سرعت پایین تارا و شاهین در جاده تولید

از دست ندهید

بررسی آمارهای منتشر شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور در سایت کدال نشان می‌دهد تا پایان نیمه اول سال جاری در تولید خودروهای تارا و شاهین از هدف‌گذاری خود عقب هستند.

بیت ران – ایران‌خودرویی‌ها برای تولید و عرضه تارا یک برنامه‌ریزی ۲۵ هزار دستگاهی در نیمه نخست سال را مدنظر قرار دادند. آمارهای منتشر شده توسط ایرانخودرو در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد آن ها توانستند تا پایان شهریور تولید بیش از ۲ هزار دستگاه تارا را نهایی کند. اما از این تعداد تارای تولیدی نزدیک به هزار و ۳۰۰ دستگاه عرضه شده است. ایرانخودرو باید تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این محصول را تولید و عرضه می‌کرد. اما تارا در بخش تولید حدود ۸۴ درصد از برنامه خود عقب است. بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه تارا از هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان دومین فصل امسال حدود ۹۰ درصد عقب است.

اوضاع شاهین در تولید چگونه است؟

حال به سراغ شاهین محصول نوبرانه خودروسازی سایپا می‌رویم. سایپایی‌ها برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کردند که ۶۵ هزار دستگاه شاهین را تولید و به بازار عرضه کنند. سایپا باید تا پایان شهریور ماه سال جاری حدود ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو را تولید و عرضه می‌کرد. اتفاقی که البته نیفتاده است. این محصول از هدف‌گذاری خود در بخش تولید و فروش تا پایان شهریورماه سال جاری به ترتیب حدود ۶۸ درصد و ۷۰ درصد عقب مانده است.

بیشتر بخوانید:

تارا دنده اتوماتیک رونمایی شد + زمان عرضه و امکانات خودرو
طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد
موتور سه سیلندر یک لیتری ایران خودرو چیست؟ / همراه مشخصات کامل فنی
مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5
خانواده موتور EF7 در دست توسعه
تست و بررسی میتسوبیشی میراژ در ایران و بررسی موتور آن 

منبع: دنیای اقتصاد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط