اتوبوس برقی دو طبقه معرفی شد + قدرت و دیگر مشخصات خودرو

از دست ندهید

اتوبوس برقی دو طبقه معرفی شد. اتوبوس Jewel E از پیشرانه‌ بدون آلایندگی Equipmake بهره می‌برد. مشخصات فنی این خودرو حمل و نقل عمومی را در ادامه بخوانید.

بیت ران – یک شرکت انگلیسی، اتوبوسی برقی با قدرت ۵۳۴ اسب بخار، گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن‌متر و شعاع پیمایشی ۴۰۲ کیلومتر برای ارائه خدمات در ناوگان حمل و نقل شهری لندن معرفی کرد.

استفاده از مسیرهای مشخص، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی شارژ به‌ همراه پشتیبانی مناسب، امکان از میان برداشتن حمل و نقل فعلی و آلاینده‌ی شهرها را فراهم خواهد کرد و به همین خاطر اتوبوس دوطبقه Jewel E که هنوز مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می‌گذارد، معرفی شده است.

همکاری انگلیس و اسپانیا در تولید اتوبوس دو طبقه برقی

اتوبوس دوطبقه Jewel E توسط شرکت Equipmake به‌عنوان یکی از متخصصان برقی‌سازی خودروهای تجاری و با همکاری شرکت Beulas اسپانیا ساخته شده است. اتوبوس Jewel E از پیشرانه‌ بدون آلایندگی Equipmake بهره می‌برد و می‌توان از آن در اتوبوس‌های گوناگون و ابعاد مختلف استفاده کرد.

این پیشرانه توان تولید ۵۳۶ اسب‌ بخار قدرت و گشتاوری حیرت‌انگیز و در عین حال ضروری به مقدار ۳۵۰۰ نیوتن‌متر دارد. پیشرانه انرژی خود را از یک باتری لیتیوم یونی با حداکثر ظرفیت ۵۴۲ کیلووات ساعت تأمین می‌کند.

نمای کنار اتوبوس دو طبقه Jewel E

همراهی باتری و گشتاور پیشرانه، شعاع پیمایشی این اتوبوس دوطبقه را به ۴۰۲ کیلومتر می‌رساند و این عدد برای تردد با برنامه و روزانه اتوبوس‌ها کافی است. به گفته‌ی Equipmake، Jewel E اولین اتوبوس تمام برقی با استانداردهای ایمنی حمل و نقل لندن است و در سال ۲۰۲۴ وارد ناوگان این شهر خواهد شد. این یعنی علاوه بر آن‌که Jewel E برای ارائه خدمات در سیستم طاقت‌فرسای اتوبوس‌های لندن طراحی شده است؛ از ایمنی و امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود.

آزمایش این اتوبوس تا قبل از اتمام سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. اتوبوس Jewel E تا سه‌ماهه‌ی نخست سال آینده وارد خطوط اتوبوس‌رانی خواهد شد و Equipmake از سال ۲۰۲۲ برنامه‌های تولید و فروش آن را شروع خواهد کرد.

بریتانیا تا سال ۲۰۲۴ حداقل به ۴ هزار اتوبوس بدون آلایندگی و ساخت انگلستان نیاز دارد. به دلیل فعالیت منظم و پیمایش مسافت‌های کوتاه، اتوبوس‌ها را باید وسایل نقلیه‌ی مناسبی به منظور برقی‌سازی دانست و نباید چندان نگران زمان شارژ شدن آن‌ها بود؛ چون شب‌ها پارک و تا صبح شارژ می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟ + مشخصات فنی

گفت وگو با خسرو معتضد درباره ورود نخستین خودروها به ایران

اتوبوس های فرسوده همچنان در جاده ها تردد کرده و جان می گیرند

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط