محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا مشخص شد + برندهای محبوب

از دست ندهید

یک تحقیق در آمریکا محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا را مشخص کرد. در این تحقیق محبوب ترین برند لوکس و نیز محبوب ترین برند عادی مشخص شدند.

بیت ران – چند روز پس از انتشار نتایج ارزیابی کیفیت اولیه خودروهای حاضر در بازار آمریکا، جی دی پاور نتایج تحقیق APEAL را نیز منتشر کرد. در این تحقیق تجربه مشتریان از مالکیت مدل‌های نو در ۹۰ روز اول و میزان رضایتمندی و حس مثبت آنها ارزیابی می‌شود؛ به عبارت بهتر این تحقیق نشان می‌دهد که مالکین تا چه حد خودروها و برندهای موجود را دوست دارند.

بر اساس نتایج بدست آمده در تحقیق APEAL امسال، در بین برندهای عادی داج و در بین برندهای لوکس پورشه در صدر است و از بین خودروهای مختلف نیز مدل ماکسیمای نیسان بیشترین محبوبیت را نزد خریداران دارد.

محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا

طبق نتایج APEAL 2021 داج و پورشه هر دو با کسب امتیاز ۸۸۲ از حداکثر ۱۰۰۰ امتیاز ممکن، بیشترین رضایت را در بین مشتریان دارند.

دستیابی به چنین امتیازی توسط داج که محصولات آن بسیار ارزان‌قیمت‌تر از مدل‌های مختلف پورشه هستند، در نوع خود اتفاق خیلی جالبی است. شاید ارائه نسخه هلکت هر مدل یکی از دلایل اصلی این امر باشد.

محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا
کاهش فاصله امتیاز اسپرت ها از لوکس ها

نکته جالب دیگر در تحقیق امسال اینکه با توجه به ارائه خودروهای جذاب‌تر و اسپرت‌تر از سوی اکثر برندهای عادی، فاصله امتیازهای آنها با برندهای لوکس کاهش یافته و به کمترین میزان رسیده است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم امتیاز میانگین برندهای لوکس در ارزیابی APEAL 2021 برابر با ۸۶۴ و امتیاز میانگین برندهای غیرلوکس برابر با ۸۴۵ شده تا اختلاف آنها به ۱۹ واحد برسد. بد نیست اشاره کنیم این اختلاف در مقایسه با سال قبل ۳ واحد کمتر شده است.

در بین برندهای لوکس رتبه‌های دوم و سوم با کسب امتیاز مشابه ۸۷۹ به جنسیس و لندرور رسیده است؛ پس از آنها هم لینکلن، ب‌ام‌و، کادیلاک و مرسدس بنز با دریافت امتیازی بالاتر از رقم میانگین – یعنی ۸۶۴ – در رتبه‌های چهارم تا هفتم ایستاده‌اند.

اما در میان برندهای غیر لوکس و تولید انبوه، رم و نیسان با امتیازهای ۸۸۱ و ۸۸۶ در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. جی‌ام‌سی، فورد، کیا، هیوندای، مزدا، مینی و شورولت به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم ایستاده و جایگاهی بالاتر از رقم میانگین کسب کرده‌اند.

محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا
محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا مشخص شد
ماکسیما خودرویی است که مالکین آن بیشترین رضایت را دارند

همانند ارزیابی کیفیت اولیه، در ارزیابی APEAL 2021 هم، نیسان ماکسیما خودرویی است که مالکین آن بیشترین رضایت را دارند، اتفاقی که بخاطر حضور انبوه انواع پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها باید آن را به فال نیک گرفت! برای مشاهده رتبه‌های اول تا سوم در هر کلاس می‌توانید تصاویر زیر را مشاهده نمایید.

همانطور که در تصاویر فوق قابل مشاهده است، جنرال موتورز با ۵ رتبه اول در کلاس‌های مختلف، بیشترین نماینده را دارد. در این دسته، گروه‌های ب‌ام‌و، هیوندای موتور و نیسان موتور در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

ناگفته نماند در ارزیابی APEAL 2021 از بین ۱۱۰,۸۲۷ مالک خودروی صفر کیلومتر نظرسنجی شده است. در این ارزیابی تسلا امتیاز ۸۹۳ را از آن خود کرده، ولی به دلیل اینکه این شرکت در ۱۵ ایالت اجازه دسترسی جی دی پاور به مشتریان و نظرسنجی از آنها را نمی‌دهد، رتبه آن در رده‌بندی اصلی لحاظ نشده است.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین خودرو اروپا مشخص شد

رکورد پرفروش ترین خودرو جهان شکسته شد

افزایش شتاب خودرو با چه روش هایی امکان پذیر است؟

بهرام عظیمی خالق انیمیشن های سیا ساکتی از علایق خود به خودرو می گوید

رانندگی پرخطر را با چه تصویری در ذهن دارید؟ + ۳۰ تصویر از رانندگان بی‌قانون

منبع: دیجیاتو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط