چهار محصول جدید بهمن موتور در راه بازار / به روزرسانی فیدلیتی و دیگنیتی؟

از دست ندهید

بهمن موتور بزودی چهار محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد.این چهار محصول شامل ون باری، خودرو سدان و دو شاسی بلند است. نسخه های قدرتمندتر و مجهزتر دیگنیتی و فیدلیتی نیز در راه است.

بیت ران – مهدی درفشی: امروز نشست خبری مدیران بهمن موتور با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور و عضو هیات مدیره گروه بهمن، علی پور ابراهیم آبادی رییس هیات مدیره بهمن موتور، نیما مومنی مدیر تحقیقات و بازاریابی و فروش، پارسا نوری معاون مهندسی و اسماعیل نوروزی مدیر کسب و کار حضور داشتند.

محصولات جدید بهمن موتور در راه بازار

ضرابیان در مورد عرضه محصولات جدید به بازار گفت: چهار محصول جدید شامل یک نوع ون باری در گروه تجاری سبک، یک نوع خودروی سواری و دو نوع خودروی SUV جدید طی شش تا هفت ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. : دیگنیتی پرستیژ (DIGNITY PRESTIGE)، فیدلیتی پرستیژ (FIDELITY PRESTIGE)، رسپکت (RESPECT) و اینرودز (INROADS) خودروهای جدیدی هستند که به زودی عرضه خواهند شد.

نسخه های قدرتمندتر فیدلیتی و دیگنیتی در راه بازار؟

مدیرعامل بهمن موتور در این باره گفت: در فیدلیتی پرستیژ که موتور قوی تری هم خواهد داشت، در بخش ایمنی سیستم Advanced Driver – Assistance Systems) ADAS) وجود دارد. این سیستم شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، حرکت بین خطوط و چند سیستم دیگر است. ضمن این که در دیگنیتی پرستیژ هم موتور ٢ لیتری با ٢٣٠ اسب بخار روانه بازار خواهد شد.

مشخصات سدان جدید بهمن موتور چیست؟

بهمن رسپکت به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است. این موتور ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد و نیروی آن به واسطه جعبه دنده CVT به محور جلو منتقل می شود. بهمن رسپکت به شش کیسه هوا و تجهیزاتی مثل ESP، EBA، HSC و HAC مجهز است. طول این خودرو حدود ۴.۶ متر و فاصله بین دو محور آن، ۲۷۰۰ میلی متر است. از تجهیزات رسپکت می توان به رینگ های ۱۷ اینچی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، صندلی های چرمی، نور پردازی کابین، صندلی برقی شش جهته راننده، صندلی برقی چهار جهته سرنشین جلو، گرمکن صندلی جلو و چراغ های LED اشاره کرد.

حداقل داخلی سازی محصولات بهمن موتور چند درصد است؟

ضرابیان گفت: مطابق الزام‌ های قانونی، شروع تولید همه محصولات این گروه با داخلی‌ سازی حداقل ۲۰ درصدی خواهد بود. البته افزایش درصد داخلی سازی همه محصولات به صورت جدی در دستور کار است. به طوری که دو محصول شاسی بلند گروه بهمن، تا پایان سال به داخلی‌سازی بیش از ۳۰ درصدی خواهند رسید.

وی افزود: این شرکت برنامه داخلی‌ سازی بیش از ۵۰ درصدی برای ون باری و سدان رسپکت که در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت اضافه خواهد شد را در دستور کار دارد. البته این محصولات با داخلی‌ سازی ۳۰ درصدی طی دو سال عرضه خواهند شد.

سرمایه گذاری بهمن موتور روی برندهای اختصاصی

ضرابیان در این خصوص گفت: : با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این شرکت روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کرده تا در شرایط ضروری و اضطراری، بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد. همچنان‌ که دو محصول SUV بهمن‌موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است.

شرکای احتمالی گروه بهمن در صورت احیای برجام

وی در این باره گفت: همه شرکت‌ های خارجی که تا پیش از اعمال تحریم‌ها با این گروه کار می کردند و اکنون همکاری ما با آنها به حالت تعلیق درآمده، همچنان شریک ما باقی خواهند ماند. گروه بهمن با شرکت‌های مزدا، گریت وال، هاوال و FAW در حوزه خودروهای سواری و SUV و با شرکت های ایسوزو، SAIC-MAXUS و FAW در حوزه خودروهای تجاری، پس از رفع احتمالی تحریم‌ها ادامه همکاری خواهد داشت. مزدا بیش از ۶۷ سال شریک تجاری گروه بهمن بوده است و قطعا این همکاری با رفع محدودیت های بین المللی ادامه خواهد داشت.

