فاجعه‌ای به نام سوزوکی بالنو / صفر ستاره ایمنی برای هاچبک اقتصادی ژاپنی‌

از دست ندهید

امروزه اکثر خودروهای تولیدی از لحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار دارند و در تصادفات رخ داده می‌توانند به خوبی از جان سرنشینان خود دفاع کنند. اما هاچبک سوزوکی بالنو در تست شاخه لاتین انکپ بسیار ضعیف ظاهر شده و نتوانسته حتی یک ستاره از این موسسه دریافت کند!

بیت ران – امروزه اکثر خودروهای تولیدی از لحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار دارند. در تصادفات رخ داده می‌توانند به خوبی از جان سرنشینان خود دفاع کنند. اما گاها مدل‌هایی نیز پیدا می‌شوند که عملکرد بسیار ضعیفی در تست‌های ایمنی از خود به نمایش می‌گذارند. هاچبک سوزوکی بالنو یکی از این مدل‌هاست که در تست شاخه لاتین انکپ بسیار ضعیف ظاهر شده و نتوانسته حتی یک ستاره از این موسسه دریافت کند.

عملکرد سوزوکی در ایمنی افتضاح است؟

این اولین بار نیست که محصولی از سوزوکی در تست‌های لاتین انکپ عملکرد ناامیدکننده‌ای ارائه می‌کند. زیرا همین دو ماه قبل بود که مدل سوئیفت نیز با صفر ستاره ایمنی تست‌های این موسسه را ترک کرد. قبل‌تر و در اواخر سال ۲۰۲۰ هم مدل S Presso از سوزوکی در کسب ستاره ایمنی از انکپ ناکام باقی مانده بود.

سوزوکی بالنو در آمریکای لاتین بطور استاندارد از دو ایربگ بهره می‌برد. با وجود این در تست محافظت از سرنشین بزرگسال موفق به دریافت امتیاز ضعیف ۲۰ درصد شده است. در بخش محافظت از خردسالان وضعیت حتی از این هم بدتر بوده و امتیاز آن به ۱۷ درصد تنزل پیدا کرده است. نگاهی دقیق‌تر به نتایج موجود نشان می‌دهد محافظت بالنو از سر و گردن سرنشینان مناسب است. اما احتمال صدمه دیدن زانوی راننده و سرنشین کناری به علت مچاله شدن قسمت پایین کابین بالاست.

سوزوکی بالنو در برخورد جانبی ضعیف ظاهر شده و در محافظت از سینه سرنشینان شکست خورده است. این خودرو در بخش حفاظت از اثر شلاقی هم بدلیل نبود ملزومات جذب ضربه در پشت، نمره خیلی پایینی را دریافت کرده است. نکته تامل‌برانگیز اینکه این خودروی ارزان‌قیمت ژاپنی فاقد تجهیزات محافظت از سر است، به همین خاطر لاتین انکپ از انجام تست برخورد جانبی با ستون صرف نظر کرده است.

انتقاد دبیر ارشد لاتین انکپ از سوزوکی

آقای الخاندرو فوراس، دبیر ارشد لاتین انکپ عملکرد ضعیف بالنو تنها چند هفته پس از سوئیفت را بسیار مایوس‌کننده نامیده و از کم توجهی سوزوکی به مشتریان این منطقه انتقاد کرده است. این موسسه در کنار سوزوکی بالنو، نسخه سدان تویوتا یاریس را نیز ارزیابی کرده است. این خودرو که در برزیل و تایلند تولید می‌شود، موفق به کسب فقط یک ستاره ایمنی از پنج ستاره ممکن شده است.

ناگفته نماند مدل پایه سوزوکی بالنو در اروپا با ۶ ایربگ به فروش می‌رسد و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در آن موجود است. با اتکا به این تجهیزات بالنو توانسته از یورو انکپ سه ستاره ایمنی دریافت کند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم در حال حاضر تکنولوژی‌های مربوط به پیشگیری از تصادف نیز امتیازات خاص خود را دارند و نبود آنها باعث افت امتیاز می‌شود. همچنین دارا بودن ایربگ و کابین مستحکم دیگر به معنای ایمنی بالا و کسب امتیازی مناسب نیست. حال تصور کنید خودرویی هم فاقد تکنولوژی‌های پیشگیری از تصادف و تجهیزات ایمنی مناسب است و هم کابین آن در تصادفات به راحتی از هم می‌پاشد. امتیاز ایمنی چنین خودرویی باید چند باشد آقای مطمئن؟

منبع: دیجیاتو

بیشتر بخوانید:

شورلت کوروت جدید با یک موتور هیولا

 




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط