هشدار به پیش خرید کنندگان خودروهای وارداتی / کاهش قیمت خودروهای خارجی

از دست ندهید

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به کسانیکه خودروهای وارداتی را پیش خرید می کنند هشدار داد.

بیت ران – دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تا زمانی که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نشود، مردم هیچ گونه وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس برای پیش خرید خودروهای وارداتی پرداخت نکنند.

مهدی دادفر با اشاره به طرح اخیر مجلس برای واردات خودرو اظهار داشت: طرح مجلس، طرحی بسیار پیشرو و در راستای توزیع عادلانه فرصت برای همه ایرانیان در بهره مندی از خودروی بهینه و متناسب با درآمدشان است، اما توصیه می‌کنم تا زمانی که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نشود هیچ گونه وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس از بابت پیش خرید خودروهای وارداتی پرداخت نکنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: با به جریان افتادن طرح مجلس، افراد سودجو به پیش فروش خودروهای مدل سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اقدام کردند، توجیه‌شان هم این است که پیش ثبت سفارش و یا ثبت سفارش دارند و از مردم ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت خودروها بر اساس قیمت سایت در مبدا مطالبه می‌کنند تا اگر این قانون اجرا شد آن‌ها را در فهرست نخستین کسانی قرار خواهند داد که از این قانون استفاده می‌کنند.

مردم در دام موارد پیش خرید خودروهای روز از بابت موضوع قانون در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی نیفتند.

دادفر گفت: اینکه افرادی هم اکنون مقابل وزارت صمت و دیگر نهادها، تجمع اعتراضی بابت کلاهبرداری دارند بابت پیش فروش و فروش خودروهای مختلف تحت همین عناوین بوده است که اگر توجه نشود این اتفاق دوباره تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصناف دارای مجوز رسمی و اعضای انجمن به علت سابقه و پیشینه مثبتی که دارند هیچ وقت اقدام به این فعالیت نخواهند کرد، افزود: افرادی که اقدام به این کار می‌کند کلاهبردار هستند و کار آن‌ها سوء استفاده از فرصت‌هایی است که به وجود می‌آید و مردم هم با ناآگاهی در دام آن‌ها می‌افتند بنابراین عموم مردم متوجه باشند در دام موارد پیش خرید خودروهای روز از بابت موضوع قانون در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی نیفتند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در دو هفته گذشته که طرح مجلس برای واردات خودرو آغاز شد و ادامه مسیر را در شورای نگهبان می‌گذراند قیمت خودروها روند نزولی یافته است که اگر این طرح، قانون شود و وزارت صمت هم در اجرای آن اهتمام ورزد و با دقت و سرعت آن را اجرا کند مردم بهره زیادی از ابلاغ این قانون خواهند برد.

دادفر با اشاره به اینکه با قانون شدن طرح مجلس و ابلاغ آن، همه دهک‌ها هم در حوزه خودروهای داخلی و هم در حوزه خودروهای وارداتی از آن منتفع خواهند شد، گفت: امیدواریم این طرح نوعی تعادل در بازار ایجاد کند و حباب کاذب بازار را کاهش دهد و با کاهش قیمت خودروهای وارداتی از افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی نیز جلوگیری کند و حتی قیمت‌های خودروهای داخلی نیز کاهش یابد.

پیش خرید کنندگان خودروهای وارداتی
مدیران عامل خودروسازی ها پیشنهاد کردند دو مسیر برای قیمت خودرو مشخص شود
کاهش قیمت خودروهای خارجی 

وی افزود: در همین دو هفته اخیر، خودروهای خارجی که سه میلیارد تومان قیمت داشته، کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی را تجره کرده و خودرویی که قیمت آن ۱۸۰ میلیون تومان بوده، ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است یعنی به تناسب هر چه قیمت بالاتر بوده اثرگذاری بیشتری در کاهش قیمت از طرح مجلس داشته است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بعضی افراد فکر می‌کنند که با آزادسازی واردات خودرو، خودروهای داخلی با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰ میلیون تومان یا ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید که این شدنی نیست بلکه بر اساس یک منطق و تناسب و در رقابت با نمونه خارجی قیمت‌ها مشخص می‌شود ضمن اینکه در صورت واردات خودروهای همگن و هم شکل و شکل‌گیری بازار رقابتی، خودروساز داخلی باید به فکر کاهش هزینه‌های سربار و بهینه سازی مصرف در مواد اولیه باشد و به نوعی باید تقاضای بازار را به خوبی پاسخ دهد و و انتظار مشتری را برآورده کند.

دادفر افزود: اگر واقعاً وزارت صنعت بخواهد به سمت بازار رقابتی پیش برود با آزادسازی واردات خودرو، فرصت مناسب و عادلانه برای همه آحاد جامعه به منظور واردات خودرو مهیا می‌شود و در این صورت است که خودروسازان هم می‌توانند حذف قیمت‌گذاری دستوری پرتیراژ را از شورای رقابت تقاضا کنند.

وی گفت: البته خودروسازان مشکلات فراوانی دارند که اگر تا پایان امسال فکری به حال آن‌ها نشود و آزادسازی قیمت در خودروسازی داخلی صورت نگیرد سال بعد شاید با فاجعه صنعتی در خودروسازی روبرو شویم.

بیشتر بخوانید:

واردات خودرو ممنوع نیست ،دولت درحال تخلف است/ نتایج آزادسازی واردات خودرو

جدول قیمت خودرو ؛ پارسیان موتور ، بهمن، مدیران خودرو، سایپا، ایران خودرو

تست و بررسی چری آریزو۵ توربو جدید /تغییرات سدان کامپکت مدیران خودرو

محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا مشخص شد + برندهای محبوب

همه چیز درباره استپر موتور خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط