سوخت های کربن خنثی در خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی

از دست ندهید

تلاش شرکت های خودروساز ژاپنی برای برای استفاده از سوخت های کربن خنثی در خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی آغاز شده است.

بیت ران – شرکت های خودروسازی ژاپنی شامل تویوتا موتور و مزدا موتور در تلاش برای استفاده از سوخت های کربن خنثی در خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی هستند.

تویوتا روز شنبه اعلام کرد با چهار شرکت خودروسازی ژاپنی دیگر برای بررسی امکان استفاده از سوخت های پاک برای خودروهای موتور احتراق داخلی شامل هیدروژن و سوختهای مصنوعی مشتق شده از زیست توده همکاری خواهد کرد.

این شرکتها علاوه بر تویوتا، شامل مزدا موتور، سوبارو، یاماها موتور و کاوازاکی هوی اینداستریز هستند. این خبر در رویدادی در اوکایاما واقع در غرب ژاپن اعلام شد.

این خبر، باور فراگیر در میان خودروسازان ژاپنی را نشان می دهد که انواع مختلف خودروها شامل هیبریدی، برقی و هیدروژنی در کربن‌زدایی صنعت خودرو در دهه های آینده نقش ایفا خواهد کرد.

دیدگاه مذکور برخلاف دیدگاه خودروسازان دیگر مانند جنرال موتورز، جگوار لندروور و ولوو کار است که قصد دارند فقط با فروش خودروهای برقی، از هم اکنون تا دو دهه آینده به وضعیت کربن خنثی دست پیدا کنند.

سوخت های کربن خنثی در خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی

تلاش برای نجات مشاغل مربوط به قطعات موتور احتراقی

موتورهایی که با سوخت های کربن خنثی کار می کنند، تلاشی برای نجات صدها هزار شغل مربوط به قطعات موتور احتراقی هستند که در صورت تغییر جهت کامل صنعت خودروسازی به سوی خودروهای برقی در ژاپن محو خواهند شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد تویوتا ماه گذشته در اظهاراتی گفته بود موتورهای سنتی نیاز به تغییرات جزئی مانند تغییر سیستم تامین و تزریق سوخت دارند تا قادر باشند با هیدروژن کار کنند.

با تشدید مقررات محیط زیستی از سوی کشورهای جهان، خودروسازانی نظیر تویوتا تولید خودروهای برقی را افزایش می دهند. ژاپن اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به وضعیت کربن خنثی دست پیدا کند و استفاده از سوخت هیدروژنی را ترویج می کند.

به گزارش ایسنا، تویوتا برای عرضه ۱۵ مدل خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده و ۱۳.۵ میلیارد دلار در یک دهه آینده برای توسعه ظرفیت تولید باتری سرمایه گذاری می کند. با این حال همزمان به ساخت خودروهایی که با هیدروژن کار می کنند، ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید:

کمک فنر قطعه‌ای که در مقابل هرگونه حرکت مقاومت می‌کند

سیستم خنک کاری خودرو چگونه کار می‌کند؟ و از چه قطعاتی تشکیل شده؟

روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟

کیلومتر دستکاری شده خودرو را چگونه تشخیص دهیم؟

قیمت سوخت در ترکیه گران است یا ارزان؟ / متوسط هزینه سوخت در ایران و ترکیه

دلکو چیست؟ در سیستم جرقه‌زنی خودرو چه وظیفه‌ای برعهده دارد؟

میل گاردان چیست؟ در کدام خودروها قرار دارد و چه وظیفه ای بر عهده آن است؟

وظیفه ریتاردر چیست؟ اشتباه رایج در تشخیص ریتاردر و خفه کن خودروهای سنگین

اویل کولر چیست؟ در صورت خرابی چه آسیبی به موتور خودرو وارد می کند؟

آیا خرابی سنسور اکسیژن مصرف سوخت خودرو را افرایش می دهد؟

انژکتور چیست؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط