تانک ۵۰۰ ؛ خودروی شاسی بلند چینی برای رقابت با تویوتا لندکروزر

از دست ندهید

خودروسازی تانک جدیدترین محصول خود یعنی تانک ۵۰۰ را به عنوان خودروی شاسی بلند، برای رقابت با تویوتا لندکروزر معرفی کرد.

بیت ران – جدیدترین محصول خودروسازی تانک، زیرمجموعه‌ی هاوال، یک شاسی‌بلند پهن‌پیکر با ابعاد مشابه تویوتا لندکروزر است. این مدل مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۵۰ اسب بخار خواهد بود.

طی سال‌های اخیر، گروه‌های خودروسازی چینی برای رقابت با مدل‌های مشهور از دیگر کشورها، تنوع محصولات را افزایش داده‌اند. دیگر ترفند این شرکت‌ها برای رسیدن به اهداف بالاتر، تأسیس برندهای متنوع است.

تانک، یک برند جدید زیرمجموعه‌ هاوال محسوب می‌شود. اولین مدل تانک با کد مدل ۳۰۰، با برند وی (WEY) عرضه شد. این شاسی‌بلند پهن‌پیکر، از معدود خودروهای دو دیفرانسیل چینی با قابلیت رانندگی در مسیرهای خارج جاده است که همراه پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ ۲۲۷ اسب بخار و طراحی شبیه به فورد رونکو، سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. تانک ۳۰۰ هم‌اکنون با قیمت ۲۷ تا ۳۳ هزار دلار در چین و روسیه عرضه می‌شود.

تانک یک برند جدید شد

مدیران هاوال به‌تازگی تصمیم گرفته‌اند تانک را به‌عنوان یک برند جدید وارد زیرمجموعه‌های خود کنند. محصولات تانک، شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل مناسب طبیعت‌گردی خواهند بود که البته قیمتی ارزان‌ از رقبای ژاپنی خواهند داشت. تاکنون دو مدل تانک ۳۰۰ و تانک ۴۰۰ تولید شده‌اند و محصولات بزرگ‌تر با کد ۷۰۰ و ۸۰۰ هم به‌زودی رونمایی می‌شوند.

TANK 500 نمای جلو شاسی بلند چینی تانک

نخستین مدل اختصاصی تانک، ۵۰۰ نام دارد. دلیل این‌ نام‌گذاری چندان مشخص نیست و احتمالا، صرفا برای نشان‌ دادن یک محصول بزرگ‌تر از تانک ۳۰۰ و ۴۰۰ استفاده شده است.

طراحی بیرونی تانک ۵۰۰ الهام‌گرفته از شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ آمریکایی مثل فورد اکسپدیشن به نظر می‌رسد. این خودرو با طول بدنه‌ی ۴۸۷۸ میلی‌متر (بدون احتساب محوطه‌ی چرخ یدکی)، تنها ۷ سانتی‌متر کوچک‌تر از نسل جدید تویوتا لندکروزر است؛ درحالی‌که از نظر عرض بدنه، ۴٫۵ سانتی‌متر کوچک‌تر از لندکروزر و ۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر از پرادو خواهد بود.

در نمای جلو، حجم‌دهی بسیار خوبی برای جلوپنجره و کاپوت وجود دارد؛ اما نشان تجاری به شکل حرف T با ابعاد بزرگ، چشم‌نواز و هماهنگ نیست. از دید جانبی، حالت مکعبی مشابه تویوتا لندکروزر و اینفینیتی QX80 وجود دارد.

در پشت تانک ۵۰۰ چراغ‌های ساده با ساختار مستطیل عمودی نصب شده است که البته برای شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ معمول است اما جاسازی چرخ یدکی روی درپوش صندوق، اقدامی عجیب و ناخوشایند به نظر می‌رسد.

TANK 500 نمای پشت شاسی بلند چینی تانک

امکانات داخل تانک ۵۰۰

داخل کابین تانک ۵۰۰ ترکیبی فراتر از سبک متداول در خودروهای چینی وجود دارد و بیننده را به یاد شاسی‌بلندهای لوکس آمریکایی مثل لینکلن نویگیتور می‌اندازد. نمایشگر لمسی ۱۴٫۶ اینچی در وسط همراه پنل دیجیتال ۱۲٫۳ پشت فرمان، تانک ۵۰۰ را هماهنگ با فناوری‌های روز نشان می‌دهد.

روی داشبورد، فرمان و حاشیه‌ی درهای ورودی، چرم و مواد نرم وجود دارد؛ درحالی‌که مجموعه‌ی کلیدهای فلزی، دسته‌دنده و حتی ساعت کلاسیک عقربه‌ای، حس بسیار خوبی به سرنشینان شاسی بلند چینی می‌دهد.

TANK 500 نمای داخلی شاسی بلند چینی تانک

ویژگی های پیشرانه‌ تانک ۵۰۰

پیشرانه‌ تانک ۵۰۰، سه لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر است. این مدل با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۹ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و قفل دیفرانسیل برای چهار چرخ، محور جلو و محور عقب نیز وجود خواهد داشت. نسخه‌ی قدرتمندتر همراه پیشرانه‌ی هیبریدی ۵۱۰ اسب بخار هم به‌زودی تولید خواهد شد.

قیمت نهایی تانک ۵۰۰ هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به دیگر محصولات مشابه ساخت چین، می‌توان هزینه خرید ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار را برای آن پیش‌بینی کرد. این مدل، ابتدا در چین و سپس برای بازار استرالیا تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ب ام و i Vision خودروی شهری قابل بازیافت در نمایشگاه مونیخ

رنو ۵ جدید در نمایشگاه خودرو مونیخ /سوپر مینی خاطره انگیز برقی شد

هیوندای روبو تاکسی در مونیخ رونمایی شد+مشخصات تاکسی هوشمند کره ای

مدل مفهومی شماره یک، کراس اوور برقی اسمارت در نمایشگاه خودرو مونیخ

مرسدس بنز AVTR در نمایشگاه خودرو مونیخ؛ خودرویی که ذهن شما را می خواند

رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد/ فرانسوی بازیافتی در راه بازار!

منبع:‌زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تولید پارس ۷۵ درصد افزایش می‌یابد

براساس تصمیم سازمان ملی استاندارد برای تمدید مجوز تولید پارس از سوی ایران خودرو، این خودروساز اعلام کرد که...

پست‌های مرتبط