زمان عرضه به بازار کراس‌اوور ایران خودرو

از دست ندهید

کراس‌اوور ایران خودرو در حالی که هنوز مراحل طراحی‌اش تمام نشده است قرار است از بهمن ماه پیش فروشش شروع شود. این خودرو پلت فرم مشترکی با تارا دارد.

بیت ران- براساس اخبار غیر رسمی منتشر شده توسط ایران خودرو، این شرکت قصد دارد تا ظرف روزها و ماه های آتی، پیش فروش محصول جدید خود یعنی کراس‌اوور ایران خودرو K125 را آغاز کند ، این درحالیست که براساس گفته منابع آگاه  مراحل طراحی این خودرو هنوز به پایان نرسیده است و عملا پروسه پیش فروش این محصول، به نوعی تبدیل به پروژه مشارکت در تولید می شود.

به عبارت دیگر پس از سابقه تاخیر ها و تبدیل های فراوان ایران خودرو (و البته سایپا) ظرف سال های گذشته، حالا مشتریان با تجربه جدیدی مواجه خواهند بود و قرار است برای خودرویی ثبت نام نمایند که تاکنون از مرحله طراحی اولیه فراتر نرفته است و مشخص نیست اساسا چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید.

محصول پروژه K125 در بهمن امسال به بازار می آید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودر با بیان این‌که ، در نقشه راه ترسیم شده، به سمت داخلی‌سازی پلتفرم خودرو حرکت کرده‌ایم، گفت: «محصول پروژه K125 در بهمن ماه امسال روانه بازار خواهد شد.»

فرشاد مقیمی، با اعلام این خبر اظهار داشت: «هم‌زمان پلتفرم برقی محصول پروژه K125 نیز در دست طراحی و نمونه سازی است.»

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، گیربکس محصول پروژه K125 در مرحله نخست AT خواهد بود و در آینده به گیربکس DCT و موتور سه استوانه ارتقاء خواهد یافت.

وی ، گفت: « ظرفیت تولید ۸۰ درصد از محصولات ایران‌ خودرو،‌ طی سه سال آینده به برند داخلی اختصاص خواهد یافت.»

کراس‌اوور K125 با نسل جدید EF7 پلاس توربوشارژ به بازار می‌آید

تصاویر گرافیکی که از K125 در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که الگو‌های مشابه‌ای در سقف و بخش‌های جانبی این خودرو و پژو ۲۰۰۸ وجود دارد. همین موضوع تاییدی بر این ادعاست که کراس‌اوور K125 جانشینی برای پژو ۲۰۰۸ در ایران خواهد بود.

مدیر طراحی پروژه کراس‌اوور K125 می‌گوید این خودرو را نسل جدید قوای محرکه EF7 پلاس توربوشارژ همراهی خواهد کرد. ضمن آن که یک گیربکس‌ شش سرعته داخلی‌‌سازی شده نیز نیروی تولیدی موتور مذکور را به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند. ایران‌خودرو قصد دارد از همان ابتدا این محصول را با یک گیربکس اتومات راهی بازار کند.

بیشتر بخوانید:

طراحی خودرو از صفر تا صد؛ گام به گام با یک مرکز حرفه ای

چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

مصاحبه اختصاصی بیت ران با طراح شاهین سایپا ؛ گامی به جلو

طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر۹۰ زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

منبع: دیجیاتو




1 دیدگاه

  1. دوستان قیمت این خودرو زیر ۴۰۰میلیون نیست احتمالا ۵۰۰یا ۶۰۰بالاتر درضمن کیفیت هم آشغاله.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط