در حالی از یک سال و نیم گذشته واردات خودروهای ایرانی به سوریه ممنوع شده، که ایران خودرو کارخانهای با سه سالن مجهز در کشور سوریه احداث کرده است. اما چرا؟
بیت ران – با وجود اینکه از سالهای گذشته، ایرانخودرو کارخانهای با سه سالن مجهز در کشور سوریه احداث کرده است، اما مجوز واردات خودرو ساخت ایران از سوی دولت این کشور، طی دستکم یک سالو نیم اخیر لغو شدهاست و هیچ خودروی ایرانی اجازه ورود به سوریه را ندارد.
دولت سوریه مجوز واردات خودرو ایرانی را لغو کردهاست. این تصمیم در حالی از سوی دولت سوریه اتخاذ شده که از سالهای گذشته، ایرانخودرو کارخانهای با سه سالن مجهز در این کشور احداث کرد.
در حالی افزایش صادرات خودرو یکی از برنامههای اصلی وزارت صمت در دولت سیزدهم اعلام شدهاست که سوریه به عنوان یکی از کشورهای همسو با دولت ایران، واردات خودرو ایرانی را ممنوع کردهاست.
هیچ خودرو تولید داخل ایران اجازه ورود به سوریه را ندارد
این بررسی نشان میدهد که تدوین و اعمال برخی استانداردهای سختگیرانه از سوی دولت سوریه، از جمله دلایل ممنوعیت واردات خودرو و قطعات از ایران بودهاست، در حالی که دولت سوریه تعرفه واردات خودرو از ایران را نیز افزایش دادهاست.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تایید ممنوعیت واردات خودرو و قطعات خودرو ساخت ایران از سوی سوریه، این تصمیم را تنها شامل خودروهای ایرانی ندانست و عنوان کرد که این ممنوعیت برای تولیدات سایر کشورها نیز اعمال شدهاست.
به گفته محمدرضا نجفیمنش، دولت سوریه در حالی مجوز واردات خودرو از ایران به همراه دیگر کشورها را صادر کردهاست که نبود ارز کافی و نگرانی از جهش نرخ ارز در این کشور، دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم عنوان شدهاست.
ایرانخودرو در تلاش است تا مقامات سوریه را مجاب کند تا اجازه واردات به تولیدات ایرانی داده شود
وی با اعلام اینکه ایران از سالهای گذشته، کارخانه تولید خودرو مجهز به سه سالن را در سوریه احداث کرد، یادآور شد که از سال گذشته، مذاکرات میان شرکت ایرانخودرو با نخستوزیر و وزارت صنایع سوریه برای صدور دوباره مجوز واردات خودرو از ایران آغاز شدهاست و ایرانخودرو در تلاش است تا مقامات و تصمیمگیران این کشور را مجاب کند تا با توجه به وجود تنها کارخانه سه سالنی خودرو از ایران در این کشور، اجازه واردات به تولیدات ایرانی داده شود.
به گفته نجفیمنش، مذاکرهکنندگان ایرانی همچنین راهکارهایی برای عدم نیاز به نقلوانتقال ارز جهت واردات خودرو از ایران را به مقامات دولت سوریه ارائه دادهاند و ایجاد خط اعتباری از طریق بانک توسعه صادرات ایران، از جمله این راهکارها برای تشویق دولت سوریه به واردات مجدد خودرو از ایران است.
به گزارش تجارتنیوز، براساس گزارش روابط عمومی اتاق تهران، ممنوعیت واردات خودرو ساخت ایران به سوریه در حالی طی بیش از یک سال گذشته برقرار شدهاست که خودروسازان ایرانی به دنبال ورود به دیگر بازارهای منطقه از جمله ارمنستان هستند و حتی بازار جمهوری آذربایجان را نیز در دستورکار قرار دادهاند.
بیشتر بخوانید:
کاوازاکی نینجا ZX-25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی
قیمت موتورسیکلت های هوندا ۱۲۵ ، اسکوتر، race و موتورهای street
وضعیت بازار خودرو چگونه است؟ / آیا خودرو ارزان خواهد شد؟
قیمت محصولات پارسیان موتور ، بهمن، مدیران خودرو، سایپا، ایران خودرو
مسیر ترانزیتی ایران-فنلاند راه اندازی می شود/ توافقات ترانزیتی ایران و پاکستان
نیاز آمریکا به ۸۰ هزار راننده کامیون برای حل بحران حمل و نقل کالا
اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند
نسخه کامل مستند “آن مرد با ماک آمد” درباره زندگی اصغر قندچی پدر صنعت کامیون ایران
کامیون امپاور (EMPOWER) بهمن دیزل چه مشخصاتی دارد؟
کامیون برقی بنز تولید خواهد شد + مشخصات فنی خودرو سنگین بنز
تفاوت های مرسدس بنز آکتروس و آکسور
تاریخچه شرکت عقاب افشان و بررسی محصولات آن
کامیون مرسدس بنز واگن هود + مشخصات فنی و امکانات
کامیون کمپرسی چاپار ۳۳۳۶ + مشخصات اولین کامیون یک شرکت خصوصی
وظیفه ریتاردر چیست؟ اشتباه رایج در تشخیص ریتاردر و خفه کن خودروهای سنگین
هپکو ابر شرکت ایرانی از کجا به کجا رسید؟