پرفروش ترین خودرو اروپا مشخص شد؛ فولکس واگن گلف شکست را پذیرفت

از دست ندهید

در ماه جولای سال ۲۰۲۱ پرفروش ترین خودرو اروپا دیگر فولکس واگن گلف نبود. آمار فروش انواع خودرو در بازار اروپا را بخوانید.

بیت ران – داچیا ساندرو با قیمت‌گذاری مناسب به پرفروش‌ترین خودروی اروپا تبدیل شد و فولکس‌واگن گلف پس از سال‌ها صدرنشینی، به رتبه‌ی دوم رسید.

هاچبک داچیا ساندرو پرفروش‌ترین خودروی اروپا در ماه جولای ۲۰۲۱ بود؛ چرا که خرید خودرو در تمام منطقه‌ اروپا ۲۴ درصد کاهش یافته و رشد چهارماهه‌ فروش خودرو متوقف شده است.

بر اساس داده‌های JATO Dynamics، در ماه جولای ۲۰۲۰ فروش خودروهای جدید در ۲۶ بازار اروپایی ۱٫۲۷ میلیون دستگاه بود؛ اما در سال جاری این تعداد به ۹۶۷,۸۳۰ دستگاه رسیده است.

برای اولین‌ بار داچیا ساندرو از زمان عرضه در سال ۲۰۰۸، جایگاه نخست پرفروش‌ترین خودروی اروپا را به خود اختصاص داد.

فولکس‌واگن گلف که معمولاً در رتبه‌ اول جدول رده‌بندی قرار می‌گرفت، اکنون بر سکوی دوم ایستاده است و مقام سوم به تویوتا یاریس رسید.

در اکثر بازارهای اروپایی شاهد کاهش خرید خودرو در جولای ۲۰۲۱ بودیم؛ چون همه‌گیری کرونا همچنان بر اعتماد مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد و کمبود جهانی تراشه‌ منجر به ایجاد مشکلاتی در مسیر دسترسی به بسیاری از مدل‌ها شده است.

تقاضا برای خرید خودرو در بازار فرانسه ۳۵ درصد، در انگلستان و اسپانیا ۳۰ درصد، در آلمان ۲۵ درصد و در ایتالیا ۱۹ درصد کاهش داشته است.

هیوندای و سوزوکی از جمله‌ برندهایی بودند که در ماه جولای ۲۰۲۱، حجم بیشتری از محصولات خود را فروخته و به ترتیب، ۵٫۵ و ۴٫۷ درصد رشد تجربه کرده‌اند.

سایر برندهای مهم نیز با کاهش فروش مواجه شده و رنو ۵۴ درصد، فورد ۴۶ درصد، نیسان ۳۷ درصد و پژو ۳۴ درصد و سیتروئن ۳۱ درصد افت را تجربه کرده‌اند.

طرح تبدیل ساندرو
پرفروش ترین خودرو اروپا مشخص شد
فولکس واگن گلف جا ماند

فولکس‌واگن به‌عنوان پرفروش‌ترین برند خودروساز اروپایی، با کاهش ۱۹ درصدی تقاضا مواجه شده است.

داچیا با استفاده از محبوبیت ساندرو تنها ۱۶ درصد کاهش تقاضا تجربه کرده و این کمتر از سایر خودروسازان فعال در اروپا است.

تحلیلگر JATO، فیلیپ مونوز، معتقد است نسل سوم ساندرو که سال گذشته معرفی شد، با افزایش تقاضا مواجه و هاچبک ارزان‌قیمت داچیا به پرفروش‌ترین خودروی اروپا در میان مشتریان خرد و خصوصی تبدیل شده است.

مونوز می‌گوید:

“داچیا همچنان ساندرو را با قیمت مشابه نسل قبلی عرضه می‌کند.”

به گفته JATO Dynamics ، بهترین نتایج پیش‌فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را در جولای ۲۰۲۱ شاهد بودیم که بعد از ژوئن ۲۰۲۱، رتبه‌ی دوم از سهم فروش ماهانه‌ی بازار امسال را به خود اختصاص می‌دهند. در مجموع ۱۶۰,۶۴۶ دستگاه وسیله نقلیه برقی و پلاگین هیبریدی نام‌نویسی شده است و این رقم تقریباً ۱۷ درصد از کل فروش خودرو در اروپا را شامل می‌شود.

جدول فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی در جولای 2021.

 جدول فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی در جولای ۲۰۲۱

مونوز می‌گوید:

“مصرف‌کنندگان همچنان به شرایط فروش و محرک‌های مالیاتی مرتبط به خودروهای برقی که آن‌ها را از نظر قیمتی رقابتی‌تر می‌کند، پاسخ مثبت می‌دهند.”

فولکس‌واگن ID3 هاچبک پرفروش‌ترین خودروی تمام الکتریکی اروپا در ماه جولای بود و در عین حال، فورد کوگا به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی شناخته شد.

به گفته مونوز:

“استقبال مصرف‌کنندگان از خودروهای برقی برای جبران کاهش شدید عرضه‌ی خودروهای دیزلی کافی نیست.”

سهم ماهانه انواع خودورها 

اکنون سهم ماهانه‌ خودروهای دیزلی از بازار به ۲۲ درصد رسیده است و این رقم در جولای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، به ترتیب ۳۲ و ۳۰ درصد بود.

خودروهای بنزینی ۵۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و این رقم در جولای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹، به ترتیب ۶۰ و ۶۳ درصد بود.

سهم فروش ۱۷ درصدی خودروهای برقی نشان‌دهنده‌ی رشد ۹ درصدی آن‌ها در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته و رشد ۳ درصدی نسبت به جولای ۲۰۱۹ است.

فروش ماه جولای هنوز هم پایین‌تر از مدت مشابه قبل از همه‌گیری کرونا است.

در جولای ۲۰۲۰ حدود ۱٫۲۷ میلیون دستگاه خودرو فروخته شد و این رقم در جولای ۲۰۱۹ حدود ۱٫۳۲ میلیون دستگاه بود.

در ۷ ماهه‌ نخست سال جاری میلادی، خرید خودرو در اروپا ۲۴ درصد رشد کرده و به ۷٫۳۸ میلیون دستگاه رسیده است.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین خودورها در هر کشور از کدام برند هستند؟

دنا ایران خودرو پرفروش ترین خودرو در کشور جمهوری آذربایجان

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط