خودروهای آینده از رنو پنج برقی تا مگان الکتریکی

از دست ندهید

برندهای خودرو قابل اعتماد در جهان به ترتیب کدام ها هستند؟

فهرستی از برندهای خودرو قابل اعتماد به تازگی منتشر شده است که نشان می‌دهد خودروسازان کره‌ای در رقابتی سنگین...

مرسدس بنز 831 اسب بخاری معرفی شد؛ جزئیات بالاترین تکنولوژی خودروی هیبریدی

مرسدس بنز 831 اسب بخاری معرفی شد؛ جزئیات بالاترین تکنولوژی خودروی هیبریدی بنز با نام GT 63 S را...

سلیم سرپولکی استاد خودروهای دو دیفرانسیل ایران

سلیم سرپولکی معنای یک عشق ماشین واقعی است. در میان عاشقان اتومبیل او معروف است به عمو سلیم. بیت ران ـ...

آینده خودروها چگونه خواهد بود جواب این سوال در رنو، به رنو پنج برقی و مگان الکتریکی بازمی‌گردد اما این خودروها چگونه هستند؟ جواب این سوال‌ها را سرطراح رنو می‌دهد.

بیت ران – امین آزاد : بیت ران در مصاحبه اختصاصی با ژیل ویدال سرطراح رنو درباره خودروهای برقی جدید این شرکت سوال کرده است که در ادامه می آید.

  • بیت ران : یکم درباره مگان برقی توضیح دهید چرا برای خودرو الکتریکی جدید خود به سراغ مگان رفتید؟
  • سرطراح رنو : الکتریکی کردن مگان به این دلیل بود که آینده برای خودروهای الکتریکی است با پلت فرم برقی که طراحی شده بهترین گزینه مگان بود به دلیل اندازه آن ، همچنین طراحی الکتریکی مگان به ما این امکان را می داد تا فضای داخلی خودرو را بزرگتر طراحی کنیم این پلت فرم همچنین به ما اجازه می داد بیرون خودرو هم خلاقانه و به سبکی کاملا جدید طراحی شود در طراحی این خودرو قدرت بالا و دینامیک بودن خودرو، الهام بخش ما در خطوط طراحی بود
  • بیت ران : مگان قبلی یا هاچ بک یا سدان بود، اما مدل جدید کاملا متفاوت است چرا ؟
  • سرطراح رنو :تغییر کلاس خودرو به دلیل نوع پلت فرم و تکنولوژی جدید بود که ما را به سمت طراحی خودرویی بین یک کراس اوور و هاچ بک برد و در نهایت مگان الکتریکی به این سبک طراحی شد.
  • بیت ران : پلت فرم این خودرو با نیسان آریا یکی است چه‌کار کردین که طراحی شما در رنو با نیسان متفاوت باشد ؟
  • سرطراح رنو : ما خطوط طراحی و فلسفه طراحی خودمان را داریم نیسان هم هینطور، به همین دلیل خودروهایی با پلت فرم مشترک،  دو روح طراحی متفاوت ایجاد می‌کنند این درباره طراحی خودروهای برقی با یک پلت فرم هم صادق است.
  • بیت ران : چه زمانی رنو پنج باز می گردد؟
  • سرطراح رنو  : ما هم اکنون در حال کار روی رنو پنج برقی هستیم و پیش از سال ۲۰۲۵ این خودرو وارد بازار خواهد شد این خودرو ابتدا برای بازار اروپا خواهد بود و پس از آن به بازارهای دیگر خواهد رفت.
  • بیت ران : وقتی رنو پنج وارد بازار شد انقلابی در زمینه خودروهای اقتصادی رخ داد آیا رنو پنج برقی هم چنین است؟
  • سرطراح رنو : رنو پنج سعی می‌کند به همراه خودروهای برقی جدید رنو، بازار خودروهای برقی را به سمتی ببرد که مردم بیشتری توانایی خرید خودروهای برقی را داشته باشند.
  • بیت ران : رنو مگان برقی بطور واضح از مگان بنزینی گران‌تر است حالا چرا باید مردم این خودرو را بخرنند؟
  • سرطراح رنو : احساسی که خودروهای برقی به مشتریان می‌دهد متفاوت است و سیاست‌های آینده رنو هم برای خودروهای برقی خواهد بود در بسیاری از کشورها هم فروش خودروهای بنزینی ممنوع خواهد شد اما در برخی بازارها خیر، پس باید برای هر بازار یک استراتژی خاص داشت در بسیاری از کشورها مردم به دلایل محیط زیست می‌خواهند خودروها برقی شوند و شرکت‌ها باید پاسخ این نیاز را بدهند.

ژیل ویدال سرطراح رنو
ژیل ویدال سرطراح رنو

رنو پنج برقی

 

  • سرطراح رنو : رنو پنج جدید یک انقلاب در محصولات رنو خواهد بود یک خودرو کاملا الکتریکی که ما برای طراحی این خودرو از رنو پنج در آن الهام گرفته‌ایم و بسیاری از تکنولوژی‌های پیشرفته در این خودرو اجرا شده است.
  • بیت ران : چه کسانی را برای این خودرو هدف گذاری کرده‌اید؟
  • سرطراح رنو: خودروهای الکتریکی اکنون بسیار گران قیمت هستند ما سعی خواهیم کرد کمی خودروهای برقی را با رنو پنج برقی عمومی تر کنیم.
  • بیت ران :چه خطوط طراحی از گذشته به این خودرو رسیده است؟
  • سرطراح رنو : ما از خطوط طراحی رنو پنج به خصوص نمونه‌های توربو رنو پنج برای طراحی این خودرو استفاده کردیم. با این وجود اندازه خودرو بزرگتر و بدنه خودرو عظلانی تر شده است چرا که اصولا خودرو برقی رنو پنج بسیار قوی‌تر از نسخه بنزینی است.
  • بیت ران : رنو پنج خودرویی بسیار مردمی بود داستان رنو پنج برقی چیست؟
  • سرطراح رنو : همانطور که می دانید رنو پنج خودرویی بسیار مردمی بود و حالا می‌خواهیم با رنو پنج برقی دوباره داستان رنو پنج را تکرار کنیم و این خودرو را تبدیل به یک خودرو برقی مردمی کنیم.

بیشتر بخوانید:

گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

طراحی خودرو از صفر تا صد؛ گام به گام با یک مرکز حرفه ای

چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

مصاحبه اختصاصی بیت ران با طراح شاهین سایپا ؛ گامی به جلو

طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

 

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط