آگهی حواله واردات خودروی ویژه جانبازان برای خرید منتشر شد

از دست ندهید

تنها چند ساعت پس از اعلام واردات خودروهای خارجی برای جانبازان، آگهی حواله واردات خودروی ویژه جانبازان برای خرید منتشر شد.

بیت ران – هفتم مهر ماه جاری بود که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد به زودی ۵ هزار دستگاه خودرو خارجی مخصوص جانبازان وارد کشور خواهد شد.

هنوز ساعاتی از اعلام این خبر نگذشته است که شاهد انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازی مبنی بر خرید حواله‌های واردات خودروهای خارجی جانبازان هستیم.

گفته می‌شود ممکن است با اعطای مجوز از سوی دولت این خودروها علاوه‌بر مناطق آزاد اجازه تردد در کل کشور را نیز داشته باشند.

خودرو ویژه جانبازان

رئیس بنیاد شهید: ۵ هزار خودرو برای جانبازان از طریق مناطق آزاد وارد کشور می‌شود [به‌روزرسانی]

با توجه به گفته‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی ۵ هزار دستگاه خودرو خارجی برای تحویل به جانبازان وارد کشور خواهد شد که البته امکانات قانونی واردات این خودروها تنها در مناطق آزاد کشور فراهم است.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در این خصوص توضیح داد: «هنوز مشخص نیست که این خودروها از یک منطقه یا چندین منطقه آزاد وارد کشور خواهند شد اما برای ما راحت‌تر است که همگی خودروهای مذکور از یک منطقه مانند منطقه آزاد اروند وارد شوند. ضمن آنکه تعیین پلاک ثابت برای تردد این محصولات در سطح کشور نیز وابسته به تصمیم هیئت وزیران است.»

وی ادامه داد: «در صورتی که مشکل تردد خودروهای جانبازان رفع نشود دست کم می‌توان خودروهای جانبازان خوزستانی را از منطقه آزاد اروند وارد کرد.»

دی ماه سال گذشته بود که برخی از رسانه‌ها اعلام کردند در راستای تنظیم قیمت بازار، واردات خودروی سواری برای جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده‌های شهدا مجاز اعلام شده است که البته این موضوع بلافاصله توسط معاون فنی گمرک ایران تکذیب شد.

واردات مستقیم خودرو خودروی ویژه جانبازان
آگهی حواله واردات خودروی ویژه جانبازان برای خرید منتشر شد
همکاری با سازمان مناطق آزاد برای واردات خودرو برای جانبازان 

در طی چند سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای کمک و قدردانی از خانواده‌های شهدا و جانبازان تلاش کرده است که مشکل مسکن، خودرو و اشتغال این عزیزان را به خصوص در شهرهای آبادان و خرمشهر حل کند و در همین راستا نیز گاهی شایعاتی در خصوص اختصاص مجوز به جانبازان برای واردات خودرو شنیده می شود.

با توجه به گفته‌های اخیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این بنیاد در تلاش است تا با همکاری سازمان مناطق آزاد کشور امکان واردات خودرو برای جانبازان را فراهم کند.

در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ به جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی و فرزندان و همسران شهداء ساکن شهرهای آبادان و خرمشهر اجازه داده شد تا از طریق منطقه آزاد اروند نسبت به واردات خودرو با تعرفه ۵ درصد اقدام کنند. این خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد اجازه داشتند تا شعاع ۴۰ کیلومتری حد فاصل شهرهای خرمشهر و آبادان تردد کنند.

گفتنی است که واردات خودرو با مجوزهای جانبازی طی یک دهه گذشته سابقه داشته‌است و در زمان آزاد بودن واردات خودرو به کشور تعداد زیادی از خودروهای خاص نظیر ب ام و های X6 نیز ظاهرا به همین شیوه به کشورمان راه یافتند.

بیشتر بخوانید:

نظر وزیر صنعت درباره واردات خودرو اعلام شد + جزئیات

راهکار رفع دو ابهام شورای نگهبان / نظر خودروسازان درباره واردات خودرو

هشدار به پیش خرید کنندگان خودروهای وارداتی / کاهش قیمت خودروهای خارجی

واردات خودرو ممنوع نیست ،دولت درحال تخلف است/ نتایج آزادسازی واردات خودرو

منبع: دیجیاتو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط