بیانیه تازه پلیس: کروکی‌های کاغذی تصادفات حذف و با نسخه الکترونیکی جایگزین می‌شود

از دست ندهید

در راستای به روز رسانی فناوری‌های پلیس راهور‌٬‌ معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا خبر از حذف کروکی‌های کاغذی تصادفات داد.

بیت ران – در راستای به روز رسانی فناوری‌های پلیس راهور که اخیرا در دستور کار این ارگان قرار گرفته‌٬‌ معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس گفت: «با راه اندازی سامانه ترسیم الکترونیکی کروکی تصادفات به زودی در تمام کشور کروکی کاغذی حذف و ترسیم کروکی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.»

مراجعه به بیمه بدون نیاز به کروکی؟

سرهنگ محمدعلی زارع افزود: «در تصادفات رانندگی در معابر، رانندگان باید بعد از تصادف به وظیفه خود عمل کنند. همچنین هر چه سریع‌تر و تا قبل از رسیدن پلیس اقدام به بازگشایی مسیر نمایند. با توجه به هماهنگی‌هایی که با بیمه‌ها انجام شده بدون نیاز به کروکی کاغذی می‌توانند به شرکتهای بیمه‌ای مراجعه کنند.»

کدام حوادث رانندگی نیاز به کروکی تصادف دارند؟ (خرداد ماه – ۱۳۹۸)

پلیس راهنمایی و رانندگی از تغییر شرایط پرداخت خسارت بیمه نامه خودرو بدون نیاز به کروکی تصادف خبر داد. بر این اساس در مواردی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، از این پس حتما نیاز به گزارش پلیس است این موارد عبارت اند از: برخورد با خودروهای نظامی یا خودروهای سنگین، تصادف ما بین چند دستگاه اتومبیل، تصادف با شخصی که گواهینامه یا بیمه نامه ندارد، تصادف با غیرمقیم در شهر، تصادف هایی که علت آن عبور از چراغ قرمز باشند، تصادف با شی ثابت، تصادف های شاخ به شاخ، تصادف با موتورسیکلت، مواردی که بیمه نامه امسال با سال گذشته پیوسته نباشد، تصادف هایی که در فاصله ۲۰ روز بعد از صدور بیمه نامه حادث شده باشند، تصادف منجر به جرح و فوت و در انتها تصادف های ناشی از حرکت دنده عقب.

خسارت تا سقف ۹ میلیون نیازی به کروکی ندارد

براساس این گزارش الباقی انواع تصادفات، که خسارت آن تا سقف ۹ میلیون تومان باشد، نیازی به کروکی تصادف ندارند. پرداخت خسارت ها بدون کروکی انجام می شود. در انتها لازم به یادآوری می دانیم که به مواردی همچون تصادف با شی ثابت و تصادف با شخصی غیرمقیم در شهر، توجه بیشتری داشته باشید. چرا که ممکن است در ذهنتان الزام آنها در انجام کروکی، بی ربط و غیر ضروری به نظر بیایند. اما از این ابلاغیه به بعد، روند انجام فرایند پرداخت خسارت، حتما نیاز به کروکی تصادف دارند.

منبع: دیجیاتو

بیشتر بخوانید:

رالی کلاسیک تهران خزر با حضور بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو آغاز شد
موتور سه سیلندر یک لیتری ایران خودرو چیست؟ / همراه مشخصات کامل فنی
مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5
خانواده موتور EF7 در دست توسعه
تست و بررسی میتسوبیشی میراژ در ایران و بررسی موتور آن 



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط