Avatr 11 خودروی چینی طراحی شده توسط نادر فقیه‌زاده را بشناسید

از دست ندهید

Avatr 11 امروز رسماً در شانگهای چین رونمایی شد. خودرویی که نخستین محصول برند Avatr Technology بشمار می رود که پیش تر با نام Changan NIO می شناختیم. این محصول شتاب صفر تا صد کیلومتر ۴ ثانیه ای دارد. اما مهمتر از همه موارد فنی، Avatr 11 توسط نادر فقیه‌ زاده طراح ایرانی اسبق خودروهای BMW طراحی شده است.

خودرو برقی Avatr 11
خودرو برقی Avatr 11

بیت ران – محمد فتح‌اللهی: ماه ها قبل تصاویر مبهمی در صفحه شخصی نادر فقیه‌ زاده در اینستاگرام منتشر شد. خودرویی که تصور می شد BMW X8 (مدل کوپه X7) باشد. اما روزها گذشت و نادر فقیه زاده خبر مهمی را در فضای اینستاگرام منتشر کرد.

نخستین تصویری که از Avatr 11 در اینستاگرام نادر فقیه زاده منتشر شد.
نخستین تصویری که از Avatr 11 در اینستاگرام نادر فقیه زاده منتشر شد.

پروژه ای به نام Avatr11 که نخستین محصول برند جدید Avatr Technology محسوب می شود. خودرویی که پلت فرم آن CHN نام گذاری شده و به معنای Changan، هوآوی (Huawei) و CATL است.

Tan Benhong مدیر عامل کمپانی Avatr می گوید شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۴ ثانیه است و از شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی پشتیبانی می کند.

Avatr11 را بشناسیم

Avatr 11 خودرویی تمام برقی با EV است. این خودرو یک شاسی بلند کوپه الکتریکی بشمار می رود که توسط چانگان، هوآوی و کمپانی تأمین کننده باتری CATL توسعه یافته است.

در مراسم رونمایی از این خودرو گفته شد که پلت فرم این خودرو نهایی شده و اولین خودرو تجاری به رنگ سفید نیز از خط تولید شرکت Avatr خارج شده است.

امروز در زمان معرفی این خودرو گفته شد که نخستین مدل از خودروهای Avatr 11 در سه ماهه دوم سال آینده میلادی به دست مشتریان خواهد رسید.

کمپانی Avatr سطح محاسباتی خودران این خودرو جدید را ۴۰۰ tops اعلام کرده است. این رقم اعلام شده عددی است که Avatr 11 در هر ثانیه می تواند آن را محاسبه کند. این عدد البته بسیار کمتر از رقم محاسباتی ۱,۰۱۶ Tops است که NIO در زمان معرفی سدان برقی ET7 اعلام کرده بود.

علاوه بر این موارد، توان پیمایش مسیرهایی بیش از ۷۰۰ کیلومتر نیز در نوع خود بسیار قابل توجه است. امروز در زمان معرفی این خودرو در شانگهای تأکید شد که Avatr 11 توسط تیم آلمانی این کمپانی طراحی شده است.

زبان طراحی منحصر به فرد

خودرو Avatr11 را قطعاً با چراغ های LED منحصر به فرد آن بخاطر خواهیم داشت. خطوطی که به هیچ عنوان تکراری نیست و فراموش نشدنی هستند. این خطوط انحصاری را می توان در نمای کناری و نمای عقب خودرو نیز به راحتی شناخت و درک کرد.

نمای جلوی Avatr 11
نمای جلوی Avatr 11

مهمترین نکته در طراحی این خودرو نبود تزئینات اضافی در بدنه آن است.

نمای چراغ Avatr 11
نمای چراغ Avatr 11

Avatr11 یک خودرو باهوش!

مثلث احساسی Avatr 11
مثلث احساسی Avatr 11

Avatr11 محصولی است که کاملاً بر هوش هیجانی تمرکز دارد. این خودرو سناریوهای بسیاری را درک خواهد کرد. سناریوهایی که بر پایه رفتار انسانی است. مانند خونگرم بودن و با ملاحظه بودن که این رفتار را به گفته مدیران Avatr می تواند با سایر خودروها نیز به اشتراک بگذارد.

در کنفرانس خبری معرفی Avatr11 تنها قسمت ثابت خودرو نشان داده شد. اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو در کنفرانس محصول نهایی در بهار سال آینده اعلام خواهد شد. در ین کنفرانس همچنین تأکید شد که در طول پنج سال آینده چهار محصول جدید به برند Avatr اضافه خواهند شد.

درباره Avatr چه می دانیم؟

در بیستم ماه می ۲۰۲۰ (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) کمپانی Chongqing Changan Automobile که با نام چانگان می شناسیم، نام شرکت زیر مجموعه خود را تغییر داد. این شرکت Changan Weilai New Energy Automobile Technology نام داشت که از آن تاریخ به بعد با نام Avatr شناخته می شود.

Avatr برای این ایجاد شد که با همکاری با هوآوی و CATL یک مجموعه فن‌آوری و نوآوری خودرو را تشکیل دهد. محصولات این شرکت تنها خودرو نخواهد بود. بلکه گفته می شود در آینده ای نزدیک نام Avatr را در خانه هایمان نیز خواهیم دید.

چانگان که در ابتدای تشکیل این شرکت ۹۵/۳۸ سهام آن را در اختیار داشت پس از سرمایه گذاری شرکت های دیگر سهم خود را به ۳۹/۰۲ درصد کاهش داد. کمپانی Catl نیز پس از چانگان با ۲۳/۹۹ درصد سهام عمده سهم Avatr را در اختیار دارد.

به گفته رسانه های چینی، پشت پرده برند Avatr، برندهای سقوط کرده چینی بسیاری دیده می شوند. شرکت های خودروسازی سنتی و قدیمی چینی علاوه بر تلاش سخت برای تغییر شکل، به دنبال راه های جدیدی برای توسعه و پیشرفت وسایل نقلیه برقی هستند. برند Avatr یکی از آنهاست.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی نادر فقیه‌زاده از ب ام و

تست جاده‌ای و فنی خودرو دنا توربو تمام گازسوز ؛ قوی‌ترین خودرو ایران

احتیاط! دلالان مشغول کارند؛ خودرو پراید ۱۹۰ میلیونی وجود خارجی ندارد + قیمت انواع پراید

جدیدترین مسئول قیمت گذاری خودرو مشخص شد / شورای رقابت حذف شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط