طراحی و تولید مالتی مدیا پژو پارس جدید در کروز + امکاناتی که به خودرو می‌افزاید

از دست ندهید

به‌تازگی پروژه به روز رسانی پژو پارس در ایران خودرو کلید خورد. از جمله تجهیزاتی که به پژو پارس جدید افزوده خواهد شد، مالتی مدیا است.

بیت ران – مهدی درفشی: به‌تازگی پروژه به روز رسانی پژو پارس در ایران خودرو کلید خورد. از جمله تجهیزاتی که به پژو پارس جدید افزوده خواهد شد، مالتی مدیا است. مالتی مدیا این خودرو در شرکت کروز طراحی و تولید شد.

با حمید ربی کارشناس مالتی مدیا شرکت کروز درباره مالتی مدیا پژو پارس جدید گفت و گو کردیم.

بیت ران – تولید مالتی مدیا در کروز از چه زمانی آغاز شد؟

ربی: از سال ۱۳۹۰ شمسی تولید مالتی مدیا در کروز آغاز شد. شروع تولید با تامین مالتی مدیا برای خودروهای پراید، تیبا، پژو ۴۰۵، سمند و پژو پارس بود. در مراحل بعد، مالتی مدیا برای خودروهای پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، ساینا، کوییک، دیگنیتی، فیدلیتی، مزدا۳ و کاپرا به برنامه تولید اضافه شد.

بیت ران – چند درصد قطعات مورد استفاده ساخت داخل است؟ چه قطعاتی از خارج تامین می شود؟

ربی: بسیاری از قطعات، داخلی است. تزریق قطعات پلاستیکی، رنگ، چاپ، مونتاژ و همچنین تولید قطعات فلزی، در کروز انجام می شود. برد الکترونیکی نیز در کروز تولید می شود. برخی قطعات از جمله صفحه نمایشگر، مواد اولیه پتروشیمی، ترانزیستور، آی سی، خازن و مقاومت از خارج تامین می شود. پروسه تولید و مونتاژ کاملا در شرکت کروز انجام می شود.

بیت ران – طراحی مالتی مدیا در کروز صورت می گیرد یا خارجی است؟

ربی: در کروز، یک تیم بزرگ تحقیقاتی متشکل از ۲۵۰ نفر از ممتازترین دانشگاه‌های ایران و دنیا حضور دارند که طراحی قطعات مکانیکی و الکترونیکی را انجام می دهند. البته در برخی موارد و برای استفاده از نوآوری های جدید در سیستم ها، از برخی شرکت های کره ای مشاوره گرفته می شود.

مالتی مدیا پارس جدید

بیت ران – از جزییات حالتی مدیا پارس جدید بگویید.

ربی: در فاز اول، برای پژو پارس جدید یک نمایشگر هفت اینچ تعریف شده است. سیستم عامل این نمایشگر ورژن ویندوز Ce است. این نمایشگر در حالت استاندارد، دارای امکانات مختلفی چون بلوتوث، درگاه USB، AUX، درگاه ورود میکرو SD و رهیاب ماهواره ای است. از این نسخه ۱۵ هزار دستگاه تولید خواهد شد. پس از آن، نسخه مجهز به سیستم عامل لینوکس تولید خواهد شد. این نسخه از مالتی مدیا پژو پارس جدید به میرور لینک مجهز خواهد بود. عملکرد آن مشابه با مالتی مدیا جدید پژو ۲۰۷ است. در هر دو نسخه، به درخواست مشتری درگاه ورود دیسک حذف شد.

بیت ران – در مالتی مدیا پژو پارس برای رهیابی از چه نرم افزاری استفاده می شود؟

ربی: با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی، نقشه ای آماده شد. حق مالکیت این نقشه با شرکت کروز است. این نقشه روی مالتی مدیا پارس جدید اجرا خواهد شد.

بیت ران – از دستگاه های تولید شده، پشتیبانی نرم افزاری صورت می گیرد؟

ربی: برای برخی از مالتی مدیاهای تولیدی، پشتیبانی نرم افزاری از جمله به روز رسانی نقشه انجام می شود. کاربران می توانند با مراجعه به سایت کروز، سیستم را به روز رسانی کنند. اگر امکانات جدیدی نیز فعال شود، به روز رسانی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

به روز رسانی خودرو پژو پارس جدید ؛ امکانات پارس جدید چیست؟

مشخصات موتور XU7 پلاس چیست؟ / موتور جدید خودرو پژو پارس را بشناسید

 




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط