ضریب درگ سدان چینی نیو ET7 در رتبه دوم جهان/ پیمایش هزار کیلومتری خودرو

از دست ندهید

ضریب درگ سدان چینی نیو ET7 در رتبه دوم جهان قرار گرفت. اما توجه به چه نکاتی به خودروساز چینی در رسیدن به این نقطه کمک کرد؟

بیت ران – سدان چینی نیو ET7 به لطف طراحی آیرودینامیک بدنه و برخورداری از جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال، به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید و در کنار تسلا مدل S جدید ایستاد. شعاع پیمایشی این خودرو هزار کیلومتر است.

شرکت نیو (NIO) رسماً اعلام کرد که ضریب درگ نسل آینده‌ مدل پرچم‌دار ET7 به ۰٫۲۰۸ می‌رسد و این رقم رتبه‌ دوم و برتر در میان مدل‌های تولیدی در سراسر جهان و در حدواندازه‌ محصولات تسلا است.

مرسدس‌بنز +EQS 450 با ضریب درگ ۰٫۲۰۰ بهترین نتایج را به دست آورد و تسلا مدل S جدید به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید. این در حالی است که ضریب درگ مرسدس EQS 580 4MATIC و لوسید ایر به ترتیب ۰٫۲۰۹ و ۰٫۲۱۰ بود.

نیو در ابتدا ضریب درگ ۰٫۲۳۰ را پیش‌بینی می‌کرد؛ اما با انجام بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، سطح محصول خود را به نفرات پیشتاز رساند.

نکاتی که نیو ET7 را به رتبه دوم رساند

تیم آیرودینامیک نیو از همان ابتدا خود را عمیقاً درگیر طراحی و مهندسی ET7 کرد.

آن‌ها با در نظر گرفتن مباحث مرتبط به ارگونومی و توجه به‌ راحتی کابین و بدون هیچ اغماضی، زاویه‌ی شیب شیشه‌ جلو، شعاع و زوایای بین چرخ‌ها و گلگیرهای جلو، استفاده از طراحی فست‌بک و اسپویلر دوک یا دُم‌اردکی، خطوط برجسته‌ی روی ستون C، زوایای خروج و رینگ‌های خودروی نیو را بهینه کردند تا مدلی آیرودینامیک‌تر به تولید برسد.

حتما بخوانید:

درگ چیست؟
فیلم درگ Rimac Nevera و Tesla Model S Plaid
فیلم درگ مرسدس‌ بنز EQS با پورشه تایکان، تسلا مدل‌S و آئودی E-Tron GT
فیلم درگ مرسدس بنز CLA45s AMG تیون شده در برابر تسلا مدل ۳ پرفورمنس

 

NIO ET7 / نیو ای تی ۷

در عین حال، طراحی برج مراقبتی و مجهز به سنسور روی سقف با به‌کارگیری دوربین‌هایی ۸ مگاپیکسلی با وضوح بالا و مجهز به لایدار، دیدی با چشم‌انداز وسیع فراهم و با ارائه‌ی تعریفی جدید از نحوه‌ی طراحی بیرونی خودروها در عصر سیستم‌های رانندگی خودکار، بهره‌وری آیرودینامیک خودرو را با چالش بزرگی رو‌به‌رو می‌کند.

تیم آیرودینامیک از هیچ تلاشی برای تکامل انحراف و شعاع لایدار، دوربین‌ها و رسیدن به عملکرد ایده‌آل آیرودینامیک آن دریغ نکرده است.

جلوپنجره‌ ای مجهز به پره‌های فعال

علاوه‌ بر آن، جلوپنجره‌ مجهز به پره‌های فعال (AGS) و سیستم تعلیق بادی که به شکل استاندارد در ET7 عرضه می‌شوند، به‌ همراه پوشش سبک‌وزن زیرین بدنه، باعث افزایش فراوان عملکرد آیرودینامیک خودرو می‌شوند و ترکیبی کامل از زیبایی و آیرودینامیک ایجاد می‌کنند.

آیرودینامیک یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با وسایل نقلیه‌ی برقی است؛ چون مستقیماً بر شعاع پیمایشی خودرو تأثیر می‌گذارد.

نیو انتظار دارد با تجهیز ET7 به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در آینده‌ای نزدیک (اواخر سال ۲۰۲۲)، این خودرو با استانداردهای چرخه‌ی جدید رانندگی اروپا (NEDC) بیش از ۱ هزار کیلومتر بُرد پیمایشی به دست آورد.

همچنین به‌تازگی نمونه‌های اولیه و پیش‌تولید نیو ET7، آزمایش‌های گرمایی را در شهر سانیا واقع در استان هاینان، شهر تورفان در سین کیانگ و شهر چونگ کینگ چین پشت سر گذاشته‌اند.

در آزمایش‌های یادشده، مهندسان پایداری سیستم مدیریت حرارتی نیو ET7 را به‌طور کامل مورد مطالعه قرار دادند و عملکرد سیستم انتقال قدرت و سیستم خنک‌کننده‌ی باتری در شرایط گرمای شدید، پایداری عملکرد خودرو در برابر تغییرات دمایی و عملکرد سیستم تهویه‌ی مطبوع پس از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را بررسی کردند.

علاوه‌ بر این آزمایش، آزمایش‌های زمستانی هم کمی زودتر و در نیوزلند انجام شده است.

نیو ET7 در سه‌ماهه‌ نخست سال ۲۰۲۲ در بازار چین و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۲ در اروپا و برخی از بازارهای سطح اول مانند آلمان عرضه خواهد شد.

همچنین شاسی‌بلند نیو ES8 در تاریخ ۳۰ سپتامبر به‌طور رسمی در نروژ عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جیلی XK11 شاسی بلند جدید خودروساز چینی معرفی شد

تانک ۵۰۰ ؛ خودروی شاسی بلند چینی برای رقابت با تویوتا لندکروزر

یک خودرو سواری پنج ستاره کیفی گرفت/ بی کیفیت ترین خودرو یک چینی ۶۰۰ میلیونی

قیمت خودروهای چینی چگونه تعیین می‌شود؟ فرمول قیمت‌گذاری خودروهای خارجی

منبع: زومیت

ضریب درگ سدان چینی نیو ET7 در رتبه دوم جهان قرار گرفت. اما توجه به چه نکاتی به خودروساز چینی در رسیدن به این نقطه کمک کرد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط