ایرباس A220 به ایرفرانس تحویل داده شد/ جایگزین کدام هواپیما خواهد شد؟

از دست ندهید

ایرفرانس نخستین فروند از ۶۰ فروند هواپیمای ایرباس A220 خود را تحویل گرفت. این هواپیما قرار است جایگزین کدام بخش از ناوگان ایرفرانس شود؟

بیت ران – ایر فرانس به عنوان بخشی از تلاش این خط هوایی برای نوسازی ناوگان خود با جت‌های جدید و کم‌مصرف‌تر، نخستین فروند از ۶۰ فروند هواپیمای ایرباس A220 خود را تحویل گرفت.

کاهش آلایندگی و مصرف سوخت پایین از مواردی است که امروزه خطوط هوایی جهان به‌شدت به آن توجه دارند. «ایر فرانس» (Air France) هم برای حرکت در این مسیر، تصمیم به نوسازی کامل ناوگان خود دارد.

بازگشت به روند نامگذاری هواپیماها بر اساس نام شهرها

اکنون عضو کوچک و کم‌مصرف خانواده‌ی «ایرباس» (Airbus) یعنی A220 برای نخستین بار در اختیار این خط هوایی قرار گرفته است. این هواپیمای A220 با شماره رجیستر F-HZUA، «لو بورژه» (Le Bourget) نام گرفته است و از بازگشت ایر فرانس به روند نامگذاری هواپیماها بر اساس نام شهرها حکایت دارد.

با کاهش سفرها در دوران همه‌گیری کرونا، خطوط هوایی زیان بسیاری متحمل شدند و تلاش برای نوسازی ناوگان یک گام بزرگ در جهت بازسازی این صنعت است. «بن اسمیت» (Ben Smith) مدیر اجرایی ایر فرانس-کی‌ال‌ام در مراسم رونمایی از این هواپیمای جدید گفت: «سفارش ۶۰ فروند هواپیمای A220 نشان‌دهنده‌ی سرمایه‌گذاری‌هایی است که ما با وجود بحران مالی حفظ کردیم.»

به گفته‌ ایرباس، سفارش ۶۰ فروند هواپیمای A220-300 بزرگ‌ترین سفارش این مدل هواپیما از بین خطوط هوایی اروپا است. هواپیمای ایرباس A220 ایر فرانس دارای ۱۴۸ صندلی در یک چیدمان تک-کلاس است و از وای‌فای و اتصال USB برای هر صندلی هم پشتیبانی می‌کند.

کاهش هزینه صندلی ایرباس جدید در مقایسه با قدیمی ترها

هزینه‌ هر صندلی در A220 در مقایسه با A318 و A319 به اندازه ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت و مصرف سوخت آن هم ۲۰ درصد پایین‌تر است. این هواپیما همچنین ۲۰ درصد آلایندگی کربنی کم‌تری نسبت به مدل‌های قبلی در ناوگان ایر فرانس دارد.

ایر فرانس قصد دارد این مدل هواپیما را تا سال ۲۰۲۵ به‌طور کامل در ناوگان خود به خدمت بگیرد و آن را جایگزین هواپیماهای A318 با میانگین سنی حدود ۱۶ سال، A319 با میانگین سنی حدود ۲۰ سال و همچنین برخی مدل‌های A320 با میانگین سنی حدود ۱۲ سال کند. این شرکت هوایی همچنین ۱۱ فروند هواپیمای ایرباس A350 را از ۳۸ فروند سفارش داده شده برای ناوگان دوربرد خود تحویل گرفته است.

«آنه ریگیل» (Anne Rigail) مدیرعامل ایر فرانس گفت: «A220 نمادی از تلاشی است که ایر فرانس برای پیروزی دوباره در شبکه‌ی میان‌برد خود آغاز کرده است. این یک برنامه‌ی متراکم و بلندپروازانه است که به تجربه‌ی بهتر مشتریان و شرایط رقابتی ما کمک می‌کند.»

نخستین پرواز هواپیمای A220 ایر فرانس ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از فرودگاه شارل دو گل پاریس به مقصد برلین آلمان انجام خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی، این هواپیما به مقاصد مختلف اروپا مانند بارسلونا، مادرید، بولونیا، رم، ونیز و کپنهاگ پرواز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تصمیم جدید روسیه در تولید هواپیمای جدید ایلیوشین + مشخصات هواپیما

جنگنده نسل پنجم روسیه؛ مسکو در پی مشتری خارجی برای «چک‌میت»

غول پیکرترین هواپیماهای جهان را بشناسید ؛ بزرگان آسمان

دلیل افزایش حوادث هوایی مشخص شد

منبع: دیجیکالا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط