پیکاپ کلوت مکث موتور رونمایی شد + تست رانندگی و زمان عرضه

از دست ندهید

ابهام بر سر قیمت خودروهای یورو 5

خودروسازان وجود تحریم ها و توزیع سوخت بی کیفیت در کشور را عاملی می دانند که مانع از تولید...
تسلا همچنان پیشتاز؛

خودروی برقی با بیشترین پیمایش رونمایی شد

تسلا همچنان پیشتاز است و این بار خودروی برقی با بیشترین پیمایش را رونمایی کرده است. بیت ران - تسلا...

گیگافکتوری در بریتانیا صنعت خودروسازی را متحول خواهد کرد؟

آیا اولین گیگافکتوری در بریتانیا صنعت خودروسازی را متحول خواهد کرد؟ بیت ران - استارتاپ بریتیش‌ولت قصد دارد اولین کارخانه‌...

پیکاپ کلوت مکث موتور در شهرک صنعتی ماموت خودرو و با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد. این پیکاپ در واقع همان دایون v5 چینی است که قرار است به زودی با برند مکث موتور و نام کلوت راهی بازار شود.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: مکث موتور یک شرکت نوپا و زیر مجموعه ماموت خودرو است که به گفته بابک وطن خواه مدیر بازاریابی و فروش مکث موتور قرار است بال آسیایی شرکت ماموت خودرو باشد.

پیکاپ کلوت اولین محصول ارایه شده توسط مکث موتور است که در سگمنت N1 (خودروهای سبک تجاری) قرار می گیرد.

این خودرو همان دایون V5 چینی است که قرار است با نام کلوت راهی بازار ایران شود.

طراحی ظاهری

نمای ظاهری این خودرو مخصوصا در قسمت جلو و جانبی یاد آور پیکاپ x کلاس مرسدس بنز است.

چراغ های جلو که از نوع هالوژن هستند ابعاد هماهنگی با بدنه خودرو دارند و کشیدگی آن ها باعث شده تا چهره خودرو اخمو به نظر برسد.

استفاده از جلو پنجره طرح کروم مات که طراحی و جانمایی مناسبی دارد و با چراغ های جلو هم یکپارچه به نظر می رسد، به زیبایی بصری نمای جلو کمک زیادی کرده است.

حجم پردازی های نمای جانبی باعث شده خودرو کسل کننده نباشد و سایز هفده اینچی رینگ های خودرو هم به اسپرت و متفاوت جلوه دادن آن کمک کرده است.

شیشه های جانبی ارتفاع کمی دارند و بسیار شبیه مرسدس x کلاس طراحی شده اند.

جانمایی یک رول بار کوچک در قسمت محفظه بار خودرو هم منطقی و کاربردی است.

نکته مثبت طراحی جانبی استفاده از رکاب های پهن است که باعث سهولت ورود یا خروج از خودرو می شود.

سایز آینه های جانبی بزرگ و هماهنگ با ابعاد بدنه است.

نمای عقب خودرو بیش از حد ساده طراحی شده است و استفاده از سپر کوتاه مشکی رنگ باعث شده تا خیلی اقتصادی دیده شود.

اما به نظر می رسد ارتفاع بالای سپر زاویه خروج خوبی را برای گذر از مسیرهای صعب العبور فراهم کند.

فضای بار این خودرو از رقبایی مانند KMC T8، آمیکو آسنا، فوتون تونلند و… بزرگ تر طراحی شده و قابلیت حمل بار تا یک تن را دارد که بیشترین در میان رقباست.

کابین

داخل کابین پیکاپ کلوت مکث موتور نسبتا مدرن طراحی شده است اما کیفیت مواد پلاستیکی از نوع خشک و کاملا معمولی است هرچند از رقیبی مانند آمیکو آسنا به مراتب بهتر است.

یک نمایشگر هشت اینچی با جانمایی و کیفیت لمس مناسب وظیفه سیستم های چند رسانه ای را بر عهده دارد.

ارگونومی کابین مطلوب است و تقریبا تمامی ادوات در دسترس هستند هر چند طراحی پنل تهویه مطبوع می توانست بهتر باشد.

صندلی ها با چرم مصنوعی اقتصادی روکش شده اند و تقریبا راحت هستند اما عمق در برگیری زیادی ندارند که دلیل آن می تواند تجاری بودن خودرو و ایجاد فضای بیشتر در کابین باشد.

 

تجهیزات

در بخش تجهیزات این خودرو به صندلی های برقی جلو با تنظیم شش جهته برقی، زیر آرنجی، آینه های جانبی برقی راهنما دار، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمزهای دیسکی در جلو به همراه ABS و EBD، سیستم ورود بدون کلید، سامانه کنترل پایداری (ESP) و قفل برقی سه حالته دیفرانسیل مجهز شده است.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پیشرانه پیکاپ کلوت مکث موتور یک موتور توربوشارژر 2.4 لیتری و از نسل چهارم میتسوبیشی است.

این پیشرانه قادر است تا قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون متر را به سر فلایویل منتقل کند.

گیربکس این خودرو هم از نوع شش سرعته ساخت شرکت زومکس چین است.

آزمون رانندگی

با فشردن دکمه استارت در سمت راست فرمان پیشرانه با صدایی نرم استارت می خورد.

لرزش موتور کم است و عایق بندی کابین هم کاملا معمولی است.

پدال کلاچ نرم است و با فشردن آن و درگیر کردن گیربکس دستی در دنده یک خودرو حرکت می کند.

کورس دنده ها کوتاه است اما دنده دو به سه سخت جا می رود.

شتاب خودرو در عمل هیچ هم خوانی با اعداد اعلامی شرکت ندارد و در کمال تعجب خودرو در دورهای پایین کاملا تنبل است.

حس شتاب گیری در این خودرو در حد یک خودروی 140 اسب بخاری است.

بوی دیسک و صفحه کلاچ خودرو هم بلند شده است که به گفته مسوول فنی شرکت به دلیل فشار آوردن نفرات قبلی به خودرو است.

این دلایل اصلا قابل قبول نیستند چرا که این خودرو قرار است به عنوان یک خودروی کار و آفرود به بازار عرضه شود و باید تاب فشارهای بسیار بالاتر را هم داشته باشد.

توربو خودرو تاخیر دارد و هرچند که از دور موتور دو هزار وارد مدار می شود اما تنها در دورهای بالاتر از چهار هزار به فشار بوست بالای خود می رسد و کشش خودرو خوب می شود که در آن موقع هم نوبت تعویض دنده بعدی فرا می رسد!

سیستم پایداری خودرو عمل کرد قابل قبول و دقیقی دارد و می‌توان در شرایط بحرانی روی آن حساب باز کرد.

خودرو علی رغم گفته های مدیران شرکت رانندگی روانی ندارد که عوامل آن یکی تنظیم نامناسب فشار بوست توربو و درنتیجه توزیع نامناسب قدرت و گشتاور و دیگری هم ناهماهنگی موتور و گیربکس خودرو است به طوری که حس می‌کنید قدرت خودرو در حال تلف شدن است و به چرخ ها منتقل نمی‌شود.

نکته مثبت این خودرو هندلینگ و چسبندگی خوب آن به سطح مسیر است و خودرو کاملا توی دست است اما به دلیل طول بسیار کوتاه مسیر تست امکان ارزیابی پارامترها در سرعت های بالای هفتاد کیلومتر وجود نداشت.

قیمت، زمان عرضه و خدمات پس از فروش

بابک وطن خواه مدیر بازاریابی و فروش شرکت مکس موتور زمان عرضه این خودرو را آذرماه سال جاری عنوان کرد و درباره قیمت خودرو هم گفت قرار است این محصول با قیمت زیر هشتصد میلیون تومان به بازار عرضه شود.

این محصول دارای شصت هزار کیلومتر یا سه سال گارانتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

فوتون تونلند؛ وانت میان رده چینی + عکس و مشخصات فنی

وانت جک T8 در ایران ؛ بررسی مشخصات فنی و ظاهری و قیمت احتمالی

10 آفرودر برتر جهان را بشناسیم؛ یک فهرست هیجان انگیز

سوزوکی جیمنی یا تویوتا لندکروزر ؛ کدام آفرودر بهتری هستند؟

گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

طراحی خودرو از صفر تا صد؛ گام به گام با یک مرکز حرفه ای

چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

مصاحبه اختصاصی بیت ران با طراح شاهین سایپا ؛ گامی به جلو

طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

 

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مکث تیارا و ناگفته ها درباره این خودرو / کراس‌اووری که BAIC نیست!

مکث تیارا محصول برند BAIC چین نیست! بلکه این خودرو را سال‌ها قبل یکی از زیر مجموعه‌های گمنام زوتی...

خودروهای آینده بازار ایران بررسی شدند / پاسپورت ایرانی...

خودروهای آینده بازار ایران همانطور که انتظار می رفت، تماماً چینی هستند. البته نه چینی های مطرح در بازار جهانی. بلکه با دانگ فنگ...

بررسی ویژگی‌های کشنده دافران ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

کشنده دافران محصول شرکت شایان دیزل که یک کشنده تمام اتوماتیک و پر آپشن است، چه ویژگی هایی دارد؟ آیا می تواند رانندگان را...

انجمن صنعت موتورسیکلت به دنبال توقف تولید طرح هوندا...

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه توقف تولید هوندا ۱۲۵ از اهداف انجمن است، اعلام کرد: نود درصد از کاربری موتورسیکلت کشور تجاری...

قوی‌ترین موتور سه سیلندر معرفی شد ؛ موتور سه...

موتور سه سیلندر پاشش مستقیم، به عنوان قوی‌ترین موتور سه سیلندر در خانواده موتور سه سیلندر بنزینی ایران خودرو  در حاشیه دوازدهمین همایش موتورهای...

پست‌های مرتبط