ورود بهمن موتور به صادرات خودرو

مدیرعامل بهمن موتور در مورد ورود به صادرات خودرو گفت: ما به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلند مدت که سبب ایجاد مزیت و تراز تجاری مثبت برای ما خواهد شد، نگاه می‌کنیم. مجموعه گروه بهمن هم اکنون روی صادرات خودروهای تجاری برنامه داریم. همچنین در برنامه، حضور طولانی مدت در بازارهای خارجی به ویژه بازارهای منطقه را داریم.

مشکلات روش های فروش و عرضه خودرو توسط بهمن موتور

ضرابیان گفت: سیاست بهمن فروش فوری خودروها با زمان تحویل ۳۰ روزه و تحویل قطعی خودرو به تمام خریداران است. روند ثبت نام و فروش نیز مطابق الزامات و محدودیت های تعریف شده است. مشکلاتی که در روند ثبت نام به وجود می آید نیز ناشی از تقاضای بالای بازار و البته محدودیت تعداد خودروی تجاری شده جهت عرضه است. دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی در طی دوره های فروش اینترنتی گذشته در مراحل ابتدایی تولید انبوه قرار داشتند. مسلما با برنامه ریزی صورت پذیرفته در افزایش تیراژ تولید ماهیانه عرضه محصولات با تعداد بیشتری در مراحل فروش آتی خواهد بود.

او ادامه داد: بستر فروش اینترنتی مورد استفاده توسط شرکت بهمن موتور متعلق به شرکت مگا و درگاه اینترنتی iranecar.com است. این شرکت موظف به تامین امنیت ثبت نام و اطلاعات مشتریان است.

وی افزود: تنها امکان این گروه، تلاش برای افزایش تیراژ تولید خودروهاست تا ظرفیت فروش ماهانه خود را افزایش دهد. تلاش این گروه برای افزایش تیراژ تولید و رسیدن به هدف عرضه ۹ هزار دستگاه فیدلیتی تا پایان سال ادامه دارد. اما مشکلاتی مانند کمبود کانتینر و تراشه های الکترونیکی که صنعت خودرو را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار داده، رسیدن به این هدف را سخت تر از گذشته کرده است.

افتتاح سالن ساین آف و به روز رسانی تجهیزات خطوط تولید

در نشست خبری مدیران بهمن موتور با اصحاب رسانه، علی پور ابراهیم آبادی رییس هیات مدیره شرکت بهمن موتور، در مورد اقدامات این شرکت برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی گفت: افتتاح سالن ساین آف، به روز رسانی خط رنگ و تهیه تجهیزات مدرن کنترل کیفی خودروها پس از تولید، در دستور کار است.

ابراهیم آبادی افزود: در سال های گذشته ۱۲ هکتار به مجموع فضای تولیدی و انبارهای کارخانه بهمن موتور افزوده شد. همچنین توسعه و ساخت سالن های پرس بدنه، سالن مونتاژ مجزا برای محصول فیدلیتی و خرید تجهیزات برای ایجاد خط تست دوم نیز انجام شده که با راه اندازی این خط تست طی چند ماه آتی، ظرفیت تولید شرکت بهمن موتور افزایش خواهد شد.

تحریم ها و کاهش تیراژ تولید

وی گفت: در دوران تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، با مشکلات زیادی همراه بودیم. اما با توجه به اینکه یک مجموعه چالاک هستیم، با همت همه متولیان و دست اندرکاران بهمن موتور توانستیم بر بسیاری مشکلات فائق آییم.

بیشتر بخوانید:

ام وی ام X22 پرو در راه بازار / هاچ بک کراس چینی با موتور یک لیتری!
پیکاپ کلوت مکث موتور رونمایی شد + تست رانندگی و زمان عرضه



1 دیدگاه

  1. هوالخالق قادرمتعال والرؤوف؛ سلام خداقوت.
    تنوع، بهینه سازی وکیفیت تولیدوبه روزرسانی آن مطابق باسلایق وعلایق مردم(مشتریان) وبه ویژه متعادل نمودن قیمت هابرای حفظ وراضی نگهداشتن مشتریان توسط مجموعهٔ مسؤولین و دست اندرکاران محترم بهمن خودروموجب تشکروانتظارخواهدبود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط