته نباشید میخواستم خواهش کنم از زمان عرضه رانا پلاس amt یا روند پیشرفتش یه گزارش تهیه کنید
واقعا ایران خودرو شورش رو در آورده الان ۱۴۰۲ هستیم هنوز عرضه نشده این گیربکس با رانا
سلام،اگه سیستم گیریبکسش کیفیتش خوب باشه خیلی عالی میشه،و نکته ازار دهنده اینه که چرا تهویه اتومات اصافه نمیشه واسه این تغییر لازمه،حالا رینگ و مانیتور رو سفارشی کنن!
رینگ اسپرت و تهویه اتومات و مانیتور واسه شرکت تولید کننده هزینه انچنانی نداره،اگه اضافه بشه عالی میشه واقعا
رانا کلأ جا واسه اصافه کردن اپشن زیاد داره