تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره میبرد اما موتور آن با دنا متفاوت است.
بیت ران -با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد.
خط تارا روزانه ۱۳۰ دستگاه تولید دارد که از این میزان ۱۲۰ دستگاه خودروی تارا دندهای و ۱۰ دستگاه خودروی تارا اتوماتیک است.
به تدریج بر تعداد تولید خودرو تارا اتوماتیک افزوده میشود طوری که تا بهمن امسال قرار است روزانه ۲۰۰ دستگاه خودروی تارا اتوماتیک و ۲۰۰ دستگاه خودروی تارا دندهای تولید شود.
تارا اتوماتیک به پیشرانه TU5 Plus مجهز است که قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه به سیستم انژکتور پاشش چند نقطه ای سوخت هم مجهز است.
بنا بر اعلام شرکت ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هفت لیتر در صد کیلیومتر است.
پیشرانه TU5 Plus نمونه ارتقا یافته پیشرانه TU5 است.
نمای ظاهری
این خودرو روی پلت فرم خودروی پژو ۳۰۱ توسعه پیدا کرده است که بنظر می رسد محصول فرانسوی طراحی جذاب تری دارد.
در نمای ظاهری سانروف با ابعاد مناسب تعبیه شده و همچنین آینه های جانبی مجهز به چراغ راهنما شده اند و از نوع جمع شونده برقی هستند.
در قسمت عقب خودرو از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده است اما به دلیل عرض کم خودرو، نمای عقب باریکتر به نظر میرسد.
همچنین جای خالی یک دیفیوزر اسپرت هم حس می شود.
سیستم انتقال قدرت
تارای اتوماتیک به گیربکس شش سرعته ساخت شرکت DAE چین مجهز شده است، همان نمونه ای که بر روی دنا پلاس توربو اتوماتیک هم استفاده شده است.
این گیربکس تعویض دنده های نرمی دارد و تجربیات مصرف کنندگان نشان از عملکرد خوب آن دارد.
دست دنده خودرو هم به نسبت محصولات دیگر ایران خودرو خوب طراحی شده و حس خوبی دارد.
کابین و امکانات رفاهی
صندلی ها در نمونه اتوماتیک از ترکیب چرم و پارچه ساخته شده اند. کیفیت قطعات پلاستیک استفاده شده کاملا معمولی است اما به نسبت خودروهایی مانند پژو پارس و رانا اندکی بهتر است.
صندلی های جلو هم برقی شده اند و کیفیت معمولی دارند.
این خودرو مجهز به سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری و کشش است.
بهروز احمدزاده رییس اداره پیش توسعه محصولات جدید ایران خودرو زمان عرضه این خودرو را آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد.
بیشتر بخوانید: