ایلان ماسک در یک روز ۳۶ میلیارد دلار ثروتمندتر شد

از دست ندهید

ایلان ماسک ، با سفارش صدهزارتایی هرتز کورپوریشن برای تسلا، در یک روز ۳۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد؛ این درآمد روزانه در تاریخ شاخص میلیاردرهای بلومبرگ بی‌سابقه است.

بیت ران – هرتز کورپوریشن، ابرشرکت اجاره و لیزینگ خودرو آمریکایی، تعداد صد هزار از خودرو مدل ۳ تسلا را سفارش داد، قیمت هر دستگاه از این خودرو از چهل هزار دلار شروع می‌شود. هرتز با این کار باعث شد ایلان ماسک در یک روز ۳۶/۲ درآمد داشته باشد.

دارایی خالص ایلان ماسک اکنون بیشتر از ۲۸۸/۶ میلیارد دلار است که این رقم از ارزش بازار شرکت اکسان موبیل، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان یا نایکی نیز بیشتر است.

به گزارش finance.yahoo، سهام تسلا بعد از انتشار خبر سفارش هرتز، سیزده درصد افزایش یافت و ارزش بازار آن به مرز یک تریلیون دلار رسید.

ماسک با سرعت زیادی از رقبای میلیاردر خود پیشی گرفته‌ است؛ بعد از او، جف بزوس، مدیرعامل آمازون، با دارایی خالص ۱۹۲/۶ میلیارد دلار در جایگاه دوم دارد.

جهش شگفت‌آور ثروت ماسک هم‌زمان با وضع مالیات بر سود سرمایه دولت جو بایدن برای ثروتمندان آمریکا اتفاق افتاده است.

با وضع این قانون، افرادی که سالانه یک میلیارد دلار یا سه سال متوالی صد میلیون دلار درآمد داشته‌ باشند، ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند.

بخش اعظمی از ثروت ماسک به سهام وابسته است و همین امر باعث شده تا او بدون داشتن دارایی نقدی زیادی، به ثروتمند‌ترین فرد در جهان تبدیل شود.

او به عنوان مدیرعامل تسلا، حقوقی دریافت نمی‌کند و طبق اسناد شرکت، بخشی از سهامش نیز به عنوان وثیقه برای وام‌های شخصی استفاده شده است.

ماسک در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) به هیئت منصفه فدرال اعلام کرده بود که با وجود ثروت زیادش، پول نقد زیادی ندارد و حتی سال گذشته در توییتر اعلام کرد که تصمیم دارد خانه‌ و تقریباً تمام دارایی‌های فیزیکی‌اش را بفروشد.

سهام تسلا در هفته‌های اخیر، حتی قبل از سفارش هرتز کورپوریشن، ۴۵ درصد افزایش یافته بود و حالا این شرکت ارزشی برابر ۱/۰۱ تریلیون دلار دارد.

این درصد از دو برابر افزایش همه ۵۰۰ سهام برتر بازار بورس سهام نیویورک نیز بیشتر است؛ دلیل این افزایش سهام را می‌توان توجه سرمایه‌گذاران به فناوری‌های زیست‌محیطی و برقی بودن خودروهای تسلا دانست.

افزایش سهام تسلا تنها منبع افزایش ثروت ایلان ماسک نیست. سرمایه‌گذار‌های مختلف و سودآوری این سرمایه‌گذاری‌ها تنها در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) حدود ۸ میلیارد دلار به دارایی خالص او اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

طراحی خودرو از صفر تا صد؛ گام به گام با یک مرکز حرفه ای

چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

مصاحبه اختصاصی بیت ران با طراح شاهین سایپا ؛ گامی به جلو

طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر۹۰ زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

منبع: دیجی کالا

 




2 دیدگاه

  1. بهتره بنویسید ایلان ماسک برابر با ۳ ماه حقوق یک کارگر در یک روز ثروتمند شد.

    اگر ثروت امروز ایلان ماسک رو بر ۸۵ میلیون‌ جمعیت ایران تقسیم کنیم برابر بر ۱۲ میلیون تومن ثروت میشود که نزدیک ۳ ماه حقوق یک کارگر هست تازه به وسعت جمعیت ایران

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط