موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

از دست ندهید

جدیدترین مسئول قیمت گذاری خودرو مشخص شد / شورای رقابت حذف شد

جدیدترین مسئول قیمت گذاری خودرو بطور رسمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام و شورای رقابت از...

فروش ویژه ایران خودرو با 4 محصول + زمان و محصولات

فروش ویژه ایران خودرو با 4 محصول آغاز می شود. زمان اجرای طرح و مدل محصولات را بخوانید. بیت ران...

دیگنیتی بهمن موتور در بازار خودرو چین مشتری دارد؟

دیگنیتی بهمن موتور امسال در بازار چین کمترین میزان فروش را تجربه کرد. این کراس اوور یکی از محصولات...

موتور تندر ۹۰ سایپا چیست؟ این موتور از کجا آمده است و چه تفاوتی با موتور اصلی شرکت رنو دارد؟ ایران خودرو چه موتوری را انتخاب کرده است؟

بیت ران – مهدی درفشی: شرکت سایپا قصد دارد با موتور جدید که تا کنون در محصولات خود استفاده نکرده است تندر ۹۰ خود را تولید کند.

مگا موتور در حال کار روی پیشرانه ی ۱۶ سوپاپ است. این پیشرانه شباهت های بسیاری با EC5 دارد. احتمالا روی محصول جدید سایپا نصب شود. بنظر می رسد موتور تندر ۹۰ سایپا  این موتور باشد.

شرکت مگا موتور در حال کار روی موتور جدید و ۱۶ سوپاپ است. این موتور شباهت های بسیاری با موتور EC5 پژو سیتروئن دارد. احتمالا پیشرانه ۱۶ سوپاپ مگا موتور روی محصول سایپا که پایه آن پلتفرم P90 خواهد بود استفاده شود.

پلتفرم P90 همان پلتفرم خودروی تندر۹۰ است که با توجه به استانداردهای روز، به روز رسانی شده است. از لحاظ ظاهری نیز احتمالا این خودرو تفاوت های بسیاری با تندر۹۰ خواهد داشت.

موتور EC5 پژو سیتروئن پایه یکسانی با موتور Tu5 پژو ۲۰۶ و موتور Tu5 پلاس تارا دارد.

گفتنی است پیشتر مدیر‌عامل سایپا هم سخن از تندر ۹۰ ایرانی گفته بود.

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفته بود: « پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلت فرم پایه N90 بوده و به همین دلیل تولید تندر 90 روی این پلت‌فرم بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا در حال بررسی و پیگیری است.»

تست های تندر 90:

سایپا آریو یا رنو تندر 90 پلاس؛ کدام اتوماتیک برتر است؟

تست تندر تا دو قدمی مرگ

آزمون؛ تندر۹۰ زحمت‌کش!

بازار و صنعت خودرو

تندر ۹۰ ایران خودرو

ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر ۹۰ با موتور EF7 است. پس از ترک رنو از ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام، تولید تندر ۹۰ در دو شرکت ایران خودرو و سایپا قطع شد.

بر اساس قرار داد ال ۹۰ هر دو خودروساز اجازه استفاده از پلت فرم تندر ۹۰ را در محصولات خود دارند اما بزرگترین مشکل وارداتی بودن قطعات موتور و بسیاری از قطعات گیربکس این خودرو در ایران است.

 

موتور تندر ۹۰ در ایران توسط شرکت مگاموتور تنها مونتاژ می‌شد و بیشتر قطعات موتور از سایت‌های مختلف رنو به ایران وارد می‌شد گیربکس هم روال مشابهی داشت و در شرکت چرخشگر تبریز مونتاژ می‌شد.

بیش از ۶۰ درصد خودرو  تندر ۹۰ در ایران ساخت داخل شده بود اما گلوگاه اصلی تولید این خودرو یعنی موتور و گیربکس باقی مانده بود که حتی با وجود تولید بیش از ۱۵ ساله این خودرو، دانش ساخت موتور و گیربکس به شرکت‌های ایرانی انتقال پیدا نکرده بود.

حالا ایران خودرو می‌خواهد با قرار دادن موتور و گیربکس خود دوباره تندر ۹۰ را تولید کند. این شرکت حتی می‌تواند با تغییر طراحی بدنه این خودرو مانند کاری که با پژو ۳۰۱ و تارا کرد؛ محصولی را با برند و طراحی بدنه خود و با نامی دیگر وارد بازار کند.

بیشتر بخوانید:

تولید تندر 90 ایرانی در سایپا

طراحی خودرو از صفر تا صد؛ گام به گام با یک مرکز حرفه ای

چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

مصاحبه اختصاصی بیت ران با طراح شاهین سایپا ؛ گامی به جلو

طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

8 دیدگاه

    • کلا ال نود یه موتور و گیر بکس بدرد بخور داره مگه نه از ظاهرش کسی راصی نیست مسخرها یه چی سر هم بشه جا ال نود بندازن به مردم…

    • حالا میخوان موتور پژو بزارن در عوض قیافه اش قشنگ کنن تنها هنر خودروساز ایرانی تغیبرات در جلو و عقب خودروهاست

  1. با سلام
    با موتور جدید اصلا ارزش خرید نداره من ال نود داشتم
    فقط به خاطر موتور و گیربکس که عالی بود خریدم ۱۰ سال داشتن حتی یک بار به تعمیر گاه نرفتم موتورهای گروه پژوه بعدچند سال باید سر سیلندر باز کنی

  2. سلام ال نود خودش چیه که بخان موتورشم ایرانی بزارن حتما تو سربالایی عقب عقب برمیگرده یا هر روز باید در تعمی گاه باشیم

  3. ببخشیدموتوروگیربگس و۳۵درصدحساب میکنین؟ایناروکم کنی یه خودروچی داره؟اگ‌موتوروگیربکسوخودتون تولیدمیکردین میشدچنددرصدتولیدداخل؟

  4. تندر 90 فقط به خاطر موتور و گیربکس معرکه ای که داشت مردم میخریدن ، حالا سایپا و ایران‌خودرو میخواد با یه موتور آشغال جیب ملت رو نشونه بگیرن🤥🤥🤥

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

AvtoVAZ روسیه و موتورهای پیشنهادی برای تندر ۹۰ سایپا / مشخصات فنی موتورها

AvtoVAZ قرار است تندر ۹۰ را دوباره در ایران زنده کند. این خودروساز روسی را بیشتر با محصولات لادا...

تغییر پروتکل های سفر با هواپیما / مسافران اربعین...

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جزئیات تغییر پروتکل های سفر با هواپیما و الزامات سفر مسافران اربعین گفت. بیت ران - میراکبر رضوی سخنگوی سازمان...

برجام در بازار خودرو چه تاثیری دارد؟ / حباب...

یک فعال صنعت خودرو معتقد است حباب ۵۰ درصدی در قیمت برخی خودروها وجود دارد. وی همچنین به تاثیر برجام در بازار خودرو خوش...
نمایشگاه خودرو وزارت صمت چگونه خواهد بود؟

وزارت صمت وعده داد: تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و...

مسولان وزارت صمت از تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap یا حدا شونده به عنوان برنامه های این وزارتخانه خبر...

قیمت خودرو در برخی مدل ها کاهش یافت +...

قیمت خودرو در برخی مدل ها کاهش یافت. 207 اتومات کلاه قرمزی به 500 میلیون تومان رسید. تارا اتومات با 25 میلیون کاهش به...

پست‌های مرتبط